4 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

4 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR larımızı, haftalık puvan cetvellerine gö- re değil, senelerin getireceği akıbetlere göre ayarlamalıyız. Alman milli takımı B izim milli takımı tertip edip, her senenin bir kaç ayı perişan netice- lerle memlekete döndüren idareci kişi- lerimizin dikkatine sunulacak bir levha var: Fakat, bu levha o kadar çok vakı- alarla, o kadar çok maglubıyetlerle ida- recılerımızın önüne sunulmuştur ki, ye- niden bir rapor tanzim edilmesine, du- rumumuzun uzun uzun latılmasına ihtiyaç yoktur; fakat lüzum vardır Ür milli takımım gene bir takım yabancı milli takımlar ile karşılaştırmak için ha- yapıldığından bahsedılmıştır attâ, gazeteler acı ve açık farklı mağ- lubıyetlerden sonra, yeni bazı temasla- ra gidilmesinin doğru olmıyacağını hak- li olarak yazmışlardır Şımdılık bazı te- masların tehire uğruyacağı söylenmek- tedir, hakikaten ne safhadadır, bilinmi- yor. Turk milli takımı için hazırlık ya- pılmış mıdır? Hayır. Türk milli takımı- nı hazırlamak için bir program çizilmiş idir? Hayır. Türk milli takımının kimlerden — teşekkül edeceği, mpa kimlerin alınacağı belli mıdır" Hayır. Yüzlerce biribiri ardına gelebilecek ayni değerde sualler hazırlayınız, hep- sinin cevabı kocaman bir «hayır» ola- caktır. Bütün millet biliyor ki, milli maçın yapılmasına bir kaç hafta kala, ki bu müddet on beş günü geçmez, buyuk ve maruf takımlarımızın şöhretleri bir ara- ya getirilecek, sabah, akşam ve öğle üzeri idmanları yapılacak ve sonra Hoş Resimler: Kışın Ankara Otelin odu Turist Otel 34 Stadyum ve tabanca Bu bir start değildir «takımımızın her ne kadar kuvvetli, ço- cuklarımızın maneviyatları mükemme ise de, mağlüp olmakta, galip gelmek- te> şeklinde bir beyanat çekilip, milli takımımız yola koyulacaktır. Buna mukabil bir Almanya ne yap- mıştır? Dünya kupasının galibi bir Al- manya, son ay içinde bir Belçika mağ- alınca, İngiltere ile bu hafta içinde yaptığı neticesi ne olursa olsun bir milli maç için yepyeni bir kadro, yepyeni elemanlar ile sahaya gırmıştır Dünya kupasını kazanan takımından, Ingıltere ile yapılan maça çıkan takımda üç kişiden fazla futbol- cu yoktur. O kadar yoktur ki, meşhur ve dunya kupasında Almanya nın gali- biyetini sağlamakta mühim roller ifa eden Walter kardeşler bile kadro dışı tutulmuştur. Almanyanın futbol idare- cileri, takımlarında bir aksama görün- Cöş derhal takımda geniş değişiklik yap- mak yoluna gitmişlerdir. Yepyeni bir kadro tanzim edip, — sahaya çıkarmış- lardır. onra bu insanlar bir milli maça ne şekilde hazırlanıyorlarmış, bir misal verelim de gene <«lüzumlu» kaydını te- yit etmiş olalım: «Antrenör Sepp Her- berger (İngiltere) Wembley — sahasını durumunu sormuş, yumuşak ve ağır ce- vabım alınca canı sıkılmıştır.» İngiltere milli takımının antrenöri böyle hazırlanıyor, böyle düşünüyor, böyle çalışıyor. Hiç değilse, bu kabil hareketler- den biraz ders almasını bunlar gıbı ha- reket etmesini öğrene Ve sonra, bı- raksın bu idareci efendıler İ yeniler, belkide bu işleri daha iyi yapa- bilecek yeniler gelsin... Hani şu akla gelen «yeniler belki yapar» ümide düşürüyor, insan Idare Stadyumda tabanca O sabah, spor meraklıları bazı ga- zetelerın birinci ve nihayet spor sayfasım açtıkları zaman, dehşet içinde dılar. Bu dehşet ve hayret, hattâ korku bir kanlı katilin, bir zorba hırsı- zın fotoğrafından — mütevellid değildi. Fakat, bir spor sahasında çekilmiş, elin- de tabanca ile duran asık yüzlü, sert bakışlı bir polise aitti. Tabancanın hiza- sında yerde bir çocuk yatıyordu, korku içinde idi, silâha karşı çekingen bir hal- de ba kyord e şuydu: Stadyumda iki klüp taraftarları arasında bir münakaşa çık- mış, iş kavgaya dökülmüştü. Polis mü- dahale edince, kavga edenler kaçmağa başlamışlardı. Polis kaçanları kovalama- ğa başlamış, dizlerinin kuvveti yetme- yince, havaya bir el, bir el daha ateş etmiş, etrafa bir panik havası vermişti. Neticede kavga çıkaranların bazıları ya- kalanmıştı, yakalanmıştı ama, stadyum gibi bir yerde silâh sesleri etrafı kap- lamış, herkese bir korku ve dehşet ver- mişti. Ortada öldürülen, bıçaklanan hiç bir kimse yoktu. Mesele bir darp hâdi- sesinin hudutlarım geçmiyordu. Nasıl olurda, bu polis memuru bir katili, az- gin bir hırsızı kovalarken kullanması gereken bir tabancayı bu meseleye ka- silâh sesleri ile herkesi tedirgin yok mu, tedbirler; izdiham hallerinde normal hâli muhafaza — etmek içindir. AKİS, 4 ARALIK 7954