8 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

8 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

AKİS, 8 OCAK 1955 KADIN Portreler Amerika'yı fetheden iki kadın 1 954 senesinin sön günlerinde, iki ka- dın Amerika'yı fethetti: irisi, kocası konferanslarla meşgul- ken, sefaretteki basın toplantısında, ga- zetecilerin suallerini cevaplandırıyor ve sevimli tebessümü, şık elbiseleri, cazi- besi ve sadeliği ile alâkayı üzerinde sahifeleri onun resimleri ile süslenmiş ve Amerikalılar onun parlak saçlarını, içi gülen gözlerini televizyonda seyret- mişlerdi. «Mendes-France» ismi Ameri- ka'da altı gün bütün Amerikalıları meş- gul etti, Ayan Meclisinde konuştu, hu- susi görüşmeler yaptı, münakaşalara gi- davetli vardı ve herkesin gözü sevimli, İ ki es - rısının kendisini beklediğini görmüştü. Lili ağlıyordu, kocasının bütün mücade- lesini takip etmişti. Sessizce, otomobile binerek, gittiler.. Son günlerde Mendes-France Fran- sız Meclisinin itimat reyini bekliyordu. Mademe Mendes-France ise kocasını.. A merikalıların kalbini fetheden ikin- ci kadın Kraliçe Süreyyadır. Yirmi 1kı yaşındaki, siyah saçlı kraliçe mavi mış, sözler söylenmişti. Hangisi ne de- rece doğru idi, — bilinemez ama, İran tahtının bugün için veliahtsız kaldığı ve genç kraliçenin bundan büyük bir ıstırap duyduğu muhakkaktı. Prens Ali | Riza bilindiği gibi, bir tayyare kazasın- a ölmüştü. Kra aruğun güzel kız kardeşi Fevziyeden doğan prenses Sah- naz ise, İran kanunlarına göre, tahta geçemez. İşte Iran şahı Rıza Pehlevi ile krali- çe Süreyyanın Amerika'yı ziyaret etme- lerinin birinci sebebi Amerikalı müte- hassısların fikrini almaktı. Fakat Şah, aynı zamanda, güzel Süreyya'yı dinlen- 25