18 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

18 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

GÜZELLİK Müsabaka Kazanamıyan güzel İsveç — yolcu uçağının içinden siyah saçlı, siyah gözlü bir genç kız indi. Etrafını alan birkaç gazeteciye yor- gun bir ifade ile: — Bundan böyle hiç bir güzellik müsabakasına iştirak — etmiyeceğim" dedi. u Suna Soley idi. Türkiye Güzel- lik Kralıçesı ve Avrupa ikincisi hiç kimse ile konuşmadı ve doğru evine gitti. Gazeteciler kendisini takip et- tiler. Helsinki'deki müsabakanın ce- reyan tarzı etrafında Suna Soley'den malümat istiyorlardı. . Suna Soley, Helsinki'de bulundu- ğu müddet içinde Avrupa Güzellik Kraliçeliğine namzet gösterilmişti. Hattâ gazeteler kraliçelik için tek i- sim Suna Soley, diyorlardı. Halk, Türkiye Güzelini her gördüğü yerde büyük tezahürat ile karşılıyor, imza istiyor, beraber resim çektirmek için birbiri ile yarışıyordu. Suna Soley'in sempatik hali, esmer güzeli olması ve hattâ Gina'ya benzemesi sarışın halklı şimal memleketinde lehinde o- lan havayı bir kat daha kuvvetlendi- riyordu. Bir ara hastalandı, gribe tutuldu, fakat tedavisi yapıldı, iki gün ıçınde düzeldi ve iyileşti. Müsabaka gecesi- ne kadar bütün memleket güzellerini Helsinki'nin her tarafını gezdirmişler- di, fakat bu arada Fin 'güzelinin kim ve nasıl bir şey olduğu üzerinde bü- yük bir ketumiyet gösterilmişti. Fin- landiya kendi guzelım saklamıştı, müsabaka gecesi birden Fin güzeli ortaya çıktı ve müsabakaya iştirak etti, birincilik üzerinde hak sahibi o- anlarm vasıflarını kendisinde topla- mış olduğu görüldü. Finlandiya kur- nazlık etmişti. Fakat buna rağmen jüri daha ilk geçişte Suna Soley'in etrafına toplanmıştı Suna Soley, bü- tün bunlara rağmen kraliçe olacağa benziyordu. Jüri gene tereddüt içinde kaldı, gene işler karışmıştı Fin güze- li mi, Türk güzeli Jürinin kararı ilân edildiği zaman Suna Soley'in büyük bir haksızlığa şanssızlığa — kurban gittiği görüldü. Kraliçeliği bir tek rey farkı ile kay- betmişti, Fin uzelı bır rey farkı İla kraliçe ilân edıl mişti Suna Soley Avrupa Güzellik Kra- liçeliğinde ikinci oldu. Fakat herkes biliyordu ki, Suna Soley'in bu ikin- ciliği aslında birinciliktir. Suna Soley, bu neticeden gayri memnun değildi. O, verilen karara i- tiraz etmemiştir. Her zaman jürinin haklı olacağını kabullenmiştir. Diğer bazı memleket güzelleri gibi ne ağla- mış, ne bağırmış ve ne de jürinin üzerine yürümüştür. Müsabakanın neticesi ilân edildiği zaman, Fin gü- zelini ilk tebrik eden Suna Soleydir. Kapaktaki Güzel Suna 1954 senesi Güzellik Kraliçesi seçimleri yapılırken jüri heyeti- ni koyu siyah saçlı, siyah gözlü, ufak tefek bir kız bir hayli meş- gul etmişti. Jüri tereddüt içinde i- di. Bu genç kızı Türkiye Güzellik Kraliçesi ilân edebilmek için bazı vasıfları üzerinde tereddütleri izale etmek icabediyordu. Boyu kısa de- niliyordu, fazla Italyan tıpınde ol- duğu ileri sürülüyordu. Bu genç kız 1955 Türkiye Güzellik Kraliçe- si ve Avrupa ikincisi Suna Soley idi. Fakat 1954 de şans Suna Soleye yardım etmedi, karşısında — çetin bir rakip de Vardı Sibel Göksel kraliçe ilân edilmişti Halk Suna Soley'e büyük