11 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

11 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR Ağların gerisinden Hangi işte ilerdeyiz... Futbol Canlandırma utbolümüzü canlandırmak, daha ne- fesli ve galıbıyet saglıyacak ekıpler meydana geti rundayız. Biz nıyoruz kı takımlar profesyonel olalı— beri ışlerdc biraz düzelme gorulmuştur Çünkü, her profesyonel takım n ka- bılıyetının yüksekliği derecesınde ka- zanç listesine girmekte» yaşama imkânla- 1 bulmaktadır. Bir kaç zengin klübü- muz vardır, bu kluplerın yanında ikin- ci, hattâ üçüncü sınıf takım tur. Bunların durumları her zaman bir karışıklık göstermektedir. — İkinci veya üçüncü sınıf bir takım hem profesyo- nel, hem de amatör gibi hareket etmek- tedir. Etmek zorundadır. Takımına al- dığı futbolcular biç bir zam ci sınıf b eleman lamamakt dır. Ta- kım ıçınde maçlarda sıvrılen futbolcu— larını da kısa bir müddet klüplere kaptırmaktadır Tabıatıyle her defasında bu takımlar zayıflamakta ele- manlarını yenılemektedır Halbuki, Türk futbolune buyuk yardımı dokunan bi zce bu küçük gı u tedir. Sonra, elden a bir sene, iki sene, bilemediniz üç sene büyük takımlarda yer almakta, bir idare heyeti ihtilâfı, bir antrenör meselesi yü- zünden harcanıp gıtmektedır Profesyo- nel takımlar bir amatör gibi hareket ederek, yeni elemanlarını kendileri bu- AKİS, I1 ARALIK 1954 büyük takı lardan birinci takımına lup, çıkarsalar, yetiştirmeler, bu mem- lekette bir futbolcu sıkıntısı, Milli Ta- mlerden ralayan bir zihniyet kendılıgınden yıkılır. Filhaki- ka bu büyük takımların gençlerı yetiş- tirmek gıbı bir iddiası ardır. Fakat hiç rastladınız mı, hiç ışıttınız mi, bir ım kendi yetiştirdiği eleman- futbolcu koy- amaz. O zihniyet budur! kuvvetli futbolcu klüplerimiz daima sun. Olmaz, olam; Futbolcu kapmak bulmak için bizim «para» kullanmlş Atletizm Perişanlığa hazırlık afta içinde, gazetelerin spor sayfa lanın gözden geçiren ve spor ha berleri ile uzaktan ilgisi olan bir zat yanındaki arkadaşına döndü ve dedi ki «— Yalanda gazetelere geniş ser— maye var. On dördüncü Balkan Oyu larını memleketımızde yapacaklar, ko mite teşkil edilm Soylenen soz dogruydu. Söyliyer yerden goge kadar — haklı idi. Balkar oyunları Cihan Harbine kadar seleyi derleyip to, bu neye kadar işler atıl Vazıyette kaldı kararlaştı ve üç şehir tespit edildi. Mü- sabakalara Belgrat şehrinde başlanacak, Atina ve İstanbul'da devam edilecekti. Üç memleketin müsabıkları bu oyunla- ra gırecekl erdir. Türkiye de müsabakalara ıştırak edecekti Etmesı de zaruri idi. Har ten sonra, komşu memleketlerin atletik adeta spor alanı da kolu kanadı karıl- ış komşu —memleketlerle — muhtelif branşlarda temaslar yapmış tabi galip gelmiştir. Galip — geldik ve şımardık. Sporumuzun ilerlediğini, mühim terak- kiler kaydettigimizi zannettik. Bu gu- rurun acı hatıralarını hâlâ — vatandaş unutmuş değildir. Sırt sırta mağlubiyet- lere, atletizmin de futbolda sık sık he- Bir yarışa hazırlık Bizde sadece koşarlar