3 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

3 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

OLUP BİTENLER YURTTA Başvekil Menderes Söz Düellosu Şampiyonu Son Haber Kanunların kabulü arşamba günü — Başvekil Menderes - İstanbuldan Adnan de muhalefetin alt edileceğinden hiç kimsenin şüphesi kalmamıştı. Elbette ki kanunları bizzat kendisi müdafaa edecek, karşı partilerin hatipleri ise bu düelloda mağlüp olacaklardı. Nitekim, öğleden sonra celse açıl- dıgında tâ geç vakte kadar hep Ad- enderes cevap verdi ve muha- lefet partılerı adına — kürsüye çıkan hatiplerden hele bazılarını yerin dibi- ne soktu. Halbuki, müdafaa ettiği dava da, öyle kolay müdafaa edilebilir dava de- ğildi! Meselâ Adnan Menderes dedi ki: "— Bir kimsenin bir partiden nam- zetliğini ıstıyebılmesı için o partinin nizamnamesini benimsemesi ve o par- tide bir muddet ikamet etmesi lâzım- ır.” 10 İyi ki, Başvekilin bahsettiği nam- zetlüc mılletvekılhgı için namzetlik i- di. Yoksa, için namzetlikten bahsedılseydı maazallah Sağlık Vekil- ligine adam ne kadar güçlükle buluna- bilirdi. akat Adnan Menderes "Söz düel- losu" denılen sporda o kadar mahirdir — ve daha mühimi — ağzı lâf yapan tek mebusu Server Somuncuoğlunu da kaybeden — Cumhuriyet Halk Partisi hatıp bakımından oyle fıkaradır, Os- an Bölükbaşı da aynı şeyleri o ka- dar tekrarlamıştır ki bitaraf dinleyici— lerin üzerinde bile Demokrat Parti haklıymış intibat uyandı gitti. Meclisin bu içtimai bir hakikati or- taya koydu. Muhalefet partileri sade- ce adet olarak değil, keyfiyet itibarile Reisı'cumhur Celâl Bayar, yaz dolayısiyle istirahat Devlet reisi, yurt içinde yaptığı bütün seyahatlerde . Bu, kendisine karşı değil, sevginin de ıfadesıdır Celâl Bayarı her yerde halk "Babamız" bulunuyor. Şimdi Floryada karşılanmaktadır. selâmlamaktadır. Reisicumhurun son Karadeniz seyahatinde de son derece zayıf bir şekilde temsil edilmektedir. Adnan Menderes, her söz alışta, karşı tarafın hatiplerini, hattâ tamamiyle haklı olmaktan uzak bile bulunsa kolaylıkla alt edebilir. Nitekim etmiştir de... n hem zararı, hem faydası ola. bilir. Eğer iktidar partisinin mensup- lan hakiki murakabenin, kendi yapa- cakları murakabe olduğunu unutur- larsa, eğer Meclis çalışmalarında 1946 dan evvel hâkim olan zıhnıyetı gene mevcut zannederek kanaatler fi- kirlerini müdafaadan çekınırlerse rejim için çok zararlıdır. Adnan Menderes de, hele şu ka- nunları da çıkardıktan sonra muhale- fetle uğraşmayı bir ken işlerin çelmesız dalı olur. ara bırakırsa yürütülmesi için fay- hükümet — merkezinden uzakta etmektedir. coşkun tezahüratla milletçe — gösterilen sadece saygının diye gireceği — bir binanın yoluna  güller doşenmış olduğu gorulmuştur Celâl Bayara bu çiçeklerin üzerinden o edilmiş, fakat Reısıcumhur kıyamayacağından”" Yukarıdaki resim bu sırada alınmıştır. AKİS, 3 TEMMUZ 1954