18 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

18 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Uçağa binen keçiler Ahfeşinkiler mi? Amerikalı ve Danimarkalı iki dok- tor, sekiz memlekete mensup da- hiliye mütehassıslarının iştirak ettik- leri bir toplantıda yaptıkları konuş- malarda, mide ülserinin ameliyat ya- pılmaksızın tedavisi yolundaki tec- rübelerin müsbet netice verdiğini a- çıklamışlardır. Amerikalı doktor Foloyd Shafer ve Danimarkalı doktor Ejnnar Yar- lov yeni buluşun, 1943 senesinde No- bel mükâfatını kazanmış olan Dani- markalı Profesör Doktor Henrik Dam'a ait olduğunu söylemişlerdir. Bu yeni tedavi usulüne göre, hasta- lara, buzağıların beyin, karaciğer ve böbrek üstü guddelerınden elde edi- len tabletler verilmekte Doktor Floyd Shafer, 41 hastanın bir sene müddetle bu şekilde bir te- daviye tabi tutulduklarını ve hasta- lardan yüzde doksanının tamamen i- yileştiklerini bildirmiştir. (A. P.) Portekizin — Villa Novo de Famalico kasabasında, hüküm konağını ateşe vermek suçu ile tevkıf edilerek mahkeme huzuruna çıkarılan bir a- dam, bundan evvel de aynı şekilde yangın çıkarmağa teşebbus ettiğini itiraf etmiş ve demiştir — Brezilyaya hicret - edebilmek için sabıkasız olduğuma dair vesika almak istiyordum. Fakat, dosyaların ortada bulundukça buna 'imkan yok- tu. Bunun için böyle bir çareye baş- vurmak zorunda kaldım AKİS, 18 HAZİRAN 1955 Birinci teşebbüsünde muvaffak 0- lamıyan sabıkalı, ikinci teşebbüsünde dosyaların bulundugu kısmı yakma- ğa muvaffak olmuşsa da garip bir tesadüf eseri, kendisine ait dosyaya hiç bir şey olmamıştır. Dosyasına yeni bir sabıka ilâve olunan talihsiz adam muhakemesini müteakip hapsedilmiş ve Brezilyaya hicret etmek imkânını bu suretle e- bediyen kaybetmiştir. (Time) Kanadada genç bir karı koca ga- liba "Dunyanın en fazla çocuk ye- tiştiren ailesi" rekorunu kuracaklar. 14 k, ardeşli bir ailenin esmer kızı Rosa ile yırmı kışılık bir ailenin oğlu aul - 1947 yılının başlarında evlenmışlerdır Ovuebec şehrinin civarındaki St. George köyünde oturan bu karı koca sakin bir hayat geçirmekte ve eski- lerın dediği gibi kalabalık şehirlerin "Sürür ve alayiş ahengi" ne la rını adeta tıkamışlardır. Her aile gibi onlar da evlât yetiş- tirmeye heves etmişler ve düğünleri- nin senesine ikiz yavru dünyaya ge- tirmişlerdir. Rosa Tremblay, ikinci doğumunu 9 ay 10 gün sonra yapmış ve' yine ikiz erkek çocuğu olmuştur. Evlât yetiştirme hevesleri galiba biraz ileriye gitmiş olsa gerek ki ü- çüncü ve dördüncü doğumlarda da ikiz yavrular olmuştur Dört batında sekiz çocuk aileye pek fazla saadet getırmıştır Tremiblay'lar, beşinci do- ğumun neticesini beklemişlerdir. Ne- tice: Yine ikiz. Fakat ne yazık ki daha birinci yaşma basmadan beşinci ikizlerin biri, tutulduğu hastalığa ça- re bulunmaması yüzünden ölmüştür. Vefat hadisesi genç ana ve baba- yı son derece büyük bir teessüre sü- rüklemiştir. Nihayet altıncı doğum onlara bir ikiz yavru daha getirmiştir. Bu su- retle Paul - Emile Tremibay İle eşi altı defa ikiz çocuk sahibi olmakla nisaiye mütehassısı doktorların na- zarlarının dikkatini — fazlasiyle çek- miye başlamıştır. ' Diğer taraftan St. George köyün- deki komşuları, Tremblay 'ların cinsi muvaffakiyetlerini * takdir etmek şöyle dursun - "Acaip İnsanlar" mı ile alaya almaya başlamışlardır. Be t ve bir tek çocuklu ev- lât kadrosuna sahip ana ve babanın göz ağrıları, ikisini kaybetmiş ola- Bergeron adındaki aile dok— torları her hafta hepsini — muayen eder ve sıhhatleri ile yakından alâ— kadar olur. Doktorun söylediğine gö- re, hepsi zeki sıhhatli ve ateş gibi ço- cuklardır Yedisi erkek, dördü kız olan ço- cukları ahlâk ve terbiye bakımından idare etmenin güç iş olduğunu tah- min edersınız fakat bayan Rosa bu- nu kabul e emekte ve çocukları İle tek basma haşır neşir - olmaktadır. Mali bakımdan ise Paul - Emılıe an— neleri kadar ısrar edememiş ve çim Zzorluğuna boyun eğmiştir. 216 dolarlık aylığı ile bu işin kıvrılamı- - ilgili makamlara bildir- ir. İlk yardımı, işin garip tarafı komşular yapmış ve bilâhare de hü- kümetten büyük bir destek gelmiş- tir. Henüz otuz yaşında olan ana ve babanın bütün gayeleri daha fazla çocuk yetiştirmekt' Paul Emile Tremblay bir dukkana gırdıklerı zaman muaz- zam iltifat görmektedirler. Çünkü en küçük boydan en büyüğüne kadar kız ve erkek çocuklarına ait eşyayı seri halinde satın almaktadırlar. Gazeteciler, Tremblay'lara "niçin şehirde oturmadıklarını" sordukları vakıt şu cevabı almışlardır. — Köyle sakın bir hayat sürüp başımızı dinliyoruz Hani, on bir çocuklu evde pek din- lenilir ya... (News-Week) İsraile uçakla bir sürü keçi gönde- rilmiştir. Işçılenn adet veçhile va- rla yollanm her biri ıçm büyük masraf 1cap ettiren uçağın seçilmesi bu hayvanların damızlık olarak sevkedilmeleri yuzundendır Şimdi keçilerin yavrulaı Tel Aviv de dolaşmakta! (Interoontinentale)