5 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S POR Fenerlilere mağlubiyet hediyesi Basübadelmevt Klüpler Fenerbahçede buhran F enerbahçe Kulübü başkanı Osman Kavrakoğlu, bir ajans muhabirine verdiği beyanata şöyle başlıyordu: "Genel kurul, şahsıma — verdiği reyle izhar ettiği itimadı geri alırsa, hiç te- reddü meden ve genel kurulun yıl— lık toplantısını beklemeden derhal ç ir Kavrakoglu nun bu cümlelerle baş- layan beyanatı, Fenerbahçe Kulübün- deki kaynaşma ve huzursuzluğu açık- -a belirtiyordu. Bu beyanatla Fener- bahçe Kulübünün onumuzdek hafta fevkalâde bir toplantı aktederek son haftaların hadiselerini gözden geçire- ceği anlaşılmaktaydı. Nedendi bu kaynaşma? Memleke— duruma getirilmişti? kıymetli ve müstesna — şeref sayfaları bulunan bir takımın geçirdiği kriz ne- den ileri gelmektedir? B ilk sebebi olarak idare he- yetini gosterebıhrız İdare heyetine girme ücadele eden şahıslar ıdarecılıgı iki yıldır kulüpçülük his- lerini Bir tarafa atara iktidar için mücadele eden siyasi partılerın duru- muna getirmişlerdir. Geçen yıl seçilmeyen Osman Kav- rakoğlu, bunu bir izzeti nefis meselesi yaparak içerden yaptığı ile mucadele— bu yıl tekrar başkan etmiştir. Rize mılletvekıllıgını kaybetmeyen Kavrakoğlu Fenerbahçe kulübü idare heyetinden atlayınca mücadelesine idare heyeti dışında ka- lıp, kulübünün inkişafı yolunda devam etseydi acaba daha isabetli hareket et- mez miydi? AKİS, 5 MART 1955 olacak mı? Fenerbahçe kulübünün bugünkü kritik haline idareciler arasındaki bu gruplaşmanın sebebiyet verdiği aşikâr- dır. Şimdi de diğer gurup Kavrakoğlu- nu devirmek 1ç1n mücadele etmektedır. Bu mücadele üyeler arasında olduğ gibi, oyuncular arasına da girdiği za— man böyle aksak neticeler ortaya çık- maktadır. Hep biliriz, bir kulüp içinde oyun- cuların sempeti duydukları idareciler bulunduğu gibi, İdarecilerin de sem- patisini kazanmış — sporcular mevcut- tur. Bu durumda hiç şüphesiz karşı tarafı sabote etmek isteyen gurup, bu genç ve tecrübesiz insanları kazan- makla işe başlayacaktır. Takımda bir- kaç oyuncunun istemeyerek dahi olsa durgun oyunu, ekibi dağıtmaya kâfi- dir. Bunun neticesi ise beklenmeyen dereceler ve mağlübiyetlerle sırıtmak- ta gecikmez. Kavrakoğlu'nun aleyhinde kuv- vetli bir cereyan olduğu söylenmek- tedir. Başkanı devirmek gayesini is- tihdaf eden bu reaksiyon hiç şüphesiz iki gün sonra yapılacak umunu heyet toplantısında patlak verecektir. "Bana gösteriken itimadı umumi heyet geri alırsa, hemen çekilmeye hazırım" diye Fenerbahçe ulübü başkam Kavrakoğlu, geç bile kalmış- dır. Çünkü geçen yıl umum! heyetten itimad alamayarak seçilemeyen Kav- rakoğlu, — böyle bir cereyanı sezdiği anda, eğer kulübünü seviyorsa derhal çekilmeliydi. havaya giren Galatasaray'ın, idare heyetindeki değişiklik en sonraki durumu meydandadır. Kulübün iç bünyesini kemiren — hoşnutsuzluk ve dedikodu bertaraf edilince elde edilen a zaman- da bu huzura — kavuşmasını istemek onu sevenlerin içten selen temenni- — C.S, leridir. Futbol Lig maçlarının tehiri A KİS bir hafta — evvelki sayısında Cumhuriyet gazinosunda ingiliz hakemi W. E. DELLOVun şerefine verilen bir ziyafetten bahsetmişti. Ka- falar tütsülendikten sonra şakadan başlayıp uzayan münakaşa sonunda birbirlerile el sıkmadan ayrılan ida- reciler işte o geceden kalan kırgın- lıkla Pazartesi akşamı tertip komite sinde karşılaştılar. Komite mutat toplantılardan biri- ni yapıyordu. Daha ilk bakışta Fener- bahçenin sempatik idarecisi —Rüştü Dağlaroğlu'nun eksikliği göze çarp- makta idi. Salonda sessizlik hâkimdi. Bu, bir fırtınanın kopacağına alametti. Sessızlık Beşiktaş 1darecısı Sadri Us- len lig maçlarının atılması tezini müdafaa ediyordu. Tek- lif bir anda ortalığı karıştırdı. Galatasaray temsilcisi Muzaffer Bozok şiddetle itiraz etti. Bozok, Suriye ma- çından sonra lig maçlarının bir hafta geriye atıldığını anlatarak bu şekilde hareket edilmekle Galatasaray'a karşı Fakat iş reye matname hükümlerini Beşiktaş gurubunun 5-3 ga - To ruldu. Dağlaroğlu rey verilmiş olduğu için müstenkif kalacağını söyledi, Fa- kat komiteye başkanlık eden federas- yon azası Fikret Arıcanın : — Sizin de rey vermeniz lâzım- dır Rüştü bey" demesi üzerine Dağ- laroğlu ekseriyetin bulundugu Beşik- taş tarafı lehine reyini kullandığını bildirdi. İşte Pazartesi akşamı, hadise- ere sahne olan tertip komitesi böyle dağıldı. Hadise rtesi günü gazetelere bir göz atan Istanbullular üç büyü k kulüp ida- recilerinin birbirlerini eden sözlerile karşılaştılar. İtham hakikaten agır ve haysiyet kırıcı idi. büyüyor kılması iki kulüp arasında Galatasara - ya şampiyonluğu — vermemek için bir şike maç yapılacağı ihtimalini ortaya koymakta idi. Bu iddia şampiyonluğu aşağı yukarı garantilemiş olan Galata- saraylılardan gelmekte idi. — Vakı'a geçmişi hatırlayanlar bu şekilde endişe duyulmayı pek de yersiz karşılamıyor- lardı. Ama itham etmek, doğrusu faz- la idi. Rüştü Dağlaroğlu bir akşam ga- zetesine verdiği beyanatta “takımımız yener veya yenilir, bunun hesabını bi- zi vazifeye getiren umumi hey'et önün- de kolayca verebiliriz. Fakat şike maç yapmak bizim için herşeyden evvel büyük bir risktir. Kulubumuzun şeref- zaffer Bozok gene ayni gazeteye ver- 33