11 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

11 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

BUNLAR HEP HAKİKATTİR oskova radyosu, Rusyada — caz ziğinin yalnız çalındığını degıl Rusların bundan hoşlandıklarını da iti- raf etmiştir. Bu vaziyet ortaya yeni bir mesele İ böylece, Rusyanın yeni idarecilerinin musiki hak- mektedir. 1947 komünist partisi merkez komitesi, caz müziğinin kötü ve zararlı bir muzık olduğuna karar ver- Mişti. , (A. F.) ob Thomas isminde üç yaşında bır bebek, annesinin çamaşır makinesi ne duşerek boğulmuştur. Çamaşırları bahçeye astıktan sonra dönen anne, çocuğun makinenin yanın- daki iskemleden, tekneye atladığını an- lamıştır. (New York Times) K raliyet Hava Kuvvetlerine mensup muş ve bunı lanmıştır. Şımdı ar aların beli subaylar da sıgaradan vazgeçebil- mek üzere yardım istemektedirler. Henry Biyth tıryakılen teker teker yanma çagırarak <«Artık Sig; evmi- yeceksin, iğreneceksin.» dıye lkınde bulunmakta ve en koyu tiryakilere dahi sigarayı bıraktırmaktadır ? (New York Times) N ew Jersey'de yaşayan — 88 yaşında Ephraim Hornen 17 nci defa baba ol- mak sureti ile yeni bir rekor kırmıştır 43 yaşında olan karı: ocasına son günlerde yeni bır evlat daha kazan- dırmıştır. Ephraım gazetecilere şunları m yoktu. Karımı: mile o çocuğumuz olacağını kendısını hastana neye goturmek uzere sıhhı rmdat araba- sında görünce n dai- ma her şeyı son dakıkada fark ederım » (Time) * L ondrada, beşer odalı altı ev büyük- lüğünde ve 750 bin İngiliz lirasına mâl olan bir elektronik beyin imâl edil- miştir. Bu , «Üç buutlu elektronık be- yin» adı verılmıştır 850 beygir kuvve- tinde bir enerji sarf eden Ve alelade he- sap makinelerinden son bini işini bi den gören bu elektronik beyın bilhassa gudumlu füzelerin seyrini tetkik etmeğe yaramaktadır. Bu beynin çalıştırılması senede 150 bin İngiliz lirası masrafa mal olacak!t (Time) B irleşik Amerikanın Ceveland şehrin- de oturan bir Amerikalı, arkadaşı ile kavga ederken yüzüne bir yumruk yemiş ve hastahaneye kaldırılmıştır. Aylarca hasta yatan John Meyer is- mindeki bu gencin, tazminat için mah- AKİS, 11 ARALIK 1954 kemeye bas vurması beklenirken, ken- disine dayak atan arkadaşına 10 dolar verdıgı hayretle görülmüştür. John Me- yerin burnunda tedavisi kabil olmayan tıkanıklık vardı ve yediği şddetlı yum- ruktan soma bu tıkanıklık geçmişti. (New York Times) * göre, kanser ölüme hastalıklar olma vasfim mu- hafaza etmektedırler 5 ilâ 6 yaş ara- sında bulunan her 10.000 kişiden 112 si bu hastalıklardan ölmektedir. (New York Times) eşredilen istatistiklere N alb hastalıkları en fazla açan Kemik yiyen kız Dişlerini kalkındırıyor us komünizm kurucusu Lenin'i tah- nid eden adam ölmüştür. Bu şah- sın adı, Boris İ. Zbasky idi. Moskova Tıp enstitüsü uzvi kimya — profesörü idi.. Tıp işçisi gazetesi Prof. Zbrasky- nin Öldüğünü yazmış, fakat ölüm sebe- bini veya yaşını belirtmemiştir. (U. P) * N ew Yorkun Fulton pazarında baş- layan grev, şehrin balık ihtiyacım sekteye uğratmıştır. Dörtyüz balıkçı geceyarısından sonra greve başlamışlardır.. New York balık sanayiin de böyle bir grev 34 se- neden beri ilk defa görülmektedir; (New York Times) ariste iki avukat müdafaa sıralarının çalınm: üzerine, aralarındaki ih- tilâfı duello ıle halletmeğe — kalkışmış- lardır. Her iki avukat da nüfuzlu kim- seleri temsil etmekte Avukatlardan Pıerre de Perpaonun jean Biagi'ye «Benim — hakkımda bir çok şey uyduruyorsun» demesi üzerine Bıagı arkadaşını tokatlamıştır Tokadı «Kozumuzu şeref mey- demesı ikisini de başkanı, b olmak için elinden yapacağım söylemiştir. gelenı (News Week) * cemiyeti, — ciğer topyekün merikan — Kanser kanserine karşı girişilen mücadelenin bir kıs olarak, nı geçen h Öğü nin alınması lâzım geldıgını açıklamış- tır. anser Cemiyeti, göğüs rontgenı— nin — başlangı mahiyetindeki ciğer kanserlerini göstereceğini ve kanser ya- yılmadan önce ciflerin çıkanlabılecegı— ni ümid etmektedir. (New York Times) * S ovyetler Birliği Botanik Enstitüsü direki Moskova radyosunda yaptığı bır konuşmada Merih'de bu se- ne diğer senelere nispetle çok daha az ) bulut olduğunu soylemıştır (A.P. Ingilterenın Gal eyaletinde bulunan i bir şat ir — kapısından içeri gırerken çocuk seslerı duyulur Bu namakta ve türlü ya* çocuklar ile aralarındaki fark kör ol larıdır. Fakat kör olmak ve görememek ne- şelerini kaybetti Bu çocuk yu ası Prenses Margarit'- in himayesi altındadır ve 1949 sene- sinden beri binlerce kör çocuğun bakı- mım temin etmektedir. (News Week) erika'da, vitrinlerinde hamile ka- dınları temsil eden mankenler bu- lunduran mağaza sahipleri, — Amerikan kadın teşekküllerinin hucumuna uğrar muşlardır. İşin garip tarafı mankenlerin parmaklarında alyans bulunmaması bu husu sebeb o Mağaza sahıplerı mankenlerin parmaklarına metalden alyanslar takmak zorunda kalmışlardır. (News Week) Ingıltere Dış İşleri Bakanı Authony Eden Amerikan — şapka ımalatcıları tarafından 1954 yılının en iyi şapka gi- dir olarak şapka giymektedir ve resmi ziyaretler müstesna her yere şapkasız gitmektedir. (New-York Herald Tribune) 21