5 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

5 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKİS Haftalık Aktüalite Mecmuası Denizciler Caddesi Yeni Matbaa - Ankara K. 582 — Tel: 18992 Fiatı: 60 Kuruş İmtiyaz Sahibi: Metin TOKER Yazı İşlerini fiilen idare eden Cüneyt ARCAYÜREK Ressam: İzzet ÇETİN Karikatür : TURHAN Jfotoğraf: ASSOCIATED PRESS — ZÜHTÜ ÖVEN Klişe: Doğan TORUNOĞLU Abone — Şartları: 3 aylık (12 nüsha) : 6lira 6 aylık (25 nüsha) : 12 lira 1 senelik (52 nüsha) : 24 lira İlan Şartları : 4 Renkli arka kapak (Tam sayfa) : 350 lira Kapak içi 300 lira ve metin sayfaları Santimi 4 Lira Dizildiği ve Basıldığı Yer: Yeni Matbaa — Ankara Kapak Resmimiz Nüvit Yetkin Bir politikacı kazanıldı Kendi aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları B ize bir şeyler oldu. Bize, yani Adnan Menderes Nihat Erime memleket meselelerini her za- man itidal ile mütalâa eden, par- tizan hislere kapılmayan, fikirlerini küfretmeden, hakaret etmeden söy- leyen, fakat düşüncelerini de sakla- mayan insanlara... Etrafımıza bakı- yoruz, dün bizim yaptıklarımızın ta- mamile aksini yapanlar, memleket meselelerini 1950 de yükseldikleri mevkiden ipi kopmuş boş kova gibi düşmelerinin yüreklerinde — doğur- duğu kin ile, hasetle mütalâa eden- ler, partizanlıktan — ayrılmayanlar, gazetelerinde en yakışıksız küfür- lere yer verenler, türlü şekilde ha- karet edenler bir bayram havası içindeler. Kanaatlerince rejım kur- tulmuş, demokrasi güneşi Türkiye- de tekrar açmıştır. Partilerarası mü- nasebetler tinin lideri üzerinde tesir icra edip bu havayı bozmaya çalışmaktadır— lar! Halbuki her şey son derece mü- kemmeldir. Mademki 2 Mayısta De- mokrat Parti seçimleri kazanmıştır, 1958 e kadar her 1stedıg1nı yapabılır Başvekil Adnan Mender kiyede hiç kimsenin şu veya bu partiye mensup olmasına göre mua- mele görmeyeceğini, herkesin eşit bulunduğunu bildirmiştir. Nihat Erim bunu bütün teminatların en mükemmeli ve en kuvvetlisi say- makta, - sakın gülmeyiniz bu tavsi- ye Halkçı gazetesinin başmakale sü- tununda aynen çıkmıştır- — "Halk partisinin kendi teşkilatına bir ta- mim yayınlayarak nerede farklı muamele görürse bunu bizzat baş- vekil Menderese bildirmesini" tav- siye etmektedir. Yani her haksızlık şahsen başvekile bildirilecek, ©o da gereğini düşünecektir. — Affedersiniz ama Bay Nihat Erim, siz lütfen bize söyler misiniz, Türkiye Cumhuriyeti bir devlet midir, yoksa bir kabile Dünün müfritleri bu yoldan her şeyin halledildiğim bağırarak -ka- ranlıkta korkusunu belli etmemek için yüksek sesle şarkı söyleyen ço- cuklar gibi-bayram ederlerken biz, sevgili AKİS okuyucuları, sevine- miyoruz. N ihat Erimin cezası affedilmiş! Bize ne? Biz, bu memlekette bir vekili tenkit eden en masum yazıya, bulunacak başka suç olmayınca "demokratik küfür" adı takılıp onu yazını mahkeme mahkeme sürün- dürmeye hiç kimsenin kudreti yet- mesin istiyoruz. Yoksa af, neyi ifa- de eder ki? Mühim olan budur... Şamdan baklava getirmiş! Nadir Nadi'ye ne? Nadir Nadi bu memle- kette kâğıt tahsislerinin gazetelerin neşriyatına değil, tirajlarına — göre yapılmasını ve başmakalesinde en terbiyeli şekilde iktidarı tenkit etti- ğinde bu hareketinin akislerini Cumhuriyet'e verilen lisanslarda görmemeyi ister. Mühim olan bu- ur... Adnan Menderes ile İsmet İnö- nü Kavaklıdere yolunda birbirlerini selamlamışlar! Bundan Bursada çı- kan ve Halk partisini tutan And gazetesinin sahibi Derviş Taşmana ne? Derviş Taşman ister ki gene Borsada çıkan ve Demokrat Partiyi tutan, fakat kendisinden fazla sat- mayan Hakimiyet gazetesi ne kadar ilân alırsa ona da aynı miktar veril- sin, yoksa bir fark gözetilmesin. Mü- him olan budur.. Osman Bölükbaşı bütçe tenki- dinde mutedil lisan kullanmış! Kır- şehirli seçmene ne? Kırşehirli seç- men ister ki Demokrat partiye rey vermeyince vilâyeti kaza haline ge- tirilmesin, Orta çağdaki gibi koca bir halk topyekün cezalandırılma- sın. Mühim olan budur... Adnan Menderes ve "Doktor", Nihad Erimin evine yemeğe gitmiş- ler! Bülent Nuri Esene ne? Bü- lent Nuri Esen bu memlekette bir profesörün, Maarif vekâletine bir Celâl Yardımcı geldiğinde onun em- rile kursusunden olmamasını ister. Mühim olan bu Nihayet vatandaş, bütün bunla- ra kanunlarla set çekilmesini, de- mokrasi teminatının asaplara bağlı kalmamasını, çabuk geçen kızgınlık anlarında alman kararlarla inletil- memesini, demokrasinin dört yıldan dört yıla serbest seçimden başka mânalar da taşıdığının nihayet an- laşılmasını ister. Başvekil Mecliste seçim hürri- yetine dokunulmadığını, fakat öteki hürriyetlerin, iyi kullanılmadılar di- ye kısıldığını açıkça soyledı Acaba seçim hürriyetinin iyi kullanılması seçmenın reymı Demokrat partiye vermesi mi demektır ve başka bir temayül hissedilince "vay, o hürri- yet de suiistimale ugrayacak" diye o da kısılacak mıdır İşte bizler bunları duşunuyor ve maalesef henüz sevinemiyoruz İnşallah bir gün biz de seviniriz, Saygılarımızla. AKİS