25 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

25 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Belediyemizin ve başında bulu- n Belediye Reisimiz Nazım Yurtsevenin Şehre ve İskenderun halkına iyi muamele ve faaliyetleri- ni yakinen takip ederek taktir eden Iskenderun Müftüsü Ali Rıza Yıl- z Cuma günü ogle namazını mü- teakıp Belediyemize ve Belediye Re- isimize dua etmiştir. Müftünün bu duası Cemaat ta- rafından Amin kelimesiyle karşılan- mıştır. ; (Ayyıldız - İskenderun) * Salon evvelâ heyecandan çalkalan , herkes ne olduğunu anlayama- dı. Fakat sonra herşey düzeliverdi. Evvelki gün şehrimiz Belediye evlenme dairesinde — çok enteresan bir hadise cereyan etmiştir. Normal müracaatlarından sonra gün alarak nikâh memurunun karşısına çıkan bir çift memurun — karşısında sual- lerine cevap verirlerken damat, "ev- lenmek istiyor musunuz?" sualine: "Hayır" diye cevap vermiştir. Bu va- ziyet karşısında da bütün salonda bulunanlar da hayrete düş- müşlerdi Fakat Damat heyecandan verdiği bu cevabı çabuk telafi etmiş ve me- murun sorduğu ikinci bir suale "E vet, evlenmek istiyorum" dem Gelin güvey ve davetliler neşe ıçınde salonu terketmişlerdir. (Iğskudar - Ekspres) Halkımızın Belediye vazifelerinden olarak üzerinde durduğu ve devamlı şikâyetlere rağmen önlen- mesini temin edememenin uzun Za- man ıstırabını duyduğu "Kadın Ha- mamları" nın temizlik ve bakım işi, Belediye doktoru Bayan Nihal Orho- nun kısa zaman içindeki ciddi alâ- kası sayesinde hal yoluna girmiş ve sıhhi olduğu kadar da içtimai bir dert haline gelen bu uygunsuzluğun yük bir kazançtır. Bug böylelikle giderilmesi her aile kadını için memnuniyet — ve minnetdarhğı mucip olmuştur. (Hürsöz - Erzurum) * Evvelki — gün geç vakit körkütük ş genç bir kadın, hükümet önünde rezalet çıkarmış ve tevkif e- dilmiştir. Şehrimiz Avare pavyonunda çalı- şan Ş. Ş. adında genç bir artist kız, yaşının müsait olmaması yüzünden işinden polisçe menedilmesinden mü- teessir olarak, kendini bilmiyecek de- recede içmiş ve körkütük sarhoş bir halde Zincirli han kapısı önünde sağa sola bağırmağa, cam çerçeve kırma- ğa başlamıştır. Anide meydanı dolduran yüzler- ce meraklı, sarhoş kadının bu halini seyretmeğe başlamışlardır. Polisler derhal $Ş. Ş. yi yakalaya- rak karakola getirmişler ve rezalet çıkarma suçundan dolayı tevkif et- mişlerdir (Yeni Konya) izmet ve gayret neticesi tarihi Kayabey ilk mektebimize ilâve edilen yeni pavyon şehrimiz için bü- ü ün bu irfan yuvasında 8-900 kadar yavru feyiz almaktadır. Fakat, şu bina yüksel- diği ve içinde bu kadar yavrunun d görmesi için bir çok fedakarhga katlanıldıgı halde nedense helalar yarı kalmıştır. Topu topu 5 kadar he la Öönönde sıkışarak bekleşen yavru- caklar nöbet azapları içinde kıvran- maktadır. Diğer helaların ikmal edil mesi için icabeden, bütün malzeme- nin tamam olmasına Trağmen acaba ne maksatla beklendiğini pek merak ettik. İlgili makamların yakın alâkasını dileyerek bu ihtiyacın bir an evvel gıderılmesını yüzlerce — yavru adına rica ederi (Ateş - Balıkesir) * Ardahan köylerinden birinde ente- resan bir hadise cereyan etmiş- Bildirildiğine gore yeni doğan bir çocuk doğduktan on dakika sonra "Allah, Allah, anne bana meme ver" demeye başlamıştır. Bu hal köyde bulunanları şaşkınlığa uğratmış durum Ardahan C. Savcılığına bildi- rilmiştir. Savcılığın yapacağı tahkikatı mü teakip durumun aydınlanması bek- lenmektedir. (Yeni Sarıkamış) * Konya — — Şehrimiz maliye memur- larından Receb Gürcan bugün bir mektup almıştır. Fakat bu mektup posta ile gönderilen lalettayin bir mektup olmayıp herhangi bir tütün- cüden alman bir paket Gelincik si- garasından çıkan — bir mektuptur. Mektuptaki adres, İzmir tütün depo- sudur ve şunları yazmaktadır. ' ve çocuksuzum. Dul veya evli bulunan fakat — çocuğu olmıyan birisi ile dini nikâhla da olsa bir yu- va kurmak istiyorum. Bu şartları ha- iz ve teklifinizde de ciddi iseniz adre- sime mektupla müracaat ediniz. mza: M. E. (İstiklal- Hereke) alınan bir kararla sinemalar- da film oynadığı sırada çekirdek emek yasak edilmiştir. Bu karar bu* kısım halkı çok sevindirmiş, fakat sinemada çıtır çıtır çekirdek yiyerek ve etrafa tükürük — saçarak bundan zevk duyan bir kısım halkı mütees- sir etmiştir. —Yasakların — tatbikine başlanmıştır. Son (Sakarya - Eskişehir) 26 Şiddetli soğuklar yüzünden Marne nehri dondu Soğuk — dalgası! AKİS, 25 ŞUBAT 1956