3 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

3 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

BASINDAN Kaliforniyada Samson Street 310 sa- ıli evde oturan Edwin, Christian- sen geçen ocak ayında Parise gelmiş- tir. Patiste Christiansen'in karşısına , 160 dolarlık bir çek vermiş, fa- e çeki, ne de sey sarrafı bir daha görebilmiştir. Mart ayında Christiansen, tekrar Parise gelmiştir. Fakat bu defa sakallı olarak. Doğruca, geçen sefer sarrafa kahveye giden Amerikalı, garsona dolar bozdurmak istediğini söylemiş ve bu işi kimin yapabilece- ğini sormuştur. Sarraf olarak Christiansen'in karşı- sına, kendisini sakalından dolayı tanı- yanıyan eski ahbabı çıkınca, Ameri- kalı derhal sahtekârın kolunu tutmuş ve polis çağırmıştır. Polisler gelinceye kadar, sarraf, A- merikalının kim olduğunu anlamıştır ama, iş işten geçmiştir. (New-York Herald Tribune) *k B aşkan Truman, vazifesinden ayrılalı beri pek hoş vakit — geçirmektedir. Amerikanın eski reisicumhurunun ta- nınmış bir piyanist olduğu bilinmekte- dir. Geçenlerde Amerikan Müzisyen- leri Federasyonunun toplantısında 2.000 delege ve misafirin önünde Fe- derasyon başkanı James C. Petrülo ile beraber bir piyano - trompet düeti yap- mıştır. Truman kısa bir "akord" dan sonra meşhur Hail, Hail, the Gang's All Here" şarkısını çalmıştır. Petrillo kendisine altından bir trompet ile re- fakat etmekteydi. Düet alkış toplamış, — fotoğrafçılar için bir defa daha tekrarlanmıştır Eski reisicumhurun tek marıfetı bu değildir. Amerikanın sabık Luksem— burg Elçisi Mrs. Pesta'nm "Call mış, fakat maalesef rahatsızlanarak bu projesinden vaz geçmiştir. (New-York Herald Tribüne) * O hamalı hâkim Laster Palmer, altı kif edilmiştir. Hâdise — şöyle Hâkim Palmer, arkadaşı Mrs. Helen Hines ile Şehir parkında piknik'e gitmiştir. Halbuki, şehir parkında piknik yasaktır. Üste- lik, tam — yanlarına polis geldiğinde, hâkimin unıformasından hoşlanmayan köpeği polis memuru Mr. Garret'in paçasına saldırıvermiş ve ısırmıştır. Hiddetlenen polis memuru derhal araş- tırmayı genişletmiş ve civarda bir sü- rü boş cin şişesi de ele geçirmiştir. 43 yaşındaki AKİS, 3 TEMMUZ 1954 keme hâkimi 700, Mrs. Helen Hines'ı 10 dolar kefaletle tahliye et- miştir. âkim Palmer altı ay evvel de "tra- fik nizamlarına uymamak" suçundan dolayı 5 gün hapis yatmıştır. Şimdi Laster Palmer herkese, talih, siz bir insan olduğunu söylemektedir. Mamafih, hâkimi k vazifesini ciddiyet le ifaya devam etmektedir, (New.York Times) * * Amerikan emniyet teşkilâtının başı derttedir. ğu için Beş köşeli bir bina oldu- "Pentagone Beşgen" diye Marlene Dietrich 1902 mi, 1903 mü, 1904 mü? anılan ve içinde bütün askeri sırlar saklı duran Amerikan Harbiye Neza- retin'n pencereleri, bir müddettenberi mütemadiyen açık bulunmaktadır. Camları kim açık bırakmaktadır? Temiz hava meraklıları mı, yoksa da. ha başka şey meraklıları mı? Harbiye Nazırı bir tamim çıkara- rak, pentagone'un pencerelerinin açık bırakılmasından — derhal vazgeçilmesi- ni, aksi hareket edenlerin şiddetle ce- zalandırılacağım — bildiren bir tamim yayınlamıştır. AKİSLER ederal Büro da, diğer taraftan a- raştırmalarına devam etmektedir, (up) *k Jj çinde bulunduğumuz sürat asrında tayyare yolculuklarının, bazan, şe- hir ile tayyare meydanı arasındaki o- tobüs yolculuğundan daha kısa sürdü- ğü ve asıl zaman kaybının orada ol- dugu ileri sürülür. şehire helikopterlerle nakledılecekler— dir. İlk helikopter seferleri başlamıştır Bunlar yolcuları, Thames nehrini taki- ben Waterloo istasyonuna getirip bı- rakmaktadırlar. Münakalât Nazırlığı Müsteşarı John Porfumo, bu münasebetle Parlamento- ya verdiği izahatta B.E.A. Sikorsky 55 tipi iki heli almasına müsaade olunduğunu bildir- mistir. Hükümet, trafik hükümlerini de değiştirmeği kabul etmiştir. — Si- korsky 55 tipi helikopterler on yolcu almakta ve saatte 100 mil yapmakta- dırlar Açış seferini yapmak üzere Sout- 63 dakika sürmektedir Fakat helıkopterlere şımdılık şehir üzerinde 150 metre yükseklikten ve 20 mü ça- pındaki bir daire içinde uçmak — mü- verılebılmek edir. eyda şehır arasındaki muntazam seferler 1955 artından iti- baren başlayacaktır. (Daily Telegraphs) * M eşhur sinema artıstı Marlene Dıet- si etrafını saran gazetecilerin bir "müna sebetsiz" sualine şu cevabı vermiştir — Yarım asrı tamamlamama henüz altı ay var! Gazetecıler kendisinden yaşını sor muşlardı. Marlene Dietrich, tuyla isbat edebılecegını söylemiştir Bildirdiğine göre doğum tarihi pasa- portunda 27 Aralık 1905 olarak yazılı iddiasını pasapor ır. 27 Aralık tarihinde herkes muta bıktır. Yalnız, 1905 münakaşa olun makta, onun yerine 1902, senelerı ortaya atılmaktadır Marlene Dietriel la c biri vasfiım muhafaza etmektedir Büyük anne — hakikt mânasiyle - olduğu halde... (A.P.)