3 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

3 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

BİTENLER YURTTA OLUP F. Lütfi Karaosmanoğlu Fikrini — söyleyen adam Karaosmanoğlu (Manisa — D.P.) bu- lunuyor. Fevzi Lütfi Karaosmanoğlu "4 kurucu" dan sonra parti teşkilâtı içinde en ziyade tutulan şahsiyettir ve bilhassa Ege bölgesinde çok kuvvetli- dir. Doğru bildiğine doğru, eğri bildi- ğine eğri der — yani yanılması, doğ- ruyu eğri, eğriyi doğru bilmesi olur —; bu kanaatini de saklamaz. Nitekim tâ Norveç ten, Başvekil Adnan Mendere- se, kabinesini beğenmediğini mektupla bildirmekten geri kalmamıştır Şimdi, onun başkanlığında bulu- nan ve Kâmil Gündeş, Turan Güneş, İhsan Aktürel gibi hem bigili, hem de sozlerını esırgemez cinsten azalarla hükümetin karşısına dikileceği ve ha- kiki bir murakabe organı olacağı an- laşılmaktadır. Zira Demokratik rejimlerde mura- kabe, Prof. B ettiği gibi muhalefet partisinden ziya- de, iktidar partisinin bünyesinden ge- lebilir. Meclisin heyeti umumiyesinin murakabesi de — iktidar partisi men. suplarının da iştirakiyle —, sadece mu- halefetin murakabesinden çok daha kuvvetlidir. Me , bir meselede Osman Bölü- bagının yapacagı tenkide başka reak- siyon gösterir, aynı meselede Fevzi Lütfi Karaosmanoglunun yapacağı ten- kide başka reaksiyon. ma, meselâ Fevzi Lütfi Karaos- manoğlunun yahut Samed Ağaoğlunun tenkidlerini Meclisin açık celselerinde mek abestir. Ortada — parti olmasa bile — parti prestiji vardır, muhalefetin propagan- dası, hükümete atılacak taşları istis- marı vardır. Bunlar, politikada dikka- te alınması gerekli faktörlerdir Fakat kapalı — daha doğrusu ara- lık — kapıların arkasında hükümetin, bütün arzularını kolaylıkla yürüteme- diğini, bir takım unsurları hesaba kat- mak, onların frenleme tesirlerine ma- ruz kaldığını bilmek seçmene emniyet verir Ancak gene bilmek gerekir ki bü- tün bu işler, Demokrat Parti içinde "Adnan Menderes çok ısrar etmezse" olabilir. Tıpkı Cumhuriyet Halk Partisi ıçın— de işlerin, "İnönü çok ısrar etmezse" olacağı gibi... Bu da demokrasimizin bir hususi- yetidir. Asayiş Hararetin tesiri A dliye Vekili Osman Şevki Çiçekdağ eçim kanundaki tadilât mesele- sini, Dahiliye Vekili Dr. Namık Ge- dik Kırşehiri üçe yapan tasarıyı Mec- lis komisyonlarında var güçleriyle mü- dafaa ederken Anadolu gazeteleri ay- nen şu haberleri neşrediyorlardı: "Germencik mahallesinde kazasında Mesudiye Mehmet — Avunduk semtte oturan 2 adında bir. kız. - ço- bulunmuştur. Bi- anlaşılınca k, — kaza. dan firar etmiş, fakat kısa bir zaman- da yakalanmıştır. Halk, — mütecavizi —linç — etmek iste. misse — de — zabıtanın müdahalesi ile kurtulmuştur. Sanık — tevkif edilmiş- HN Yeni Asır (İzmir) 27.6.2954 Abayıl — o- Irza — teca- ve 7 yasında bir Hâdise — sudur: Abdullah oğlu Pazar bucağına baglı vyacığı köyünde — çirkin vüz — hâdisesi olmuş kız. — kirletilmiştir. köyünden müteakip — kaç- sıkı takibi nda — yaka- ve İlk edilmiş- Mütecaviz suçunu da jandarmamızın çok kısa bir. zama adalete edilmiş müteakip — tevkif dilmis ve ilere . de 7 irletilmiştir. şekillerde mahalle ilk tedavisi komutanlığı- getirilmiştir. Mağdur Salih — Özcan ve Fraporu — için — jandarma nın — jipi — ile — kazamıza Bu hâdiseye son d ren ve her vazifesinde muhitimizde — çok seyvilen mutanımız Ömer Lütfi kadaşlarına vazifelerinde titizlik - ve — başarıdan — dolayı adına teşekkürü — bir. - borç Demokrat Turhal (Turhal 6.6.1954 ce öÖste çalışkanlığı — İle jandarma Onar'a ve ar- gösterdikleri gazeıemız "Sarıgüzel köyünün — Çakıl Oba- sında — bir. kadının, evine — bacasından girilmek hunharca — irzına — te- cavüz Öğrendiğimize — göre hâdise bilâhe de kadının tenasül uzvunu hakkında Savcısı, bölük gerekli hukumet soruştur- tabibi mutanı Vahit mahallınde yapıl- sanıklar — tevkif — edi- cezaevine tıkılmışlardır. muhtar hakkında avzer ve —tabanca — taşımak dan dolayı da daha önce gerekli bata geçilmiştir. ruhsatsız suçların- takt. Demokrasiye Hizmet (Maraş) 17.6.1954 (B.Y. — Merkeze koyu cıvarında 12 yaşın- a köyünden — Be. Halim - tarafından Mütecavizler eri baglı Ayranlı daki Zzor. henüz kir- ve arkadaşı la - kaçırılmıştır. bulunamamıştır. Yeni Bingöl (Bingöl) 16.6.1954 gün saat 26 sıralarında Burhaniye — mahallesinde — otu- Bayraktarın — iki Saniyenin vvelki Düzcenin ran Halice şındaki den AJindan kirletildiği yakı verilmiştir. Bolu Ekspres (Bolu): 23.6.1954 adliyeye Evvelki — gün Maşında bir tasallut halkı Sarıyakup — mahallesin- kız çocuğuna türlü ettiğinden 'olayı tarafından — yakalanarak ilen ruht kapik ve Abdullah — Ballı'nın sorgusunu — müteakip — tevkif e- olduğunu dünkü nüshamızda bildirmiştik. dilmiş teferruatiyle AKİS. 3 TEMMUZ 1954