4 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

4 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

halınde tarafsız memleketlerın sağlık hasta ve yaralılar . Bu şekilde orduların sağ- lık . servislerini tamamen — tarafsız hale suretile asker hekimliğine yeni bir isti- kâmet vermeğe çalıştı 1935 ve 1937 yıllarında Brüxsel- les'de ve Bükreş'de toplanan sekizinci ve dokuzuncu kongreler tıbbi ve ilmi konuşmalar yanında savaşda, hasta ve yaralılarla sivil halkın daha iyi korun- ması için gereken çalışmaları A r. Revnders'in dünyada büyük bir ilgi toplayan ve «seferber milletin hizmetin- de askeri tababet» başlığını taşıyan tra- vayı 1934 de yayınlamıştı ve 1939 da ortaya çıkan ikinci dünya savaşının muh— felâket ve göz yaşından sakınılmış ola- caktı. Bükreş'de toplanan dokuzuncu mil- letlerarası tababet ve eczacılık kongre- sinde mılletlerarası Kızılhaç başkam yar- dımcısı Alb. n şu teklifi vardı: aDokuzuncu enternasyonal tababet ve eczacılık kongresi; komiteyi, elde et- tebrik eder ve huzur şartlarının en kısa zaman hakkuku dileğile gayretlerinde devama hararetle teşvik eder. Bu konu ile ilgili bütün teşekküllerin bir tek enternasyo- nal konvansiyon altında teksif edilmesi e Cenevre anlaşmaları— nın birleştirilmesi hususunda israr edil- mekte idi. 1939 da Washington'da toplanan onuncu kongre endişe, kararsızhk sıkın- 24 Ekinlinde Mexico City'de toplandı. liyesi ve seyrekleştirilmesi hazırlık- lar İşte bu ana fildiler göz önünde tutulunca savaşda milli, tıbbi teşki- lât. Sivil ve askeri hizmetlerin bir- leştirilmesi ve bunun barıştan hazır- lanması konusunun önemi kendili- ğinden dana çıkmaktadır. Bu hususda bizi aydınlatan Yugoslav- delegesine memleketim adına teşek- kür ederim. AKİS, 4 ARALIK 1954 TIP Lüksemburg Prensesi ve delegeler Hoş geldiniz üçüncü kongre, Val de Grâce'ın 100 ncü yıl dönümü münasebetile 1951 de Paris'de toplandı. et bu sene Buenos-Aires'de yapılacak 14 üncü kongreye hazırlık ol- mak üzere milletlerarası tababet ve ec- zacılık komitesinin dokümantasyon bü- rosu Roma'da Ekim ayında bir toplan- tı yaptı Buenos-Aires'de yapılacak olan 14 üncü kongre Argentine hükümetinin ta- karrür eden tarıhden üç ay kadar once ternasyonal komitesi adına ikinci başkan iştirak etti. Yalnız Fransa'nın gönder- diği delege adedi 52 idi. Bu rakam işe verilen önemi gösterecek mahiyettedir. Türkiye adına Gülhaneden Gen, Prof. Burhaneddin Tugan Esat Eğil- mez katıldı. Bu kongrenın tıbbı konula- rı şunlardı: 1) Bir ihtisas olarak asker hekim- ligi. (raportör memleketler: U. S Argentine. 2) Savaşda milli tıbbi teşkilât, as- keri ve sivil servislerin koordinasyonu ve bunun barışdan hazırlanması. (rapor- tör memleketler: Yugoslavia ve Argen- tine.) 3) Dag savaşlarında sağlık teşkila- (rapor memleketler: hatlarda yara ve yanıkla- rın tedavisi üzerinde ki modern telak- kiler. (Raportör memleketler: Benelüks, Argetine.) Eczacılık kısmının konuları: Askeri eczacıların organizasyon ve öÖdevleri, ye- d personelin eğitimi. — (Brezilya ve Argentine.) evimize! Ağız ve çene cerrahisi kısmının ko- nusu — da: Askerlik — hizmetindekilerin huvıyetlerını tesbite ve bu hizmet süre- since ağız sağlık ve bakımlarını takibe yarayacak standard bir diş fişinin hazır- lanması. (raportör memleketler, Kanada ve Argentine.) konuların ikincisi üzerinde Tıbb yapılan münakaşaya rak edilmiş ve yurdumuzdaki sivil ve asker sağlık servislerinin — koordinasyon esasları ve bu konu ile ilgili — teşkilât hakkında gerekli açıklamalar yapılmış- Milletler arası tababet ve eczacılık komitesinin ümantasyon börosu bu yıl toplantı olarak Türkiyeyi ve İstanbulu seçmiştir; E. U. Rs. Sağlık D. Başkanlığı şımdıden gerekli hazırlık- lara başlamıştır. Başarılar dileriz. Dr. E AKİS Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz