16 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

16 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

YSPOR Futbol Yugoslavlarla bundan evvelki maçlarımız oplandı, toplanmadı, filân sakat- landı falanın sakatlığı geçti der- ken milli maç tarihi de geldi çatta. ettıgı tarıhte Sarajero ayrılmış milli karşılaşmalarında (5 - 2) mağlup etmiş ve en son Avus- turya ile yaptığı karşılaşmada da 2- 2 berabere — kalmı: bulunan, — Avrupa muhtelitine 3 oyuncu veren, Bearala- rın, Mihelerin, Horvatların, — Çaykovs- kilerın takımı ile yapacaktır. Yazımızın başında bu dost mıllet— karşılaşmaların yapmak faydalı - Yugoslavya milli takım- ları ilk karşılaşmalarım 8/4/1928 ta- rihinde — Yugoslavya'nın — Zağrep şeh- rinin Gradianski stadında yapmışlardır. Macar hakem İvançiç'in idaresinde ya- pılan ve (2 - 1) mağlübiyetimizle neti- celenen maça Türk milli takımı şu kadro ile çıkmıştır. (G.S) Kadri — (F.B) (F.B) Nihat (G.S) (G.S) (G.S) tarihçesini Türki Burhan Hüsnü Alâettin 1 (G.S) Bedri (F.B) Oyun mütevazin geçmiş ve Yu- goslavlar iki golle maçı kazanırlarken son dakikalarda sakatlanan — Muslih'in a giren Lâtif milli takımı- mızın şeref göolünü — atmış, ç 2- ( aleyhimize neticelenmiştir. karşılaşmamız yapılan Bulgarista- Balkan 9 bu maçta takım Yugoslavlara karşı tini (2 - 0) şu kadro ile kazanmıştır. Hüsamettin — (Vefa) — Burhan — (G.S) Hüsnü (B.J.K) Sami (Vefa) Nihat (G.S) Mithat (G.S) Niyazi (F.B) Selâ- hattin (İ.S) Fikret (F.B) Eşref (B.J.K) Rebii — (G.S) Galatasaraylı Arslan Nihadın ta- kım kaptanlığını yaptığı maçta golle- rimizi sırayla Rebii ve Fikret yapmış- lardır. ncü maçımız İstanbul'un emek- tar Taksim — Stadında 12. 7. 936 tari- ya iki karşılaşmada elde ettikleri birer AKİS. 16 EKİM 1954 sonra alman beraberlik mu temin etmiştir. Bu maçın son dakikalarında mağlubiyet- ten kurtulan milli takımımız büyük Fikretin şahane bir golü ve çıkardığı harika oyunu ile kıymetli bir beraber- lik kazanmıştır. galibiyetten müsavi durum -Yaşar - — Hüsnü, M.Reşat İbrahim, Niyazi, Sait, Fi Şe- ref, Niyazi ve Fikret atmışlar ve — bir i yaptığımız bu ikinci karşılaşmamızda da maçı bir Macar hakemi idare etmiştir. Bu maç- tan hemen bir sene sonra 1. 8. 937 tarihinde bu sefer Belgratta yapılan 4 üncü Türk . Yugoslav maçında milli takımımız 3- 1 mağlup olmuştur. İ idare- talarında o ana kadar oyun çıkaran Hasan nin sakatlanması üzerine lehlerine çeviren Yugoslavlar üst üste kaydettikleri göllerle maçı 3-1 kazan- mışlardır. Şeref — golümüzü Güneşli Rasih'in amgı bu maça takımımız: İ - Faruk, Hüsnü, M. Reşı Hasan, Fıkrel - Niyazi Sait - Rasıh Niyazi - Rebii tertibinde çıkmıştır. Yugoslavlarla 5 inci milli teması- mız, 948 Londra Olimpiyatlarında İlford stadında Fransız hakem C. Dez in idaresinde yapılmış ve gene 3-1 mağlubiyetimizle neticelenmişti. Murat, Vedii, Naci, Fıkreî Erol, Gündüz, Cihat, Bülent Huseym Lefter Şükrü tertibindeki onbirimizin tek golünü Beşiktaşlı Şükrü yapmış ve takım kap tanlığını Cihat deruhte etmişti. Nihayet Avrupa sporunun taz mümessilleri Yugoslavlarla ğimız 6 ncı ve son maçımız geçen se- ne Haziran ayında İstanbulda — olmuş ve sırf şansızlık yüzünden oyunun bit- mesine 1 dakika kala göolle Yugoslav futbolunu dize etir- mek üzere olduğumuz bir sırada be- rabere olarak sahadan — ayrılmıştık. h 5. 6. 953 tarihinde İstanbul Mithatpa- şa stadında oynanan bu maç Yunan hakemi Cicis idare etmiş ve takım kaptanlığını Fenerbahçeli K. Fikret yapmıştı Yarınki Milli Maç arın Sarajero'da Milli Futbol takımımız en fazla biliyeti ve maç alışkanlığı balonun- dan peşinen — Yugoslavlara — mağlüp vaziyetteyiz. Maçın kimin mağlübi- yeti ile biteceğini de Allah bilir. Bu sözlere — teknik bir üstünlük iddiası ile bir galibiyet ümidinde bulunmı- yoruz. Bugüne kadar Yugoslavlarla oynadığımız altı maçta yalnız bir g; libiyet kazandık. Bu, yedinci maçı da kaybedecegımıze bir sebep olamaz. olarak teknik bakımdan ü de görürüz. ve bir milli maç oynadıklarını ıdrak ederek çalışan çocuklar, en ümitsi günlerde bile başarı goslermışlerdır Her şeyden, 1dmandan takımın en u- d nayabılırsek pek yüzümüz kızarmaz, mağlüp bile olsak yine de vazifemi- zi yapmış olarak sahadan ayrılırız. Tevfik ÜNSİ Işin teknik mütalâası ise başka bir veçhe arzetmektedir. Yugoslavlar teknik bakımdan ve her cepheden muhakkak ki bizden — üstündürler. Avrupa futbol piyasasına sokulmuş, senelerden beri en çetin rakiplerle Avrupa- iyi bocalar elinde yetişmiş futbolu bugün Avrupada iyi bir mevki edinmiştir. senelerdeki hamlelerimizle namik oyunculardan genç bir takım kurmuş ve bu takımı üç maçta da tecrübe edip mütecanis bir takım kurmuştur. Teknik bakımdan şartlar tama- iyl bizim aleyhimize gozukmek— Futbolcularımızı bu yapamıyoruz