26 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

26 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Marciano faaliyette Yarım milyon dolar aldı dünyasında Kara Bomba namı ile ma- f Zenci boksör Joe Luis'ten dünya şampiyonluğunu —almak suretiyle Kara Bombanın boks hayatına nihayet veren E. Charles bu ünvanı ancak iki sene koruyabildikten — sonra genç Marciano karşısında mağlüp olarak unvanını kay- mişti. betm Basketbol Basketbolcularımızın turneleri nbeş senedir bilâ fasıla İstanbul şampiyonu bulunan ve basketbolun memleketımızde sevilip tutulmasında büyü ü saraylılar Yugoslavya şampiyonu Kızıl- l ız tkmı karşısında mağlüp olduk- kinci karşılaşmalarında da Beogradıskı karşısında şanssız bir oyun- dan sonra 66-59 gibi 3,5 basket fark. la mağlüp olmaktan kurtulamamışlar- dır. Nihayet Kızılyıldız takımını bir ay İçinde iki defa mağlüp etmiş Mladost takımı karşısında ılk galıbıyetlerını alan kırmı: b sketbol takımımız kıb157 53 gl tek sueıy le turnelerindeki ılk muvaffakiyeti sağ- lamışlardır. Atletizm Norveç Protestosuna Cevap : elkı sayısındaki üzdeki ay Beynelmilel — federasyon nezdinde pro- AKİS. 25 EYLÜL 1954 SPOR Lig maçları başlarken 954 - 1955 Ankara liğ maçları, on dakikada bir mâni çıkmadığı takdirde evvelce tanzim edilen fi- kistür — gereğince afta başlıya- caktır. Takımlarımızın hazırlık ma- hiyetinde — olmak zere yaptıkları deplasman ve mahalli maçlarını bir tarafa bırakırsak — Ankara futbol se- zonunun lig maçları ile bu hafta res- men açılacağını kabul — edebiliriz. Liğ maçlarının, kendisine mahsus he- yecan ve iddiasını taşıyan, havasına, uzun müddettir hasret kaldığımız içindir ki, şu anda geçmiş hâdiseleri unutmuş gibi görünerek Ankara ligi- nin memleket sporu için hayırlı ol- masını temenni etmeyi vazife biliyo- ruz. Geçmiş hâdiseler demekle dece bu iki kelimenin mâna ve şü- mulüne sığmasına imkân olmıyan na- hoş hareketlerı kasdettiğimiz anlaşıl- gençlerimiz üzerinde, fena bir tesir doğurmaktadır. Mevsımıne göre — gazoz şişeli, ayvalı yumru ve küfürlü maçla- rın, temiz bir rekabet havası içinde spor zevk ve heyecanlarını tatmin etmek istiyen seyirciler — üzerindeki testoda bulunduğunu bildirmiştik. An- cak işin mahiyetini esaslı olarak tahkike imkân bulamadıgırmz ıçın ılgılılerın bu konudaki — düşünc sayımızda nakledeceğimizi Vaad et Bu maksada evvelâ Atletızm fe- derasyonumuz başkan Naılı Moranın bu mevzudaki goruşlerım aynen sütun- larımıza geçiriyoru. «Türkiye - Norveç atletizm milli takımlarının — İstanbulda bır karşılaşma yapmaları hakkındaki arzu a Norvı feder asyonu da anlayış gosterdıgınden prensip ıtıbarıyle ve hattâ mali bakım- dan bir maya varmıştık. Bu anlaş- ma huku l ne göre Norveçliler 40 - çi S0 kişilik bır kafile ile memleketimize gelecekler ve burada kaldıkları müd- detçe her türlü masrafları federasyonu- muzca karşılanacağı gibi — kendilerine yol masrafı olarak ta 3000 dolar öde- yecektik. Ancak Norveçliler dönüşle- rinde Belgrad ve Atinada da birer mü- sabaka için mutabakata vardıklarından avdet için uçak temin edemediklerini ileri sürmek suretiyle Atina ve Belgrada kadar yataklı tren bileti temin etme- miz için federasyonumuza — müracaat ettiler. Uçak ile yataklı tren ücretleri arasında aleyhimize muazzam fark ol- masına rağmen bu talebi hüsnü niyet- Nejat AKKAN kötü neticesi hâlen memlekette en sevilen bu sporumuzun atisi bakı- mından üzerinde hassasiyetle duru- lacak kadar mühimdir. Kuluplerımız bu hakıkatı idrâk etmekle ve bu oyuncularına tel- kinle her şeyden önce kendi istik- ballerini garanti altına almış olacak- larından neticede yine kendileri ka- zançlı çıkacaklardır. Futbol gibi bir- takım oyunu içinde bazan tek bir kişinin taşkınlığı şahsına olduğu ka- dar takımına da zararlı olduğu için ara liğg maçlarının resmen ğimiz centilmenlik içinde karşımıza çıkacaklarına inanıyor veya inanmak istiyoruz. Bu arada oyuncularımız kadar bizlere de bazı vazifelerin düştüğü- nü kabul etmek mecburıyetındeyız Futbolcunun da, maçı idare eden hakemin de nıhayet bizler gibi birer insan olduğunu ve hiç bir zaman ha- tadan geri kalmıyacaklarını hatırdan çıkarmamak suretiyle her türlü ku- lupçuluk hıslerımızı frenlemekle üze- düşen vecibeleri yerine geril- memiz lazımdır Bu suretle bir zamanlar İstan- bul futboluna cıdd bir ra lan hâlen ayni seviyede bu dugunu kabul mecburıyetınde oldu- ğumuz Ankara futbolu hakkı olan mevkie yükselecektir. le karşılayarak yataklı bileti tedarik et- mek üzere teşebbüse geçtik. — Fakat yaptığımız temaslar sonunda 40 - 50 ki- şilik bir kafile ıçın yataklı vagonlardan bilet tedarikinin imkân: olduğunu ve kafilenin bir kaç partıde avdetleri ıçın dahi S ay evvelinden yer ayırtmanın icap ettiğini öğrenmemiz üzerine duru mu Norveç federasyonuna aynen bi ld'r— ik. Ayrıca bize 1 20 bin liraya ba— .a retiyle odemeyı teklif ettik. Bu sefer de onlar dövizde ısrar ettiklerinden milli temas keyfiyeti bu suretle taha kuk edemedi. Protest keyfiyel e- lince: Bu da rveçlılerın karşılaş a- nın yapılamamasından do züldük- lerıne daır çektikleri telgraftır kı bu da bir o demek değildir ve bütün anlattıklarım vesikalara istinat etmek- tedir.» Atletizm Federasyonu — başkanımız Naili Moranın bu izahatı, ile biz şahsen tatmin olmuş bulunuyoruz. Bu- temasın iyi dileklere ragmen tahakkuk edememesinde aniden zuhur eden müş- küller âmil olduğuna gore mıyacağı tebeyyün etmektedir. — N. 33