8 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

8 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

KADIN Moda Daima gençleşmek içingiyininiz P ariste, birçok büyük terziler vardır, fi bunlardan bazıları, zaman, zaman parlarlar ve moda, daha ziyade, bu birkaç kişinin sihirli — değneğinden doğar. Uzun zamandan beri «Dior» bü- yük terziler merdiveninin en üst basama- ğını muhafaza etmekteydi. Son zaman- larda, ona bir rakip çıkmıştır: Hubert de Givenchy. Bu sanatkâr, o kadar genç, o kadar çocuk yüzlüdür ki, onun moda dünya- sında ihtilâller yaratıp üst basamaklara çıkabileceğine kimse — inanmıyordu, fa- kat Hubert de Givenchy kadınları en zayıf taraflarından vurdu. Çünkü gerek modellerde, gerek seri halin- gençleşmek için giyinmelidir». Bu, o0- nun tezi idi. Geç yaz, basmanın birdenbire parlayıp 1peklılerı geride bırakacak ka- hem de yaşları oldukça ilerlemiş kadın- lar, basmadan tuvaletler yaparak balo- lara gittiler. Bu hafif, cici — elbiselerle kendilerini cidden — gençleşmiş hissedi- şeyleri ifade eden her buluşun altında «Givenchy» imzasını — görmek kabildir. nun kadını gençleştirecek için gaye, Hubert de Givenchy AKİS, 8 OCAK 1955 modeller yaratmaktır. Bakın ne diyor: «Tabii genç kız modelleri çizmeyi de severini fakat şurası muhakkak ki, bü— tün tevziler için, ideal manken 30 y; şındaki mankendir. Bu yaştaki bir ka— dının kendine olan emniyeti, olgunlu- ğu ve tabii jestleri bir genç kızda asla bulunamaz. Fakat bir sanatkârın yarata- cağı modellerle, bu 30 yaşındaki kadın, derhal bir genç kız hafifliğini ve taze- liğini elde edebilir. Şıklık ne zannedil- diği kadar fazla para mek için birinci şart, yaşlandıkça daha sade giyinmeğe gayret etmektir. kat'iyetle, söyleyebilirim ki, yinen bir kadın, aşağısını gösterir. gideceğim, diyeceğim ki: n alıcı renkleri rum fakat 20 yaşınızdan uzaklaştıkça, giyinmeyi adet —edindiğiniz — marifetli, çok kuplu elbiselerden vazgeçiniz. le jabolu, dantelli «anne-anne» buluz- larını gardrobunuza asla sokmayınız. 35 yaşım geçmiş — bir kadın ideal uç kıyafet vardır: aşta çok sade bir tayyör gelir. Fakat dikkati Tayyörle fazla ziynet eş- yası takıp takıştıran kadınlar yaşlı gö- rünürler güzel bir çift küpe, bir bilezik kâfidir. Ağır kolyeler, broşlar, hattâ yakaya iliştirilen bir klipo nedense in- sana birkaç yaş ilâve eder. İnci kolye- ler bilhassa küpelerde beraber olunca yüze çok yakışır. Fakat birçok sıra in- için, ci takıldığı zaman, bilezikten vazgeç- meli. Sade tayyörlerle — giyilen bluzlar da gayet sade olmalıdır. Güzel bir kumaş, tayyörü açan bir renk; seçtikten sonra bluzu başka şeylerle süslemeye lüzum var mı?. Fakat sade olsun diye bluzla— kıyafet düz bir yünlü entari ve gene düz, bol- ca bır mantodur üncü kıyafet kışın siyah, yazın romantik ve sade bir elbisedir.. olmıyan — kadınlar, çok dar eteklerden sakınmalılar, bu onların yağ- lanmış taraflarım ve yaşlar çıkarır. Bol, hafif bol — veya aşağıya doğru bollanan bir etek, jarse etekler kadını çok gençleştirir.. O yakanın V şeklinde sivri bir dekolte olarak değil de, yuvarlak bir şekilde açılışı da yaş bakımından çok kazançlıdır. Çok kısa ve dar eteklerle giyilen fazla uzun topuklar çok gençler için- dir, geniş kenarlı şapkalar da.. 30 yaşım — geçmiş bir kadına en çok yakışan şey itinalı bir saç ve küçük şapkalardır.. Küçük — şapkalar kadınla- rın gözlerini ön plâna alır. Gözler ise Genç görünmek için Kadınların — rüyası kadınların en sadık dostlarıdır: kolay, kolay güzelliklerim — kaybetmezler. Her kadın bu en sadık dostundan istifade etmesini bilmelidir.» Gelecek bahar E Ibise tacırlerı, şaırın dedıgı gibi, hazırlanmış pardesüler, tayyörler, plaj elbiseleri, hattâ mayoların defilesi- ni seyretmeğe gelen moda meraklıları, ıslak soğuk sisten gelip birdenbire biri yaz havası içine garkolmağı tuhaf bul- muyorlardı. Gerçi moda hususunda İngilizlerin zevksizliği dünyaca kabul ilmiş bi hakikattir, fakat ne de olsa dünyanın büyük bir kısmı bu mekte diğer bir kısmı da karşısında gördükçe seyretmek zorundadır. Defileler İngilizlerin bu bahar ve yaz nasıl giyineceklerini oldukça ortaya koymaktadır. Yaz —modellerinde klâsik stil ha— bulunmaktadır, Anlaşılan İngilizlerin bu sene Paris mo- dalarından en beğendikleri şey bellerin aşağıya inip geniş etegın k ü ekseriya hâki İngiliz modellerinin, hususiyeti hatlardan ziyade kumaşlar- da. Kumaşların — dokunuşu, deseni ve kalitesi en üstün derecesine varmış de- nebilir, Tweed ihtirası devam etmektedir. Fakat tweedlerin de desen ve dokunuş- ları bir hayli Tweed'lerde ter- cih edilen renkler tatlı tonlarda kahve- rengi, bej, krem ve sarı. Bu kumaşlar- an yapılmış tayyörler, aynı desende 23