26 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

26 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

mühim arından biri olan ütü, daha 20 - 30 sene evveline kadar içine yanmış kömür doldurulan kaba ve hantal bir demir parçasından başka ne idi?. Yeni âletlerden — yemek pişirirken de istifade etmek kabildir. Senelerce evvel patates ezmek, yumurta çalkala- mak için kullanılan ağıı' ye kaba demir parçalarının yerini bugün kullaııışlı hafif ve zarıf âletler almıştır. Bütün bunlara bir de sürat ılave edilirse ha- nımların düne nazaran ne kadar kon- for içinde oldukları kolayhkla anlaşıla bilir. 19 uncu asırda iki yumurta; çarpıp da mayonez yapabilmek için İkı saat uğraşan dın bugun sadece çarp- rize sokmakla iktifa , bu kadar sadeleşmiş, ko- ışlerden dahi şıkayet eden mudur?. — Elbetti Bir arkadaşlamıı gördüler mı, yahut da akşamlan kocaları - ile yüz yuze geldiler mi ağızlarından çıkan ilk söz: <—Ah, bugün ne yoıuldum, ne yonıl- dum. — Bul: supıu'— bulaşık makinesi de otomatiktir. Ne demeli, A- lah tembellikten kurtarsın.. Moda Kısa saça boykot Kadınlar Christian Dior'a kızadursun- lar, bütün kadın berberleri ve ka- dın terzileri bu kış kısa saça boykot laylaşmış hanımlar düm..> dır. Halbuki bu süpürgesi elektrikli, ettiler. Bilhassa Parisli kadın berberi Antonio, kadınlarda — kadınlık vasfını yok eden bu moda ile resmen mücade- leye başlıyacağını ilân etti. Aslen İtal- yan olan Antonio kısa saçın kadınların ense ve kulaklarım kurtardığını muda- faa edenlere şiddetle hücum ederek : «Kadınların saçlarını bu hale getiren- lere berber değil, cellât demek lâzım» demektedir. Kısa saç modasının ortadan kalk- ması hemen hemen dünyanın her ye- rinde kadınlardan çok erkekleri mem- nun edecektir. Zira bir çok erkekler sa- çın kadını güzelleştiren en iyi mücev- her olduğuna kanidirler. Erkekler umu- miyetle uzun saçtan hoşlanırlar Öyle de, kadınlar acaba niçin bunun aksini yaparlaı'" Begenılmek hora gitmek is- temezler, mi?. Elbette isterler, fakat daha mühim bir dertleri var; yaş derdi. Kadınların kısa saçı tercih etmelerine sebep, bu modanın onları bir kaç yaş küçük gostermesınden ileri gelir. Sonra kısa kanmasının, taranmasının kolaylığı ve rahatlığı uzun saçta yoktur. - Bilhassa çalışan kadınların kısa saçı ter- cih etmelerine en büyük sebep uzun saç ile saatlerce ayna karşısında vakit- lerini harcamamak içindir. Kadının saçları her gun ayna kar- şısında itina ile meşgul olunmaya de- de çalışan kadınların bu. modaya onların vakitlerini alır. Fakat kadın mılletı kocalanndan çok modaya çok riayet eder. Bundan dolayı hanım- ların saçlarını bir an evvel uzatmaları için ne gibi çarelere başvurmıyacakla- rını Allah bilir . KADIN Şimdiki halde kısa saçlı kadınlar ekseriyeti teşkil ediyor. Bunun için ne berberler, ne de terziler saçları birden- bire o kadar indirmeğe cesaret edemediler. Onlar da azimle, sebatla bu işi yavaş yavaş yapmaya gayret lar. Meselâ bu senenin en güzel sayı- lan saç biçiminde sadece ensenin örtüldüğünü, ensede toplanan saçi şık firketeler veya kurdeleler- le süslendiğini göreceğiz. Bu şekılleı'ııı uzun saça dönmelerini sağ- layacağı anlaşılmaktadır. Fakat saçlar henüz omuzlara kadar b ve enseden uzun saçlar bile baş üzerinde ıtına ıle topla- narak kafiyen aşağı b Antoni'nin söylediklerine gore bu tip saçlar kadınların saçları güzelce uzayıncaya kadar onları erkek kılığın- dan kurtaracaktır. Saçlar, - omuzlara ği kadının bu ziynetine turlu modeller tatbik edilecektir. Uzun saç taraftarları ileri sürülen fikirler ile kadınların kısa saçlı olması lâzım geldıgını iddia eden berberler arasında bir çok münakaşalar olacağı ve bunun gazete sütunlarına dokulecegı tahmin ediliyor. Zira Anto nin kısa saçı tercih eden berberlere <— Tarak değil, ancak makas masını bilenler» diye isim takması dı- gerlerınde sinirli bir hava uyan Kısa saçın dünyada çok genış bır şekılde yayıldığını ve Antoni'nin bu işi tek başına önleyemiyeceğine kanidirler. Bütün berberler ne derlerse desin- ler, ne soylerlerse söylesinler, kadının asıl berberi yine kendisidir. AKİS. 25 EYLÜL 1954 23