tezahürat yapıyor- du, jüri şaşırdı ve Suna Soteyi da bir ünvana bağlamak zorunda kal- dı ve onu "Zarafet Kraliçesi" ilân etti. Ve teselli mükâfatı olarak da Tarsus ile seyahate çıkardılar. Suna Soley tam bir se a- lıştı. Gizli gizli güzellik enstıtule— rine gitti, vücut güzelliği ölçülerini aynen muhafaza etmek için tedbir- Altı ay içinde ideal vücut olçulerıne sahip oldu. Fakat boyu a idi. Üzüntüsü ve korkusu buy- u Müsabakanın başlamasından on dakika öncesine kadar Suna Soley tereddüt içinde idi. Boyunun kısa- Güzellik kraliçesinin bu hareketi Finlandiya'da çok müsbet karşılan- mış ve üzerinde söylenen müsbet söz- lere yenilerini ilâve etmiştir. Soley'e bir çok teklifler yapılmıştır. İsveç film şirketleri kendisini angaje et- mek istemişlerdir, bir kaç büyük ter- zihane de mankenlik teklifinde bu- lunmuştur. Fakat Suna Soley bütün bu teklifleri reddetmiş ve bir gece gürültüsüz, patırtısız İstanbul'a gel- miş ve doğruca evine gitmiştir. Suna Soley memlekete dönüşün- den bir müddet sonra balolara, resmi davetlere gitmeğe başladı. İlk olarak Hilton otelinde, artistlerin Türkiye'- den ayrılışları munasebetıyle verilen ziyafete iştirak etti ve takdir topla- dı. Amerikalı artistler Suna Soley'i beğenmişler, sevmişlerdi. Hattâ Su- na Soley'e Hilton'un oğlu tarafından izdivaç teklifinde bulunulduğu söy- lendi, yazıldı. Ancak, bu bir hakikat değildi. Çünkü Nicky Hilton'un kum- ral Terry Moore ve Fransız artistin- den ayrılacak hâli yoktu. Fakat Hill- ton'da verilen şaşaalı büyük baloda Suna Soley gözleri üzerine çevirme- sini bilmişti. Zarifti, gençti ve iyi gi- Soley lığı ileri sürülerek bu sefer de ka- zanamazsam diye düşünüyordu. Ni- hayet Sunayı ikna ettiler ve mü- sabakaya girdi. Jüri ittifakla Su- na Soley'i Türkiye Guze]]ık Kra- liçesi ilân etil. üzerinde SÖZ söylendi. Gınayı taklit ettıgı O- nun gibi yürümeğe, onun gibi, tu- valet yapmaya çalıştığı ileri sü- rüldü. Helsinki'den evvel Danimarka- ya uğradı ve Avrupa Güzellik Kra- liçeliği müsabakasına giren bazı memleket güzelleri ile bir "hazır- lık" müsabakasına girdi. Birinci oldu, Danimarka halkı Suna'ya bü- yük tezahuraî yaptı, gazeteler gün- lerce ondan bahsetti. Finlandiya halkı Suna'yı çok sevdi ve gazeteler Fransız güzeli 1- le birlikte kendisini — birinciliğe namzet gosterdıler. Netice ümit e- dildiği gibi çıkmadı, Suna Soley Fin güzelinin arkasından ikinci se- çildi. Suna Soley on sekiz yaşında- dır. Boyu 1,62, kilosu 54, bal ka- lındığı 62, kalçaları 92 santimdir. İstanbul'un meşhur terzilerinden Meşkure Gürsel'e bir müddet man- kenlik etmiştir. Tahsili ortadır, iyi bir ailenin kızıdır. Temek pişir- mekten, ev işleri görmekten hoş- lanmadığım sözler. yinmişti. Muhakkak olan bir şey var- sa Hilton'un genç oğlu Suna Soley ile dans ederken mültefit davranmış- ti. Suna Soley'e yeni teklifler yapıl- dı, fakat her birisini reddetti. İstedi- ğine erişmişti. Herkes tarafından bi- lmiyordu ve daha güzeli arzusu ta- hakkuk etmiş, sosyeteye dahil olmuş- tık bundan sonrası herkesin bekledıgı gıbı iyi bir izdivaç ve iyi bir hayatt MORAN - ABUT REKLÂM Sosyal Han No. 83 Tel. 24016 Yenişehir - Ankara AKİS, 18 HAZİRAN 1955