22 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

22 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

memnuniyet uyandıran bu teşebbüs kar- şısında bir yazar, hiç de memnuniyet dıuymadığını belirterek, hariçten davet edeceğimize, sanatkarların bizden yetiş- mesini beklememizi ve gayretin sadece bu yolda gösterilmesini tavsiye ediyor. Bu noksanlar Konservatuvarımızdan mezun olacak müzisyenlerle karşılanınca- ya kadar, durumu aynı şartlar altında devam ettirmekle ne gibi bir fayda hâ- sıl olacağını kavrayamadık. Suna Kan'ı her halde, mükemmel bir konserin ver- diği bazdan ziyade, dünya çapında basa- ---a mamzet, hakiki bir Türk sanatkârı- nın karşısında bulunmanın verdiği gu- rur ve iftihar hissi ile gözlerimiz yaşara- rak alkışlıyorduk. Kendi kabılıyetlerımızı geliştirmek, sanat sahasında da imkânlarımızdan istifade etmek şuphesız ki her sanatseverin tahakkukunu bekledi- ği bir neticedir. Nitekim Suna Kan, İdil Biret, Ayla Erduran gibi bir çok misal- ler, bu husustaki temennilerimizin ger- çekleşmekte olduğunu müjdeliyorlar. Buna mukabil, hâlin ıhtıyaçlarmı da mekte şitli imkânları var zayıb> olmaları dolayısiyle bu tan iyi neticeler almak imkânı ortadan kalkıyor. Ayrıca, muhtelif saz gurupları gelişmiş bir orkestranın, temiz ses vere- bilmek imkânından bile mahrum bazı nefesli sazlarla çalışmak mecburiyetinde kalmasının, diğer üyelerdeki gayret ve a- lâkayı azaltm k ve neticede orkestrayı günden güne geriletmek gibi bir mah- zuru da var Öte yı nd iyi bir musiki istemek dinleyicinin en tabii hakiki olduğu gibi, müzik kültürünün artması hususundaki en Zzaruri şartlardan biridir. O halde, sa- dece bu birkaç nokta dahi, (hariçten ge- tirtilen - ancak dikkatle seçilerek ve de- ğerleri takdir edilerek getirtilen - müzis yenlerle, orkestralarımızdan birini olsun rarın yazarı müteessir etmesı bir sebep göremiyoruz için biç Meselenin ideal tarafı şüphesiz ki bu yolda kendi çalışmalarımızı arttırmak ve kendi istidadlarımızın yetişmesini sağ- lamakla tahakkuk e evzuda, or- kestraya katılan sanatkarların bılgılerın— den de istifade edilebilir. Memleketimiz- de son yılların bazı müzik hareketleri de gayenin gerçekleşmesi için pek uzun za- mana ihtiyaç olmadığını göstermektedir. NUR Vahşiler pençesinde (R. Türkçe) HintYıldızı BUNLAR HEP HAKİKATTİR Bulgaristan'ın memleketimizden canlı mbağa alma talebi — üzerine Kırkılarelinde tarlalardan (kaplumbağa toplayanlar çoğalmıştı Mahsule zarar Verdıklerı için Ziraat Vekâleti evvelce toplayanlara mükâfat vermekte idi. Şimdi ise bunlar daha fazla para etmektedir. (Istıklat - Kayseri) * Herekte Nahiyesinde iddia üzerine şo- för muavini Kadem Dursun isimli bir şahıs iki tencere dolusu 25 tabak tu- tarında kuru fasülyeyi bir oturuşta ke- mali afiyetle yemiştir. Hiç bir rahatsız- lık hissetmeyen Kadem normal olarak i- şine devam etmektedir. (Demokrat Sakarya) * Karaman - Konya yolunda 25 kişinin yaralanmasiyle neticelenen bir oto- büs kazasında yolculardan bir kadın da