3 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

3 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR ÂLEMİNDE e' D, Türk - Alman takımları sahaya çıkıyorlar Fakat kabahat şüphe yok ki bu i- şin bozuk temelindedir. Bu bozuk te- mel de Beden Terbiyesi Teşkilâtıdır. ü temelin üzerine hiçbir şey imkân yoktur. — Sarfedilen gayretlere de yazıktır. Esasen beş pa- ralık temeli olmayan bu teşkilâtı yık- mak ve yerine iş görebilecek bir orga- nizmayi ikame etmek lâzımdır. Eski yeni dâvası Üer bu işin hal şeklini eski fede- asyonla yeni federasyon arasında bir mukayese de ararsak hataların en büyüğünü bir kere daha yapmış o- luruz. Bu seferki hezimette yeni fe- derasyon kabahatlidir de eskisi işin içinden — tereyağından kıl çeker gibi sıyrılmış mıdır? Bir milli günlük; 20 günlük çalışmalarla edilemez. Eski federasyon, umum mü- dürle mücadele edemediği için takım, yumurta kapıya geldiği zaman istifa etmekle kendini kurtarmış sayılabilir mi? Eski federasyon başkanının (Za- fer) gazetesinde intişar eden bir yazı- sından, ihtilâfın çok eski zamanlardan beri devam etmekte — olduğu anlaşıl. maktadır. O zaman niçin istifa yoluna gidilmemiştir? Futboldan anlayanlara yutturulmı- vardır: Milli takım söylediğimiz gi- bi kısa müddetlere sığdırılamaz. Ğ yorucu bir lik maçları devresi geçir- dikten, oyuncular sürantrene olduktan sonra bunları derlemek, toparlamak i- ihtiya iş başında bulunduğu zamanlara rast- larız. 34 Sahadan çıkışları daha 'Biz bu satırlarımızla — bir tarafı tutmak, diğer tarafı kötülemek gaye sini gütmüyoruz. Fakat hakikatlerin bütün çıplaklığı ile ortaya serilmesin- de büyük fayda mülâhaza ettiğimiz i- cin hâdisenin derınlıklerıne nüfuz et. menin lüzumuna inanıyoru Eski federasyon meselâ maç tari- hinden iki buçuk ay önce, umum mü- dürlük nezdinde yaptığı teşebbüsler akim kaldığı için istifa etse idi, bugün- künden daha rahat konuşabılecek bir federasyon olmaz mı idi? Hemen maçların eşiğinde, hem de topyekün olmak şartiyle ıstıfa bir federasyon umum müdürlüğün va- zifesini güçleştirmiş değil midir? Ve bu istifada sırf bu cihetin duşunuldu— günü hissetmiyor musunuz? başka — türlü Ismarlaması - var - mı? B ir federasyon kurmak ne demektir? Çarşıda, pazarda, vitrinlerde ısmar- lama federasyonlar mı vardır? Bu ka- dar kısa zamanda teşkil edilecek bir federasyonun muvaffak olabilmesine 1mkan gorulebılır mi? eski - yeni federasyon dâvası fakat düpedüz eski federasyon- üdürlük davasıdır. Eski fede- rasyon birçok — iddialarında haklıdır. Yapmak istediği birçok teknik hare. ketlere mâni olunmuştur. Niçin?... Ne sebeple? Bunu bilmiyoruz. Umum mü- (Bu yazı- degd henüz konuşmuş değildi) bu süküte ne mâna vermelidir? Umum müdürlük işin tehlikesini niçin evvel" den görememiştir — Onu oldu atarım, bunu getiririm!. nazariyesi işi selâmete götürmek kâfi midir? Netice Yukarıda da söylediğimiz gibi bu i- şin temelı sakattır. Bu ku umum müdüre sonsuz yanlış harek ler yapmak selâhiyetini verir, ve kım— se de bunun hesabım sormaz, o kum- luştan memlekete nasıl bir fayda mü- lâhaza edilebilir? İş bu kadar dallanıp budaklandık- tan ve bir çok mask j için yola koymak bir memleket davasıdır. Duyulmamış — Haberler Beşiktaş Kulübünün bu seneki Gü- ney Amerika seyahatinin programı tesbit edilmiştir. Brezilya, Arjantin ve Şilide altiı maç yapacak olan Be- şiktaşlılar yeni transfer yuncularla yola çıkacaktır AKİS Hoşunuza Gittiyse Hemen Abone olunuz AKİS, 3 TEMMUZ 1954