4 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

4 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Konrad Adenavuer Yeni Almanyanın — kurucusu mart gelir vergisi sıhhatli temeller üze- rinde oturmaktadır Ekseri maliyeciler eski bir vergi sisteminin eski bir ayak- rahatlık temin ettıgını ileri | meselesidir. İşte hüner asıl buradadır. Yardım Asya ili Güvenlik Konseyinin talebi üzerine Dış Muamelât dairesi da- ha ziyade — Asya'ya teksif edilmiş bir yardım programı hazırlamaktadır. Prog- programı ilgili programın esaslı bir parçası Vietnamın mudafaa gücünü arttırmağa teksif edil- . Müdafaa şartlarım temin etmektir. ve bunların çözüm yollan hayali şey- AKİS, 4 ARALIK 1954 ler değildir.. Zira bunlar beşeri mesele- lerdir ve gerçekten çözüm yollan var- dır. Sarfedilen gayretlerden bazıları za- ten müsbet neticeler vermiş durumda- dır. Meselâ Hindistan halkın ihtiyacını istihsa- a mu- tarzda muvaffak olunmadı, amma mu- vaffak olma emareleri mevcuttur. Asya memleketlerinin çoğunda halkın ihtiyaç- ları eskisine nazaran artmış durumda- dır. Cilt hastalıklarına karşı Filipinler- de girişilen savaşlarda müsbet neticeler paranızın... istikl İKTİSADİ VE MALİ SAHADA elde edilmiş. Vietnam da trahomla mü- cadele edilmektedir. Sıtma, veba, cüz- zam ve kolera ile mücadelede halk an- layış göstermektedir. Şüphe yok ki bun- lar gayretleri artırmak için birer sebep- tir. Onun için yeni hazırlanan program zerre kadar fâzla iddialı «too ambitious» bette boldur ki ortada gayreti artırmak- tan başka noksan yok gibidir. Açlık, hastalık, cehalet, işsizlik gi- bi sosyal âfetler milli hudutların dışın- da tesirlerini göstermektedirler. j ::z'F—:'EHî