8 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

8 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR katli oynayacak ve 'gününde olacak Ga- latasaray ve Be!: şklaş onbirlerinin mağ lübetmesini sürpriz karşılamamak ıcabe tler. Galatasarayı bu mevsim — görmedik amma, genç müdafaasının dikkatli oyu- ücum hattının golcü ve neticeli y maç kaza- ir. Turgay gi- bi kıymetli bir kalecinin sevki-idare et- tiği bir müdafaa ile, Ali gibi yurtiçi ve aynı zamanda pasör bir santrforun sü- rüklediği hücum hattına sahip Galata- saray'a, Yugoslav vermek icabeder. E kadrosunu denemeye kalkarsa, o zaman vaziyet değişir tabii.. Beşiktaş'a gelince, mizde seyrettiğimiz — Beşiktaş'ın müda- faasına pek güvenilmeyeceği kanaatın- İki bek ve sağhaf Eşref aksamak- Müdafaada kaleci Bülent ile solhaf Nusret ve ilk defa kara'da de- nenen ortahaf Özcan nazım rolü oyna- makta ve muvaffak olmaktadırlar. Hücum hattı ise halen memleketi- mizin en acar elemanlarına sahip bu- lunmaktadır. Nazm Ercan, Coşku bu hafta şehri- Sarajova karşısinda iyi bir netice alma- sı normaldir Bir. yılın hesabı 3 65 takvim yaprağım yırtıp atarak ta- mladığımız 1954 alıyetlerının bir icabetse, basketbol ve gureş hariç diğer branşlarda üzüntü verici hâdiseleri ha- tırlamamak mümkün değildir. Futboldan işe başlayacak olsak, he- pimiz büyük bir yeise düşeriz. 1954 yı- lının başlarında — İspanya'yı dünya ku- pasından elemine ederek ümitle başla- nılan hamle, yanda kalınca bu yum so- runu uzuntu ıle kapamak mecburiyetin- de kaldık. Dünya kupası maçlarında, derme çatma bir takanl ve — yarım amalak -dostlar alış verişde görsün- düşünüşü miz boş ola- Buna elımız ile gittıgımız lsvıçre den eli golü hesaba katarsak hiç de elimizin boş olmadığı anlaşılır. Bunu beş gollü Saray Bosna maglu— biyeti takibedince altı ayın içinde maçta yedıgımız gol adedı onaltıya yük- açık farklı galibiyeti dahi arayı kapat- maya kâfi gelmemiş attığımız gollerin onbire çıkmasına karşlık arada yine de beş gollük bir açık kalmıştır. 34 Futbolda acı ile kapattıgimız 1954 yılının, atletizmde de bizi güldüren bir yıl olmadığını kabu etmek icabeder. Mısır'ı Ankara'da çok az farkla kazanan takımımız, üçlü balkan yarışmalarında düşük derecelerle Yunanlılardan da ge- ride kalarak sonuncu oldular. manya'da yapılan turnede üçüncü sınıf Alman atletleriyle yapılan yarışla- rın bir kısmını kazanmaya muvaifak ol- duk, fakat bunlarda elde edilen derece- lerin çok düşük oluşunu da kaydetmek icabeder. Nihayet İsviçre'de yapılan ve kalabalik bir grupla iştirak edilen Av- rupa şampıyonasında tek derece şöyle dursun, tek seçmeyi kudretimizi ortaya O ması olan (Turkıye şampıyonasının) netı— celeri ve perişanlığı ise yürekler acısı- dır. Şimdiye kadar bu kadar az atletle hiçbir Türkiye şampiyonası yapılmamış- tır. Üç atletin katıldığı muhtelif yarış- larda bır tek Türkiye rekorunun yeni- u tamamlayan spor kollarından birisi — güreştir. 1953 Helsinki olımpı atlarında sarsılan güreş prestijimiz, Mayıs ayı 1çınde Tokyo'da vapılan dünya serbest güreş şampiyona- sı ile tekrar eski seviyeye çıkarılmıştır. Rus takımının bütün tertiplerine rağ- men, genç takımımız netıcede kudretinı cihana tanıtmaya vaffak olmuş çetin bir mücadele sonunda tekrar dun— ya şampiyonluğuna ulaşmıştır. Böylece dört yıl evvel Ruslara kaptırılan şampi- yonluk şildi, Tokyo'dan tekrar memle- ketimize getirilmiştir. Güreşçilerimiz aynı — hızla şimdide -romen şampiyo- nasına ümitle hazırlanıyorlar. Diğer spor kollarında ise kayda de- ğer bir husus hemen hemen yok gibıdir. Bu arada Murat Güler'in işi Avrupa çapında kaydettiğimiz tek hâ- dise olmuştur. Tenis Davis kupası D avis kupasının final maçları 1954 yılının son haftalarında Avustural- ya başşehri Sydney'de oynandı. Finale kalan takımlar — Birleşik — Amerika ile Avusturalya i ey'in meşhur White City stadı- nın tenis sahasında 15 bini bulan tenis meraklısı tarafından heyecanla takibedi- len Davis kupası bu so nların- da ilk önce Amerikalı Tony Trabert ile Avusturalya'lı Levis Hoad karşlaşmış- lardır. İki saate yakın devam eden bu maçı — Amerikalı 6/4, 2/6, 12/10,6/3 kazanmıştır. İkinci karşılaşmayı Amerika'nin iki numaralı teniscisi Vic ile Avu: turalya'nın iki numaralı adamı Rosevall yapmışlardır Çekişmeli — cereyan eden u maçı da Amerikalı tenisci 8/6, 6/8, 6/4 ve 6/3 olmak üzere 3-1 kazanmış— tır. Bu suretle ilk gün karşılaşmalarında iki galibiyetle ileri fırlayan Amerıkalılar ift kar: şlaşmasını da kaz UJ ları kaybetmelerine Sydney'den 3-2 i kupasını Amerika'ya götürmüşlerdir. Avustralyalı tenisçiler antremanda Tabii mMaçı kaybettiler AKİS, 8 OCAK 1955