14 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

14 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

Güreşçilerimiz Klâsik — gazete At yarışları Foto -Finiş am sırası işte, birisi çıkıp ta söyle- T meli...» Beş dakika evvel İstanbulun en bü yük klâsik yarışı olan Başvekil kupa- sı koşulmuştu. Memleketinen iyi saf- kanları cidden güzel bir mücadeleye girişmişler, içlerinden Burhan Kara- mehmet'e ait «Yeşim» isimli kısrak düz yolda yaptığı mükemmel ataklarla bir boyun farkla galip çıkmıştı. Muvasalat hakemleri ehemmiyetli bır imtihan geçırdıler Düz yolda Lü- itibaren hucumunu arttıran Yeşim piston en dış kenarındaydı. Daha kısın gümrüğe gelen Foto.Fi- niş İzmir koşularında kullanılacaktı. Olmadı. — Ankarada başlanacaktı, ol- madı. Nihayet İstanbulda muhakkaktı; Kulesi bile dikildi. Öte taraftan döviz edilemediği — için Foto . çıkarılamadı. yığılıverirlerse ayırdet- mek her babayiğin kân olamazdı. Başvekil kupasını Yeşim'in kazan- dığında herkes müttefikti. Fakat resmi neticenin Hânım biraz şüpheyle bek- lediler. Halk hakemlerin yanılabılece— ğini daima düşünüyor demektir. AKİS. 14 AĞUSTOS 1954 resmi İşte bu tabloyu Meclis Reisi Refik Koraltan ile Tarım Vekili Nedim Ök- de görmüştü. Onlar bile acaba hangısı diye tereddüt etmişlerdi. İşih bir tarafı da kaybeden atın Yarışlarda böyle neti- ihtilâf ve nümayiş vesi- Devlet ileri gelenlerine vaziyeti anlatmanın tam sırası denil- di. Ama jokey kulüp erkânı arasından demedi. İhtimal şöyle de düşünmüş bulunabilirlerdi: Hepsi iyi, lâkin asıl, Ticaret Vekili Sıtkı Yırcalı burada ki! Foto . Finiş'in koşulardaki lüzumu memleketimizde o kadar yakından his- sedilmiştir ki: «— Foto Finiş'i kullanmaya başla- dığımız gün, at yarışlarındaki en bü- yük ihtilâflardan biri halledilmiş ola- çaktır. Bu da yapılabilecek icraatların yarısıdır» diye söylendi. Kıymeti meydanda ve takdiri orta- da duran bir işin sırf ihmalkârlık yü- zünden neticelendirilememesi ne ha- zin değil mi?.. Evet ihmalkârlık şa- yet jokey kulübü erkânı toptan İstan- bula keyif çatmaya geleceğine, An- karada işlerini takip etmek üzere kal- salardı, ne o Foto . Finiş gümrükte devam eder, ne de hâlâ tamamlanamayan hipodromunun durumu sal- lantıda kalırdı. .—C.K SPOR ALEMİNDE Teşkilât Rusya ile milli temas nteresan spor haberi meraklıları Greko . Rom defalar sporcularımızı, bilhassa reşçilerimizi memleketlerine davet etmışler fakat muhtelif sebepler yü serbest gureştekı şampiyonluğumuzdan sonra ve Gr ko Ro dünya şampiyonasına doğru yapılmış olması bakımından cidden enteresandır. Ruslar, bir sportif program icabı mıdır, bilmiyo- uz, hep dünya şampiyonalarından sonra, kendileri girip kaybetmişlerse, veya iştirak etmemiş kenarda seyir- ci kalmışlarsa, şampiyon takımları vet ederler. Kendi Şunu da işa- Sovyetler, gözlerine şampiyon çıkacaklarını pek kestirmeden bir beynelmilel turnu- vaya pek girmezler. misalini çok gördük. Olimpiyatlarda futbol şampıyonasında pek fena aldanan serbest güreşte dünya şampiyonlu- ğunu —kaybeden —Ruslar, şimdi de Greko . Romen dünya şampiyonlu- ğunda birincilik kazanıp kazanamı- yacaklarını tartmak istemektedir. Aynı sevi. atletizmde. Rus atletleri- ni 1956 olimpiyatlarından evvel — A- merikaya göndermekle Amerikaya da yapmışlardır. B u noktaya temas Moskovada bir T ettikten sonra, ürk - Rus Gre- hesi tutuştuktarı zaman üs- usta güreşçiler karşısında denemek, bu vesile ile hem kendi kuvvetimizi tartmak, hem