8 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

8 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER mümkün olmadığı görülebilir. Buna mu- kabil, sistem fiilen ona dayanabilir ki Turkıyenın bunu şart telâkki ettiği aşi- kârdır. Katedilen — yol. Bütün bu güçlüklere Trağmen bir üddetten beri hayli yolun katedil- mış oldugu da ayrı bir hakıkattır Tür bu seyahatiyle dugumun atılacagı zeha- bı uyanmamalıdır. Bir anlar iki mil- let arasında başgosteren ıhtılaflar yatış- Bundan mühimi araplar emniyetlerinin Türkiyenin emni- taraflar bir masanın başına oturabilir- ler. rada butun alâkalı memleket- ıdare edilen Irakta basın, vesilesi ile parlak makaleler la onların istifade — edeceğinden emin olabilirler. Kılıçloğlu — refakatte I raka giden heyetin teşkil tarzı da da- ha az alâka uyandırıcı değildir. Baş- vekil gazeteci olarak yanına iki başmu- harrir almıştır: Sefa Kılıçlıoğlu ve Bur- han Belge. Bilindiği gibi Sefa Kılıçlıoğ- lu Menderese yazdıgı bir açık mektup- tan sonra mahküm — olmuş, bu arada Menderes nutuklarında bıle Yeni Saba- hı yermiş, diğer bazı başmuharrirler bu hadıseden dol: bayram etmişler, bu- beraber yemek yemişler, bu arada Tem- yiz hükmü bozmuştur. Adalet Çıçekdaga yeni hücumlar -Demokrat du. Bütçe komisyonunda Adliye Vekâle- tinin bütçesi görüşülecekti. Bu kendileri için, Adliye Vekili Osman Şevkı Çiçek- dağa yeni bir hücum Gerçi ve bir kısmı Ankarada lar da koşup gelmışlerdı İnsanlar horoz döğüşü seyretmekten hoşlanırlar. Adliye Vekiline her şevden evvel hâkim teminatı hakkında sualler sorul- du. Mebusların pek çoğu bu teminatın zedelendiği kanaatindeydi. Halbuki iç- lerinden ekserisi -hattâ hepsi- bu mev- zuda alın: kanuni tedbırlerı reylerde desteklemışlerdı Bunlara karşı Osm: Şevki Çiçekdağ kendi telâkkilerine gore hâkim teminatından ne anladığını izah etti. Kanaatince hâkimlerimizin temina- 1 mükemmeldi ve bundan iyisi can i. Vicdan rahatlığı içinde ka- rar verebildikten sonra, başka teminat istenilebilir. miydi? Evet hâkimlerin na- kil ve tekaüde sevk işleri Adliye Vekili- «BOŞ TORBA İLE AT TUTULMAZ.» Atalar sözü Osman Şevki Çiçekdağ Gene hücuma uğradı nin elindeydi, ama bunun karar verme hürriyeti Akmanlar ta olduğu hakkındaki isnatları önlemek Temyiz mahkemeleri üyelerinden bır komısyonun teşkil edilerek hâkimle- rin nakil ve tekaüd muamelelerinde tek ne göre her hâkim siyasi mamıştı. sebepten — yerinden alın- Fakat Adliye Vekilini tatmin den bu cevaplar meb 1 ttmın & mın geç vakitlerine kadar muzakereler devam eltıgı halde bütçe kabul edilme- di aynı fasıl devam etti. Adlıye Vekılı bılhassa bu hâkim temi- natsızlığı yüzünden fena halde hırpala- nıyordu. Mebuslar, doğrudan doğruya hükümeti tenkid etmektense nıyetsızhklerını bu yoldan ifadeyi tercıh mişlerdi. Bundan başka mevcut kanunların gü- nün ica, larına uysun u da ileri sürül Bun rının degıştırılmesı ıstenılıyordu mazsa bir revizyon mutlaka lâzımdı ve başka türlü olmasına ımkan yoktu. Me- selâ Ceza kanunu, meselâ Medeni ka- nun bir çok boşluk ihtiva ediyordu. Os- man Şevki Çiçekdağ ertesi gun bütü bunlar hakkında da izahat verdi. Fa- kat komisyon gene tatmin olmadı. AKİS, 8 OCAK 1955