December 4, 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

December 4, 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

hassa Fransa üzerine çevrilmiştir. Ni- tekim bir habere göre — Paristeki Rus büyük Elçisi Vinogradof — General de Gauvlle'ü evinde ziyaret ederek kendi- sile bir görüşme yapmıştır. Paris — dışındaki — mülakat aberi veren Paris'in tanınmış gaze- telerinden biri olan İnformation'dur? Fransanın eski Devlet yük elçisini Paris'in dışındaki Colom- bey-les-Deux Eglises'de bulunan mali- kânesinde kabul etmiştir. Mülakat hay- li uzun sürmüştür ve ne konuşulduğu- na dair bir takım tahminler yapılmış- tır. Tabii bunlar tahmin hududunu aş- mamaktadır, fakat mevcut havaya ba- kılırsa görüşmeleri tabi olan şeyler- dir. General de Gaulle — komünistlerin belli başlı düşmanlarından biridir. Ama harpten sonra Moskovaya gidip, bugün hâlâ mer'i bulunan Rus-Fransız andlaş- masını imzalayan da gene odur. Daha sonraları Fransız Halk Topluluğu ha- reketini kurunca — komünistlere karşı sulhperver nıyetlerınden uzun uzadıya sın gayesi de bu olarak gösterilmiştir. General de Gaulle'e gelince: onun fikri açıktır. Fransa bir batı memleke- tidir, onun için batı blokuna bağlı kal- malıdır. ve sonunda pişmanlık verecek bir şey yapmamak 1lâzımdır. Nitekim başvekil Mendes-France ile yaptığı görüşmede de kendisine Ruslarla müzakere kapı- sının kapatılmaması tavsiyesinde bulun- muştur. En küçük ihtimal bile gözden uzak tutulmamalıdır. General de Gaulle 4 Aralık günü Elçisi de ziyaretini bu — yüzden yap- DÜNYADA OLUP BİTENLER Fransa Dominici'nin başı kesilecek E ğer katilse, son senelerin en hun- har canii olduğunda hiç bir şüp- he bulunmayan 77 yaşındaki bir ada- mın bembeyaz saçlı başı giyotin altın- da kesilecektir. Bu adam, Fransanın cenup taraflarındaki Lurs kasabası sa- kinlerinden Gustave — Dominici'dir. İh- tiyar, üç ingiliz turıstım oldurmuş ol- makla itham edil im iddiayı yerınde bularak kendısını 1dama mah- Fransada — âdet, idam mahkümlarının başının kesılmesıdır Üç 1ngılız turisti Drummond aile- sidir. Aile reisi Sir Jack karısı ve 11 yaşındaki kuçuk kızı ile birlikte tatilini geçirm ek uze re otomobille 1952 yılın- da Frai gelmiş ve orada vahşice katledılmıştı Katıl uzun zaman namamış, sonda cınayetın vukua gel- diği yer olan çiftliğin sahibi Gustave ingilizleri bir kavga neticesinde öÖldür- düğünü itiraf etmiştir. Gerçi mahke- Mülakatın yeri: cephe almıştır. Fakat General de Gaul- le, komünistlere olduğu kadar Ameri- kalılara da düşmandır, onlara karşı da çok şiddetli nutuklar söylemiş, tenkid- ler yapmıştır. Eski Devlet Reisinin bir hülyası vardır: Fransayı yeniden dün- yanın büyük devletlerinden biri yap- mak. Bunun için de yepyeni bir rejim tavsiye etmektedir. A]manyaya gelin- manyanın Paris andlaşmalarının tasdikini tasvip mi edecektir, yoksa yeniden itiraz mı ede- cektir? Doğrusu — istenilirse Generalin elinde fazla bir kuvvet yoktur. Toplulu- ğunu dağıtmıştır. Mebusları ayrılmış- tır. Buna rağmen, nüfuzu bilhassa umumi efkâr önünde çok büyüktür. Rus büyük elçisinin Kremimin AKİS, 4 ARALIK 1954 Havailere - dalan adam mıştır. Ziyaretin tesirli olup olmayaca- ği 4 Aralıkta anlaşılacaktır. Bu arada Fransız Meclisinin azalarına andlaşma- ların metinleri tevzi edilmiştir. Bu me- tinlere ilâve edilen bir girizgâhta and- laşmaların mahiyeti izah olunmakta ve tasdik edilmeleri luzumu hatırlatılmak- tadır. Ayrıca, Başve endes-Fran- ce'ın da bunların tasdıki arefesınde iti- mad meselesini ortaya atacağı anlaşıl- maktadır. i, bu mevzuda durum şudur: her çareye başvurarak and- laşmaların bilhassa Fransız Parlamen- tosu tarafından — reddini temine çalışı- u yor. un kabil — Batılılar yeni bir oyuna gelmek istemiyor ve Ruslarla konuşmayı andlaşmaların tasdıkınden vam edecektir. meseleyi bir kaç aydan evvel görüşme- yecektir. Moskovada ise Molotof'un riya setindeki peyk devlet temsilcileri ken- di aralarında bir kızıl- Nato — kurmak hülyasındadırlar. Colombey - Lex - Deux - Eglises mede bu itiraflarını geri almıştır ama küçük oğlu Clovis kendisini — yeniden itham etmiştir. Dominici küçük Eliza- beth'i başına tüfeğin dipçiğini vura vu- ra öldürmüştür Fakat karar, vicdan huzuru ile ve- rilmiş değildir bu yüzden efkârı umumiyedeki — şüpheler tamamen ber- taraf edilmemiştir. Dominicinin katil olup olmadığı katiyetle — belli değildir. Bu yüzden verilen ezanın, ihtiyarla yaşı da göz önünde tutularak müebbed hapse çevrilmesi kuvvetle muhtemeldir. Bu arada polis de, tabii, araştırmaları- na gayrı resmi şekilde devam edecek- tir. Hâkimlerin karan bütün Fransada heyecan uyandırmıştır. Gerçi Dominici eğer hakikaten katilse verilen ceza nor- . İşte, geriye bir ama ka- Bir adli hata yapılmış olması zi- hinlerden asla çıkmayacaktır. Zaten, Dominici'in hapisyane ha- yatı hakkında dokunaklı malümat Fransız gazeteleri çok vermektedirler. 17