16 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

16 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Güreş Yabancı antrenör — Yerli antrenör Spor hocalıgı sahasında memleketin i ıym sima olan talyan Milli Güreş Takımı namzetlerını hazırlamak' üzere İtalyaya gitti. haberi duyan bizden yabancı kımseler kendi kendılerıne hayretle şu sualleri sorar : Bu Nurı Boytoron Tür- kiyeye Olimpiyad mpiyonluğunu, Dünya birinciliklerini kazandıran adam değil mıdır ünya reko -Romen Nisanda yapılmıyor mu" yecekler mi? İtalyanlar son Greko - Ro- bırakan rakip güreşçiler değil mi? Tür- kiye'de Nuri Hoca'dan daha yüksek an- trenörler mi var? Şu halde Nuri Boyto- ron gibi bir hocayı Türkler acaba ne- den vazifeden uzak tutuyorlar, İtalyaya bırakıyorlar? Başkaları bunun sebeplerini anla- yamazlar. Halbuki mesele gayet basit- burnunu so- eline lütfen tutuşturulan aylık ancak 500 1lirayı bulur. Teşkilâtta da bu böyledir. Kulüplerde de... PBugün yerli güreş antrenörlerimizin aldığı üc- ret 15 sene evyel Fınlandıyalı Pellinen' in aldığı parayı geçem 500 lirayı aşan ücretli yerli antrenor bulmak güç- tür. Genç Milli kımımızı iki defa Dünya Şampiyonasında dereceye sokan genç takım antrenörü Cihat Arman bu müddet içinde sadece 13,7 lira aylık al- mıştır; yanlış okumayın yazı ile tasrih edeyim: Yüz otuz yedi Türk İirası Bu antrenöre Federasyon 400 lira- Bir aylık mukabili de- Ğ ıle Mıllı Takım çalıştıran yerli antrenörlerimiz va Nuri Hoca'ya gelınce, Nuri Hoca da diğer yerli antrenörlerden pek farklı bir muameleye tâbi tutulmamıştır. Gö- ze çok görünen sadece Olimpiyadlardan sonra, gureşçıler gıbı aldığı 15 bin lira kadar bir Bir kaç yüz liraya çalıştırılmak ıstenen Nuri Hoca belki de bu razı olacaktı; fakat güreşe gir- miş olan spor politikacılığı — onu bi müddet minderden uzak bıraktı. Neti- malüm. Güreşimiz 1951 ile 1953 e arası büyük bir duralama, şöhretine ya- kışmıyan bir buhran geçirdi. Hayatım geçinemiyecek bir seviyede kazanmağa mecbur olan bu antrenör mecburen se- nelerce güreşten başka sahalarda haya- AKİS. 16 EKİM 1954 SPOR Luffeur Reisicumhur — koşusunun favorisi tını kazandı. Son defa milli kadroyu gö- kadehi kaldırıyorlardı. türü bir ücretle çalıştırdı, şampiyonluk Bu da —önümüzdeki pazar— vaadetti ve vadettiğini — tekrar yaptı hipodromda icumhur koşus medik. Me vzuat çerçevelerı içinde yin ona birkaç yüz lira vererek çalıştırmak istiyoruz. Yabancılar onun kıymetini bizden fazla takdir ediyorlar. — Fransa, İsveg, Finlandiya, Yugoslavya ve şimdi de İtalya onu baş tacı ediyorlar. Ne yapalım, Nuri Hoca bir yerli antrenördür. At yarışları Şampiyon haftası eisicumhur koşusu ilk defa Anka- R ra'da tertip edildiği zaman, bu ko- şunun ikramiyesinden Zziyade, ti üzerinde dikkatler — toplandı. manlar bizde at neslinin himayesi ve gelıştırılmesı o kazandı. O anlar, bu kazanma bir sürpriz olarak kabul edilmişti. Favori atlar başka idi; Salih Temel iyi bir ko- şu ile hem ikramiyeyi, he e Reisi- ra, Reisicumhur ile karşılıklı şampanya Reis dır, altı at bu büyük ve 2400 metrelık koşuya iştirak edecektir. len tek isim vardır, koşunun tabii ga- libi olarak Lutteur kabul edilmektedir. ihtimalin kaybettiği umulmadık, veya ikinci plânda edılmış bır diğerinin aldıgı görülmek- tedir İşte böyle bir hal karşısında, Re- isicumhur koşunun — muhtemel galibi hem kupadan hem de g ikramiyeden mahrum olacaktır. Ancak Lutteur'in sahibi W. iraud bu galibiyetin mad- dı tarafını dikkate alacak insan değil- o sadece atın galibiyetini manevi tarafın ağır basması için arzu etmekte- dir. Marta Tözge Resim — Sergisi 16 - 31 Ekim Fransız Konsolosluğu Salonlarında