11 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

11 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER İngiliz gazeteciler Hadise Menderesin harekete geçeceği muhak- kaktır. Bekleyelim. Bardakta fırtına llahtan ki gazeteyi okuyan pek faz- la değildi ve resmi abonelere gön- derilen nüshaların bir kısmının bantları açılmıyordu bile. Yoksa o gün, İstan- bulda çıkan ve «kıymetli gazetecileri- mizden» Atıf Sakarın sahip ve başmu- harriri bulunduğu maruf Türk Sesi ga- zetesının birinci sayfasını görüp te deh- imkânı yoktu. lerin bizi yabancılara jurnal ettiğini bil- diriyordu. Onun yanında, Büyük Doğu üslübu ile yazılmış bir makalede atılıp tutuluyordu. Neler söyleniyordu yârab- bi, ne büyük lâflar ediliyordu. Vatan, muhalif gazeteciler tarafından sanki sa- tılmıştı. Makalede tehditler de ileri sü- rülüyordu Neydi mesele? Bir İngiliz gazete- ciler heyeti hükümetimizin resmi davet- lisi olarak Türkiyeye gelmişti ve İstan- bul Gazeteciler Cemiyetinde bir basın toplantısı yapmıştı. Bu toplantıda ken- iki «münasebetsiz» sual sorul- Hüseyın Cahiti ziyaret edecek k Gazeteciler Cemiyeti siyasetle meşgul oluyordu ve muhalifle- yazılarında hakaret ihtiva eden cüm- leler, kelimeler kullandı. Yaptığı hareket kanunlara aykırıydı Adalet onu mahküm etti. di. Bu sırada şöyle diyordu: Dokt muayene oldum. İki senelık mahpushane hayatına da- yanabileceğimi söyledi. Çıkınca yaz- makta devam edeceğim". yarattılar rin elindeydi. Memleket ve kanunları- mız orada jurnal edilmişti. Ertesi gün, iddialar sabun köpüğü gibi söndü. Bizzat Türk Sesi gazetesi Gazeteciler Cemiyetinin şu tebliğini neşrediyo Türk Sesi gazetesinin NeşŞFiyı üzerine misa/îr İngiliz gezetecılerıyle Türk — Bası mensi ın gazeteciler cemıyetınde yaptıkları — toplantı — hakkın- da tahkikat ve tetkikatta bulunan idare heyetimiz. — aşağıdaki — neticelere — varmış- 1 Basın toplantısı Basın - Ya- Umum — Müdürlüğü — İstanbul — Tem- sılcılıgının ricası Üzerine tertip edilmiş- 2 — oplantıda Cumhuriyet, Dün- ya, Hürriyet, Milliyet, Son Posta, Va- tan, Yeni Sabah, Anadolu — Ajansı — ve Türk — Sesi gazetelerinin — muhabirleri, — ve Basın — Yayın — İstanbul Müdürlüğünün hatır. — bulunmuşlardır. bir. - temsilcisi K -« Toplantıda Türk gatetecileri tarafından, iddia edildiği — şekilde 1 r yapıldığı — yolunda herhan- misafir - gazeteciler yarete zarlamamış iki arasında — ta de — konuşi meler — cereyan etmiştir. Sesi gazetesinde toplantıda kat'iyen mevzuu — bahis edilmemiş suallerin dahi Hiç bir şey için olmasa, sadece bu hayat ve bu söz için bizim bildi- ğimiz Başvekil Adnan Menderes Anayasanın kendisine tanıdığı hakkı kullanacak ve Yalçını affedecektir. Buna kalbimizin bütün samimiyetile inanıyor ve bekliyoruz uçlu Hüseyin Cahıde yakışan söz o idi. Mağdur olmasına rağmen Başvekil Adnan — Menderese yakışan hareket budur Basından hatıralar Kabine gençleşiyor Şinasi N. - BERKER D evlet Reisi: İnönü.. racoğlu başbakan Vekıllerden Günlerden bir gün, İnönü diyor ki: — Bana bak Saracoğlu, olmaz böyle şey, kabineyi gençleştirelim... — Nasıl tensip — buyurursanız Paşam... Hemen Bakanlar Kurulu topla- nıyor; Saracoğlu Paşa hazretlerı kabinenin gençleşmesını emir buyurdular. ütün vekıllerde bir telaş — Aman Hepsi kafa kagıtlarının bir sure- tini bulup buluştur — İşte ben kırkını henüz aş- tım... Hayat kırkında başlar... — Bendeniz hakeza!.. n altmışıma merdiven da- yadım amma, hepinizden genç görü- nüyorum.... Ve bu minval üzere kabine top- lantısı devam ediyor Geç vakit bir hal çaresı bulunuyor Bütün bakanlar bıyıklarını kestırecek!.. Başta Saracoğlu, evlere dağılı- YOr, berberlerını çağırtıyorlar... Bı- inek Paşam, i kabine!.. Hepsi maşallah tığ gibi delikanlı ol- du İn"nü, Saracoğlu'nun azizliğini yutmuyor amma, ne yapsın: kabine hakikaten gençleşmiş!... aber, gece, yansından sonra mış... Sabaha karşı da rüfaileri ya- taktan kaldırıp, — bıyıksız — resimleri çekilmez ya... Düşündük taşındık, her kafadan bir ses 1 birisinin aklına parlak bır fikir gel- di. — Ratip Tahir'i çağıralım!... Telefona sarıldık, — Ratip Tahir yarı uyanık, yarı uykulu adadı bir taksiye geldi... Meseleyi anlattık... Gayet soğukkanlı: — Getirin resimlerin asıllarını.. Dediğini yaptık... — Ratip fırçasını güzelce sildi boyaya daldırdı, racoğlu'nun bıyıklarını boydan boya boyadı — Klişeye verin. dedi konuşulmuş — gibi — gösterildiği — bu — içti- maa iştirak — etmiş — bulunan Cemiyet mensupları tarafından hayretle ve esef- le beyan edilmiştir. AKİS, /7 ARALIK 1954