korkuyla bir çocuk dünyaya getirmiştir. araman plâkalı yolcu otobüsü Ka- ramana gitmekteydi, kaza Çumra civarın- da vuku bulmuştur. (Şemokrat Malatya) Devlet Hastahanesi Nisaiye ser- viside başarılı bir ameliyat yapıl- mış, Sabriye Sarısöz adında 55 yaşında bir kadının karnımdan 16.50 kilo ağırlı- ğında ve 40 santim boyunda bir ur alın- mıştır. Hastanın umumi durumu iyidir. Kü- vete konan ur, canlı bir mahlük gibi de- vamlı hareket etmektedir. (Yeni Adana) Zonguldak, Alaplı nahiyesi sakinlerin- den İzzet Uramanın karısı Hatice, yengesi Emine ve yeğeni Rasim ide bir- likte odun temin etmek üzere ormana gırdıklerı sırada, Hatice arkadaşlarından bi şm ad. koşan beraberındekıler büyük bir ayı- nın Haticeyi kucaklayarak kaçırmakta ol- duğunu görmüşler dir. Uzun bir kovalamacadan sonra bal- ta ile ayıyı yaralıyan yardımcılar kadını kurtanmışlarsa da ayı kadının kaburgala- Hdi fazla sıktığından Hatice derhal öl- müştür. Yaralı, ayı kaçmaya devam etmiş ve gozden kaybolmuştur. Halk ve jandar- ma ekipleri ayıyı aramaktadırlar (Yeni Adana) GÖLBAŞI Ateşli Âşıklar (Renkli) Kaza ve kader kurbanı vatandaşların merhametli ve altın yürekli babaları Savcımızla, Candarma danımız, Antep Cezaevinde bir eğlenti tertip ede- rek bağrı yaralı yüzlerce memleket evlâ- dına tatlı bir gün yaşatmışlar ve kendi- leri de bugünün neşesine neşe katmışlar- dır. Bu arada bir kuz kaçıran ağabeyleri- ne yardım etmek suçu ile tutuklu olarak yatmakta olan Kilis'in Varlıklar köyün» den olup, anasız, babasız yetim büyüyen- Kemal Toz adındaki 18 yaşındaki gencin hâlâ sünnet olmadığını öğrenen Adanalı Abdullah, Gerçek Usta'nın Başçavuşa ri- cası üzerine bu genç devlet hastahanesi doktorları tarafından 'sünnet ettirildiği gibi Antep Savcıbaşısı belediyeye telefon ederek iki davul ile iki zurna getirilmiş ve tam tertip bir düğün yapılmıştır. Ayrıca bir de milli oyunlar, ve ve milli şarkılar yarışı yapılıp Harmandalı zeybek oyununu en güzel oynayıp birin- ci çıkan 15 sene mahkümlarından Harik Yalçına, C. Savcıbaşısı tarafından mükâ fat olarak kıymetli bir defter hediye e- dilrmiş ve milli türküler imtihanında bi- rinciliği kazanan Muzaffer Alabaşa da bir dolmakalem hediye edilmiştir» Gaziantep Cezaevi dedıklerı bu eskı kilisede yatan bütün kuflar, şimdiye kadar böyle bırgun gor— mediklerinden sevgili Valimiz M. A. Çel- tilkçi ile yeni Savcımız İsmail Oktay'a ve yiğit Candarma Kumandanına karşı iç- ten gelen teşekkür ve dualarının, bütün bu felâketzede evlatların biricik dert or- tağı olan Köylü Gazetesı vasıtasiyle du- yurulmasını rica eder (Köylü) * uhalefet senelerinde demokrasi ha- yatımızın inkişafında unutulmaz hız— metlerde 'bulunan bu şerefli mümessilleri, koskoca bir vatanı mamu- relerle süsleyip, kara toprağı feyızlendı— bereketlendiren muvaffak bir seneler boyunca ih- un binlerce ihtiyaç- bugünün yapıcılarına ışık veren bir un- sur olmuşlardı. (Zafer) BÜYÜK Demokrat Parti Ankara sinemalarının yeni programı AKİS, 22 EKİM 1955 Bir. — flim ıslıklandı 31