4 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

4 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SPOR Yeni Şampiyonlar Bu gidişle çıkaramıyacağız Güreş Dünya şampiyonasına hazırlık B eynelmilel güreş — federasyonunca, bir yıl serbest, öbür yıl Greko -Ro- men stilinde tertiplenen dünya şampi- yonalarından, birisinden — yeni çıkmış diğerinin ise hazırlıklarına başlamış bulunuyoruz. 955 yılının Nisan ayında, Almanyada yapılacak olan Dunya Gre— rinde toplamıştır. İsveçlilerin şöhretli temsilcileri yanında, bilhassa Greko- Romen de söz sahibi bulunan Finlile- rin ve Rusların serbest — güreş dünya şampiyonasından sonra bu şampiyona- ya da iştirak edeceklerini bildirmeleri bu alâkayı şimdiden artırmıştır. Serbest de şampiyon olmak için başlamıştır. Güreşte ve bilhassa Greko-Romen tarzında diğer bölgelere nazaran daha elemanların toplanmış bulun- çalışmalara takımları ile yaptığı — karşılaşmalardan sonra galip gelen güreşçiler ile bölge- ler arası deplasman karması haline ge- tirilen bir takımın geçen hafta Ankara- a, Ankara takımı ile yaptıgı karşılaş- ma Greko-Romen Milli güreş takanı- mızın nüvesini teşkil etmiştir. Önümüz- deki hafta Ankara galiplerinin de ilti- hakı ile, İstanbul, — Eskişehir, Ankara, 32 Kocaeli, İzmir Bölgelerinin gureşçılerı ıle teşkıl edilecek takım, Yugoslavya'ya, Napoli'ye, Tokyo'ya gıden takımlarla, Karakucak Türkiye Güreş birincilikle— rinde temayüz etmiş ve kıymetleri Fe- derasyonca kabul — edilmiş güreşçilerin iştirâk edecekleri umumi bir seçmeye tabi tutulacak ve her sıklette üç güreş- çi olmak üzere üç ayrı takım teşkil edi- lecektir. Tahminimizde 11 ve 12 Aralık ta- rihlerinde Finlilerle, 24-25 Aralıkta da İsveçlilerle yapılması — mukarrer Milli karşılaşmalarda — bu üç takıma ayrı ayrı şanslar verilmek suretıyle her sik- lerin en iyisinin tesbiti imkânı buluna— cak ve bunlar Mart ayı içinde kami alınarak Dünya Şampiyonasına hareket gunune kadar, İtalya'dan dönecek olan uri Hoca tarafından yetiştirecektir. a Greko-Romen şampıyonası— önüne namzetlerımız hakkında da bir kaç söz söyleyebiliriz. 1955 Greko-Romen Dünya Şampi- yonası seçmeleri, Türk Güreş tarihine yenı yenı kıymetler kazanıldıgı umıdı— ni vermiştir. Ümidini diyoruz, çünkü; bir ıkı müsabakada gosterılen muvat ffa— kıyet bir sporcuyu behemehal zafere gö Doğu gibi, erek nazari güreş hayatı başarılarla dolu bir şahsın yetiştirdiği kıymetler yanında Saim Hoca'nın ço- cukları bize Greko-Romen'de de pek yakın bir tarihte Dünya Şampıyonlugu— nu hediye edebilecek bir çalışma için- de olduklarını — gösterdiler. Greko-Ro- mende başlı başına bir varlık olduğun- a şüphe edilmiyen — Müzahir Sılleye Bunların içinde Kaplan son senelerde şikâyetçi bulun- duğumuz ağır sıklette yem bir yıldız olarak temayüz ett Şampiyonlar Büyük insanlar ransanın, - dünyaca — isim yapmış mecmualarından birisi beynelmilel- lik payesine erişmiş, şöhrete — ulaşmış şampiyonlarını hususi hayatlarım tet- kik ettikten sonra şöyle bir — neticeye varmı Ş: «Her spor kolundaki büyük şam- piyonlar, sadece kıymet ve klaslarından eğil aynı zamanda zekâ, terbiye ve kendılerını çoğunluktan ayıran hisleri yüzünden, muvaffak — olmuşlardır». Bir çok spor branşlarında bazan şampiyon- ları dâhi dize getirmiş istidatlar türe- miş fakat ekserisi şampiyonluk merdi- denbire parladıkları gibi birdenbire de sönüvermişlerdir. Yine nice — şampiyon namzetleri tanrının kendilerine bahşet- tiği fiziki kabiliyetleri yanında ruhi ha- fiflikleriyle parlamadan sönmeğe mah- küm olmuşlardır ve bun bil pek az kimse kıymet ve hislerinin olgunlu- ğu ile hemcıslerınden ayrılmışlardır. İş- te bir kaç misal: L. Bobet: ahn şehrinin küçük bir mahallesin- de bulunan mütevazi bir bakkal dük kânında, çıraklıkla çalışma hayatına ab- lan Luıs Bobet en kıymetli kalıtelerın yarattığı faziletlerin — topunu toplamış tipik şahsiyetlerden Fransanın halen bir numaralı sporcusu olarak kabul edilen bu bisikletçi; r olan — bisikletteki muvaffakiyetim, sadece mesleğine olan hudutsuz sevgisi, ciddiyeti ve kendine ile değil tabiatının iyiliği mutevazılıgı ve canlılıgı ile kazanmışta böylec odern zamanların hakiki bir şovalyesı olmuştur. 47-948 yıllarında — kazandığı ilk başarılarından itibaren o zaman beş ya- şında bulunan küçük kardeşi Jan'ı hi- mayesine almak suretile tahsil ve ter- biyesini deruhte — etmiştir. Biraz daha para — kazandıktan sonra kız kardeşi Madlen'e de bir gömlekçi dükkânı aç- bundan sonra bütün aile fert- lerim etrafında toplayarak onlara hami olmuştur. Kendisi de onların arasında mazbut bır hay muvaffakiyetlerle yarışa başlamıştır Robert Cohen Horoz siklet Avrupa ve Dünya şam- piyonu bulunan R. Cohen 1930 yı- lında doğmuştur. Bonne'de küçük bir berber dükânının sahibi Simon Gönen'- in 5 inci çocuğudur. Ölenlerle beraber 14 çocuklu bir ailenin — sefaleti içinde AKİS, 4 ARALIK 1954