16 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

16 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

Rıdvan, Fikret, Basri, Mustafa, M.Ali, Garbis, tertibinde oynıyan milli takımımız enerjik ve istekli oyunu ile rakibim daima baskısı altında tutmuş ve ikinci devrenin başında K. Fikretin — frikiği ile galip duruma — geçmiş, bunu son dakikaya kadar — muhafaza etmiş ol- duğu halde — neticede 2- 2 berabere kalmıştır. etice olarak Yugoslavya - Türkiye Narasında tarihinde yapı- lacak olan maçtan evvel tam 6 defa karşı karşıya gelen takımlar birbirleri- 23 gol atmışlar, bunlardan 10 ta- nesi Yugoslav 13 tanesi de Türk ağla- rına takılmıştır. Altı maçtan — üçünü Yugoslavlar bir tanesini de milli takı- mımız kazanmış, iki maçta beraberlik- le neticelenmiştir. Türk - Yugoslav milli maçlarının bir diğer hususiyeti de 7 istatistikin rakamla- değiştirecek. NA akşamı, rını bakalım ne şekilde Teşkilat Asker - sivil mücadelesi Hemen hemen her toplantısı sonun- da boyle olur demıyel ama, bi- zim spor sınırlandıran ve en yüksek merci olan merkez heyetinin ekseri, toplantıları fırtınalar kopar ve muhakkak bir ha- dise çıkar. içinde bulunduğumuz Ekim ayının bir günü başlayıp ertesi i salonunda ona ile yaptı ve basma kalıp bir kaç cümle ile toparladığı kararla- rını da sanki bir imiş gibi hemen o akşam basına bildiriverdi. Bu mahut heyet toplantısmda 956 Melboum Olımpıyatlarından lü, anlan zincirli Meclıs Heyetinin, alacağı veya şimdiye kadar almış olduğu kararların, kimler tara- fından onaylandığım, teklif — edildiğini veyahutta red edildiğini bilir misiniz? Sıhhat — ve Içtımaı Muavenet Ve- kâleti temsılcısı, İç İşleri ve Milli mü- dafaa Vekâlet mümessilleri. Genel kurmay spor bürosu başkam ve ancak bir kaç spor kolunun selâhiyetli şahıs- lan tarafından şuraya hemen dikkat etmelidir ki, ekseriyet — belki de spor sözünü ancak toplantıdan toplantıya işiten, meselâ futbol topunu ancak oturduğu evin arka balkonunda bu- lunduğu sırada gürültülü sesler çıka- 32 ran mahalle — çocuklarının ayaklarında atletizme her sene 19 Mayısın- hasıl bir cereyana kapılarak gelirlerse gelsinler istişare heyetinin gündemine alman bütün manâ ve ehemmiyetinden uzak- laşılarak bir yan mahmurluk içinde ve oldu bitti haline getiriliverir. Istışare lerini köstekliyen kararların da maale- sef çıkarılmış olduğu — nazarlarımızdan kaçmıyacaktır. 955 yılında — Borselona- da yapılacak ikinci Akdeniz ve 956 Melbourn Olimpiyadına iştirakimiz ile bisiklet federasyonunun teklifi üzerine 955 Ocak ayında yapılacak elan Mısır bisiklet turuna bisikletlilerimizin ka- tılmalarının prensip olarak kabul edil- mesi, istişare heyetinin müsbet karar- lan ıçınde yer alırken, bilhassa Anka- ra gibi sivil ve askeri güçlerin ayni lıg içinde bulundukları — yerlerde — askeri Güçler tek bir mer'i imtiyaz mahiye- tini taşıyan bir kararında — bulunması büyük bir hata olmuştur. Bunun en basit adalet — kaideleri ile bağdaşmasına imkân — yoktur. Ha- tırlarda olduğu üzere — mahut heyetin geçen sene yaptığı son toplantıların- dan birinde memlekette amatör spor- culuğu öldürmek için — düşünülüp dü- şünülüp te en münasibi — olduğu için üzerinde durulan amatör her kulüp değiştirmede — bir ve üzerinde Bilhassa Aske- olarak silâh sporcuların — bu tak- dirinde terhislerine kadar hiç bir spor tışmalara yol açmış, münakaşalar yapılmıştı. ri Güçler, yapmamaları icap ettiğini ileri sürerek devamlı itirazlarda ulunmuşlar — ve dırması, fakat sivil sporcular için baki bırakması' yeni tartışmalara yol açmı bulunmaktadır. Şimdiye kadar Askeri muştur. lerine sil bırakmayıp fiiliyat sahasına da dökmek azim ve rında görünüyorlar.. Bu- nu tatbik edebilecekler mi? İşte orası bilinmez. Şimdiye kadar Askerlerin ayrı bir lig tertıp edecekleri zannedilir melerı artık kang- n ara — sporunu mustarip etmekte olduguna en büyük delildir Uz ğı gören İstanbul kulüpleri Profesyonel olmakla şimdilik mevzuat ve kanun yaylım ateşinden korunmu- şa benzerler. Buna mukabil Türkiye- de hemen hemen Askerlerle sivillerin müştereken teşkil ettikleri tek bir An- kara bölgesine ait — olduğuna gore bu davanında yılan hikâyesi misali uza- yıp gitmesini önlemek kabil değildir. Bakalım Merkez istişare heyetinin aldığı bu kararın akisleri ne zam kadar devam edecek sivil kulüplerin askerlerle ayni lig içinde karşılaşma- ları hakkında verdikleri kararlar ha- kikat olabilecek mi? İşte bunların hep- sini en geç bu hafta göreceğiz. Tahak- kuk ettiği takdirde, istişare heyetinin gözü —kapalı aldığı kararlar tatbikat- taki imkânsızlığı kabul — edilecek, aksi halde bütün feryat ve — itirazların ba- lon olduğunu bir kere daha, evet, evet bir kere daha, şahit olacağız. 7 sinden .... Herkes AKİS okuyor AKİS. 16 EKİM 1954