4 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

4 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası B. M. M. arkası Ardıç Sok. Desen Matbaası — — Ankara P. K. 582 — Tel: 18992 Fiyatı: 60 kuruş * İmtiyaz sahibi Metin TOKER Yazı işlerini fiilen idare eden Cüneyt ARCAYÜREK Ressam : İzzet ÇETİN Karikatür: TURHAN Fotoğraf : Muammer TAYLAK Klişe : Cemal YENAR * * * Abone Şartları : 3 aylık (12 nüsha) : 6 1ira 6 aylak (25 nüsha) 12 lira 1 senelik (52 nüsha) : 24 |lira * * İlân Şartları 4 Renkli arka kapak (Tam sayfa) 350 lira Kapak içi 300 lira ve metin sayfaları Santimi 4 Lira * * * Dizildiği ve Basıldığı yer : Desen Matbaası - Ankara Kapak Resmimiz Bedii Faik Demokrasi için çalışmıştı AKİS, 4 ARALIK 1954 Kendi aramızda Sevgili AKİS okuyucuları Mecmuamızın sahih ve başyazarı Metin Toker hakkında Devlet Vekili Dr. Mükerrem Sarolun muva- fakati ile Ankara savcılığı tarafın- dan dâva ikame edilmiş ve Metin Toker Adliyeyı çağırılarak ifadesi alınmıştır. Savcılığın iddiası şudur İS mecmuasının 2 Ekimden bu neşriyatı, - mahiyeti itibarile Devlet Vekili Dr. Mükerrem Sarol'- un şeref ve ıtıbarını kıncıdır Dr. Mükerrem Sarol'un itiba- rını kırıcı bulunmuştur» demektedir. «İtibar kırıcı neşrıyat»ın meb— ıstenilen asımda da neresinde suç görüldüğünün bıldırıl— mesini istemiştir. Bu hâdiselerin cereyanından bir gün evvel İstanbul'da Dünya gaze- tesinin sahiplerinden — Bedit — Faik evinde tevkif ediliyordu. Dr. Mü rem Sarol onun hakkında da dâva açmış ve Bedit Faik «yeni suçlar iş- lemesine mâni olunmak üzere» tev- kifhaneye gönderilmişti. Mesele — Adliyeye intikal etmış olduğu cihetle karara kadar Dr. kerrem Sarol'un şahsından bu mec- muada — bahsedilmeyecektir. Ancak Dr. Mükerrem Sarol aynı zamanda Devlet Vekilidir. Bu sıfatla yaptığı ve ya pacagı hareketlerı gerekırse en ha- t gerekirse en sert şekilde tenkit etmek bizim m ga- iç bir va- tandaşın —ıster Vekil olsun, ister vekil olmasın — şeref ve itibarını kırmak hatırımızın köşesinden dahi geçmez. Bilâkis acı ve tatsız keli- meler kullanmamaya azami derece- de dikkat ediyoruz. Taptığımız ten- kitten ve murakabeden — başka şey değildir. Eğer buna mani olunmak isteniliyorsa, ş Ancak bu niyeti açıkça söylemek lâzımdır. hakikatin adalet önünde tecelli edeceğinden emin olarak yo- lumuzda yürüyeceğiz. * KİS, 30 uncu sayısını idrak edi- yor ve daha ilk nüshasında or- taya koyduğu prensipler dahilinde vazife görüyor. Bu mecmua her şey- den evvel bir aktüalite mecmuası- dır. Bu itibarla haftanın en alâka uyandırıcı hâdiselerini sizlere riyoruz. Bir takım hâdiseleri, şunu neşretmek gerekirse onu da yapıyo- ruz ve yapacağız. Bize, eğer yalan yazarsak, yanlış havadis verirsek suç yuklenılebılır Ama — hâdiselerin ha- diseleri yaratanlar şeref ve ıtıbarla- rı bahsinde daha dikkatli davranır- lar, öyle hareket ederlerse biz de son derece memnun oluruz. Haftanın — hâdiselerini — yazıyor ve bunlardan doğan meseleleri pren- sıpler halinde tartışıyoruz.. Ö müz de oluyor, tenkit ettiğimiz de.. Fikrimizi, eh dikkatli şekilde ifade etmemiz tabiidir. Fikirler, saklan- mak için yapılmamıştır. Bir gazete- cinin vazifesi de fikirlerini saklamak değildir. AKİS siyasi bir hüviyete sahip- tir. Bu hüviyetinin temelini tarafsız- lık teşkil eder. Fakat bizim tarafsız- lıgımız pasıf bir tarafsızlık degı]dır marifet oradadır. tarafında olanlar elbette ki caklardır. Alınsınlar. şey, Oo tarafı bırakıp geçmektir. Biz, femizi yapacağız. Buna mani olma- nın, demokratik ölçüler içinde, im- kânı yoktur Ama hakaret etmek, şahısların şeref ve itibarları ile oynamak... Ha- yır, bunları bizden beklemeyiniz. Hattâ bir takım sebepler yüzünden, şuna veya buna kızdığımız kin ta- rafsızlığımızı ; kızdığımız kimselerin karıştıkları iyi hâdiseleri görmemezlikten gelmek, mutlaka on- lara karşı cephe ma hastalığına tutulmak, kısaca hislerimize esir ol- mak da varit değildir. AKİS, hâdiseleri aksettirmek i- çin çıkmıştır; her ne pahasına olur- sa olsun hâdiseleri aksettirmekte de- vam edecektir. Bu, böylece bilinsin. Saygılarımızla, AKİS