22 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

22 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

liler elde ettikleri mühim fırsatları Tur- gay'ın yerinde müdahaleleri karşısında göole tahvil edemediler. Hele <«17>» nci dakikada sağ hal Coşkun'un sakatlanıp sahadan çıkmasından sonra bu baskı bir ket daha arttı. Galatasaray deha ziyade müdafaaya ehemmiyet vererek oynuyor- du. Arada B. Ali'nin şahsi gayreti ile sürüklediği ve Metin'in tanzim ettiği a- kınla r F. Bahçe kalesini tehdit ettiyse de bunlar adet İtibariyle çok mahduttu. Fe- nerbahçenin bu kadar baskılı bir oyun- dan sonra sahadan (beraberlikle ayrılma- sını tamamen şanssız oluşları şeklinde i- zah etmek hatalıdır. Evet, bilhassa hü- cum hatundaki elemanların beceriksiz olduklarını söylemek kanaatimizce daha doğrudur. İkinci devrede Galatasaraylı- lar gene birinci devredeki gibi müdafaa tabyesi kurdular. Başta Hüsamettin, Bur- han ve Lefter o kadar çok fırsat kaçır- dılar ki eğer bunların pek azından fay- dalanabilseydiler netice iki veya üç fark- hı bir galibiyet olurdu. — N. S. Ankara liğleri Ankara'da bir günlük gazetenin Pazar ünkü nüshasının spor sayfasında manşet atılmışdı; <«Ankara'da devler kar- şılaşıyor.» Bu devler kimlerdi. Bu Maca- nistan - İngıltere İngiltere - Almanya, Al tan maçları için 'yerin- a r neşli ve ılık bir havada hakemin düdü- ğünü müteakip sıra ile Ankara'nın iki devi sahaya çıktı. Buketler ve bayraklar teati edildi, eller sıkıldı. Karşılıklı mu- vaffakiyet temenni edildi Fotografçılar mutad olduğu üzere takımların resimle! ni çekmek istediler, devlerden biri olan Hacettepe memnunlukla buna rıza gös- terirken, diğer dev takım — Ankaragücü foto muhabirlerinin karşısına her zaman olduğu gibi dizilmekten kaçındı. Sebep o0- larak da maçtan evvel resim çektirmenin kendilerine uğur getirmediğini İleri sür- düler. Bu ne zamandanberi böyle olmuş- ta. Ankaragücü şimdiye kadar, yani ku- farkına varılmavan bu inanış ne zaman doğmuştu. Bu yılın maçlarına başlarken Yolspor karşısındaki beklemedıklerı mağ- yolu yordamı olduğunu unutamazlar her- halde. asabi hava içinde Ankaragüçlü- arzusunu şöyle mukabele ediyorlardı: Çekilin ora- , bir resim çektirmiyoruz, bize uğur getırmıyor, çekilin oradan.» Sporcunun i- spor terbiyesi bakımından ha- u hırçın ifadeye ne lüzum var, daha agırbaşlı hareket ederek bir sporcuya yakışır eda ile bunu arkadaşı- mıza söyleselerdi kendilerine daha çok yakışırdı. İşte bu asabi hava içinde sahaya çı- AKİS, 22 EKİM 1955 SPOR Türkiye güreş birincilikleri Bir kat üste taşınanlar kan Ankaragücü ne yazık ki resim çektir- mediği halde inandığı uğuru ona bir ga- libiyet temin etmedi. Resim çektirmeyen Sarı - Lacivertliler resim çektirmekte bir mahzur görmeyen Hacettepe karşısında liglerin ikinci mağlubiyetini de alarak sahadan ayrıldılar. Ankaragücü güzel oy- namasına rağmen hücum hattı eleman- larının topu fazla bekletmesinden netice alamadı ve mağlup oldu. Buna mukabil Hacettepe hücum hata, biraz da tesadüf- lerin yardımı ile fırsatlardan faydalan- masını bilerek sahadan galip olarak ay- rıldı. Ankara profesyonel kümesinde — en enteresan neticeyi geçen hafta olduğu gi- bi yine Yolspor elde etti. Yolspor'lular geçen halta Ankaragücünü mağlup ettik- leri zaman bu galibiyet bir sürpriz ola- rak karşılanmıştı. Fakat genç Sarı - Siyah hlar bu hafta da kendine fazla güvenen Güneşspor karşısında ikinci galibiyetleri- ni elde edince bir hafta önceki muvaf- fakıyetlerıııın hiç de tesadüfe bağlı olma- ) Guneşsporlular değişik bir kadro ile maçı almak hevesi- ne kapılmanın cezasını oldukça ağır öde- mişle: . Aynı hataya düşen Gençlerbir- liği de hır tesadüfün yardımı ile Otoyıl- dırım karşısında son dakikalarda attığı golle galibiyeti elde etmiştir. profesyonel liginin ikinci haftasında muvaffak takım Demirspor i- se kolay kazanacağı Hilâlspor karşısında k zor bir galibiyet elde etmiştir. De- mirsporlular hakim ve güzel oyunlarının neticesini, hücum hatlarının rakip kale önünde ağır hareketleri dolayısiyle elde edememektedirler Liglerin bu hafta oynanması icabe- den üçüncü haftası Pazar günü yapılacak olan genel nüfus sayımı dolayisiyle tehir edilmiş bulunmaktadır. Böylece her haf- ta biraz daha iddialı bir safhaya giren maçlar bir haftalık mecburi bir bekleme- den sonra gelecek haftaya devam ede- cektir. — C. S. Güreş Serbest güreş birincilikleri Geçen — hafta cumartesi günü Spor ve Sergi Sarayı her zamankinden çok fazla bir sporcu grubu tarafından işgal edilmişti. olan Türkiye Serbest Güreş Şampiyonası- na katılan 24 bölgeyi temsilen 200 adet güreşçi İstanbul'a gelmişti. Bunların içe- risinde tecrübeli olanların adedi pek az- dı. Ekserisi bilinmiyen şöhretlerdi. Güreş federasyonunun tertip etmiş olduğu bu müsabakalar bize ilerisi için büyük ümit- ler verecek bir durum arzediyordu. O kadar genç ve o kadar tecrübesiz eleman- lar güreş tuttular ki doğrusu gösterdik- lerı cevvaliyet karşısında hayretlerimizi sahasını genişletmekte idi. Önümüzdeki aylarda bu gençlerden teşkil edilecek olan serbest güreş milli takımımız iki takım halinde «Japonya» ve <İsveç> e gıdeceklerdır Dünya şampiyonası arifesinde genç gü reşçilerimizini hariç temaslardan elde e- deceği netice hakikaten merak mevzuu- .- N. S. Hakemlik Meşhur olan Uzun boylu, yakışıklı bir adamın ver- diği karar Mithatpaşa Stadını doldu- ran binlerce meraklıyı, bir anda ayağa. fırlattı. Küfür ve yuha sesleri bütün ya- saklara Trağmen ortalığı çınlatıyordu. Mevzuubahis hâdise geçen hafta cumar- tesi günü Beşiktaş - Kasımpaşa maçında cereyan etmekte idi Kararı veren keke- min adı Ali Barçın'dı. Kendisi İzmir Bölgesinin, hem de milli hakemlerinden. di. Birkaç hafta evvel İstanbul'da açık 33