5 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

5 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

BUNLAR HEP HAKİKATTİR A merika'da birçok sevgililer Ve nı— şanlılar birbirlerine — "Valentine" dedikleri — süslü rtlar gondermekte ve bu kartlar ile sevgilerini ifade et- mektedirler. Bir mektep talebesi ni- şanlısına olan sevgisini bu kartlardan birine sığdıramamış olacak ki, Barbara Feidelson ismindeki u kızın evinin önüne gelmiş ve kardan istifade ede- cek, yolun üzerine "Seni seviyorum Barbara"' yazmıştır. Ertesi sabah bu kocaman cümleyi gören Barbara Feidelson çok müte- hassis olmuş ve nişanlısı ile daha ça- buk evlenmeğe karar vermiştir. A, 1 954 senesi sonunda Fransada intişar "Dandinet" isminde 10 bin adet olarak basılan bir kitap, on beş gün sonra ikinci 10 bini basmıştır. Şubat,ayı başına kadar Satışı yüz bini bulan bu kitabın bu kadar çok satılmasına sebeb muharririnin henüz on bir yaşında olmasıdır. Cenevrede bir mektepte okuyan Katleen Carry ismindeki küçük kız müzisyen bir ba- ba ve muharrir bir annenin çocuğu- dur. Çocuk, kendi ile meşgul olunarak yetiştirilmiştir. Dili ve hayali gelişin- annesi kızını çocuk kitabı yazmaya teşvik etmiş, kitabı Fransız ressamları resimlemiş ve bundan sonra, basılan kitaplar yüzbin tane satılmıştır (A. P.) A merikanın sabık Cumhurbaşkanı Trumanın kızı Soprano Margaret an Truman yeni bir temsılde rol almıştır. İlk defa artist olarak sahneye çıkan Miss Truman kendi teşkil ettiği bir trup 3e turneye çıkıp dokuz tiyatroda eserlerini oynatmıştır Miss man'm hareketleri Ame- rikalılar tarafından iyi karşılanmak- tadır. Hattâ bir çok Amerikan mec- muaları da "Prenses Margaret de böyle rahat hareket edebilseydi, mes'ut olur- du" başlıklı makaleler çıkmaktadır. (Newsweek) C enevrede "İhtiyar Emekliler Pan- siyonu" uda yetmiş yaşında bir ihtiyar, yandaki odada ikamet eden 80 yaşındaki diğer bir ihtiyarı tüfek ile yaralamış ve tevkif edilmişt ır kemede, komşusuna" niçin t arruz ettiği sorulan sanık» arkadaşının sabaha kadar durmadan- horladığını ve kendisini çileden çıkardığım söyle- miştir. (Reuter) Johanesburg Tıp Fakültesi Profesör- lerinden Dr. Heynesın açıkladığı- na göre insanları boyları günden güne uzamaktadır Bu gıdışle bir müd- det sonra normal insan boyunun iki îetre 10 santim olacağı söylenmekte- ir Doktorlar Afrikanın dev cüsseli boksörü Evart Potıgıet Ti yeni nesile bir örnek rak göstermektedirler. Evart iki metre 15 santim boyunda olup 160 kilo gelmektedir. (Newsweek) 32 A ntalyanın civar köylerinden Emin ygun isminde bir şahıs Antalya Asliye hukuk mahkemesine müracaat ederek hukuken cinsiyet değiştirmek istemiştir. vli ve iki çocuk annesi ldugunu soyleyen Emin, Emine adını taşıdıgım fakat babasının kendinden 1 doğan ve ölen kardeşinin kâğıdı oldugu için onu nüfusa kaydettirme- diğini ve böylece askere çağrıldığını söylemiştir. eme, kucağında iki çocuk ile geleli Eminenin kadın mı yoksa erkek mi olduğu hakkında şahit din-» lemeye karar vermiştir. (Cumhuriyet) ç akı ile yapılan bir ameliyat 24 ya- şında bir gencin hayatını kurtar- mıştır. Chicago hastahanesi röntgen mü- tehassısı Stanley Wisnievsky kalb krizi ile yere düşmüştür. ulunan doktorlar Stanley'in kalbini dinledik- leri zaman durmuş olduğunu görmüş- lerdir. Doktorların arasında bulunan bir operatör, hiç bir şey düşünmeksizin cebinden çakısını çıkarmış ve Stan- ley'in göğsünü yardıktan sonra masaj yapmağa başlamıştır. Bu arada diğer lüzumlu aletler ve oksijen de getiril- miştir. Masaj devam ederken Stanley büyük bir ihtimam ile ameliyathaneye götürülmüştür. Orada da elektrik te- davisi yapılmış ve kalb durduğundan iki saat 15 dakika sonra yeniden ça- lışmaya başlamıştır. (New York Times) K raliçe Elizabeth'in bazan — yemek pişirmeğe heveslendiği ve — bütün ev kadınları gibi bazan da yemekle başının derde girdiği söylenmektedir» Ancak Kraliçe sadece Windsor şato- sunda kaldığı zamanlar yemek pişir- mektedir. Bir çok defalar, boğazına bir hayli düşkün olan Edinburg Dükü de mut- fağa gelip Kraliçeye yardım etmekte- dir. Fakat Elizabethin en büyük ku- suru çok dalgın olması ve yemekleri hemen her seferinde yakmasıdır. (Newsweek) T anınmış bir saç ve hayvanat mü- tehassısı Himalayada Thyanboche manastırı keşişlerinin teşhir ettikleri ve korkunç ar adamına ait oldu ğu iddia edilen kafatası derisinin ha— kiki olduğundan şüphelendiğini bildir- miştir. Bu deriden koparıldığı bildirilen saçları muayene ve tahlilden sonra profesörlerinden Rutgers Üniversitesi doktor Leon Husman, bu saçların saç değil bir nevi hayvan tüyü olduğunu ve bır kaç yüz senelik olduğunu söy- lemişt (Newsweek) T utulan istatistiklere göre Meksika ordusunda — inanılmayacak kadar çok general mevcuttur. Böylece 36 as- kere bir general isabet etmektedir. 55909 askere karşı 1500 generali ile Meksika, dünya üzerinde en çok gene- rale sahıp memleket ünvanını kazan- mış bulunmaktadır. (New York Times) Modern Romeo'nun marifeti Buz üstüne yazmış AKİS, 5 MART 1955