24 Eylül 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

24 Eylül 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

YURTTA OLUP BİTENLER Enver — Güreli Fethi henüz sönmemişti. İşte bu şurada şahsi- yetleri İtibariyle Demokrat Partinin tâ kenı demek olan iki kişi ispat hakkı teklıfiııe iştirak ettiler: Ekrem Hayri Üs- tündağ ve Fevzi Lütfi Mesele, bir kaç kişinin masıyla halledilebilecek mahiyeti kazanıyordu. B Demokrat Partinin — varlığı ve durumu idi İki — şahsiyet E krem Hayri Üstündağ ve Fevzi Lüt- fi Karaosmanoğlu uzun bir zaman- dan beri partının idare ediliş ve mem- rzından memnun de- ğildiler. şında bulunduklarından dertleri muhalefetteki temiz asil davalarına inanmış insanlar sıfatıyle endişe duyu- yorlardı. Milletin kendi — partilerinden nasıl gözle görülür şekilde ayrıldığını a- deta gündelik hayatlarında — hissediyor- lar ve bunun sebebini tam vite içinde teşrih edebiliyorlardı. iktidarlar yaptıkları zaman yapılmaması Halbuki rece şüphe edilemezdi. Ama bu kalkın- İbrahim Öktem Muhlis AKİS, 24 EYLÜL 1955 Bayramoğlu İspat hattının 5 taraftarı Çelikbaş Kasım Küfrevi ma ancak ciddi bir murakabe sistemi i- -inde meyva verebilirdi. Fevzi Lütfü Ka- raosmanoğlu bu fikirlerini, bundan bir TEBLİĞ Ö rfi dare Kumandanlığından teblığ edilmiştir: 1 gazetesi 19 Eylül us 1965 tarıhlı nüshasında <«Çetin bir ımtıhan» altında yayınla- Örfi İdare Ku- lik etmiştir. Bu sebepten Ulus ga- zetesinin tabı ve neşrini müddetsiz olarak menettim. 2- 19 Eylül 1955 tarihli Hür- riyet ve Tercüman gazeteleri, 19 Eylül 1955 tarihli Ulus gazetesinde neşredilen Çetin bir imtihan baş- hklı» makaleyi iktibas suretiyle neş- rettiklerinden dare Kuman- danlığının yasağına riayetsizlik et- mişlerdir. Bu sebepten Hürriyet ve Tercuman gazetelerını 15. gün müddetle tabı ve neşirden menet- tim. 3- 19 Eylül 1955 tarihli Her Gün gazetesi erika'nın bir tav- siyesi başlıklı yazısı ile örfi İda- re Kumandanlığının yasağına ria- yetsizlik göstermiştir. Bu sebepten on beş gün müddetle tabı ve neş- rini menettim. Örfi İdare Kumandanı Korgeneral Nurettin AKNOZ İzmirin dar bir sokağında ispat hakkı mevzu- kaç ay evvel, kendisine rastlayıp Is at hakkının öteki 5'leri Raif Aybar S. Mustafa Ekinci Ekrem Ali Can undaki kanaatını soran gazetecılere a- . Ege n ise -ki ekseriyetteydiler- Ekrem Hay- ri Üstündağı adeta bir ağlama taşı ha- line getirdikleri biliniyordu. — Demokrat Parti içinde, demokrasinin — icabı olan mü cadeleyı yapmak lâzımdı. Bu mücade- Ekrem mesul olanlar bu hakikatleri gözden u- zak mazlardı. Anlamaları lazımdı ki, hakıkaten doğru yolda değildile Zira Ekrem Hayri Üstündağ gibi bir memleket evladı hangi aşağıllık his- le itham edilebilirdi? Eğer bütün Ta- hatsızlığına ragmen yerinden kalkıp An- nde bul masından başka hamledılebılırdı" Ekrem Hayri Üstündağ hangi ü nımetı çekebilirdi? Doğru' bildiği, memleketinin ve partisinin inandığı vazifesini yapmak suretiyle kavuşacağı vicdan hu- zurundan başka.. Ya Fevzi Lütfi Kara- osmanoğlu? Onu Salihlideki — çiftliğinde çekildiği inzivadan alıp raya geti- ren şka hisler miydi? demokratların bu ütün hareket karşısında bir an düşünmeleri gereki- Kamil Mengü Turan Güneş