25 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

25 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR anda söküp atmaya kâfi geldi. 3-0 hk net bir galıbıyetin verdiği rahat- lıkla Bozsik, zibor, Lantoş gibi dünya çapındakı şohretlere na- -ire yapan futbolcularımız fantazi hareketlere baş vurdular. Hele Lef- ter'in bu aralarda üç dört kişiye bir- den topluca attığı çalım, futbolde heyecan arayanları sonsuz bir zevk içerisinde bırakmakta idi. Devre so- nuna doğru Puşkaş'ın sert bir sütle kayıt ettiği golden sonra ma Tü i Takımının galibiyeti ile sona erdi. Altı sene iki mağlubiyet Macar milli takımı son altı senelik aman içerisinde dünya futbol piyasasını hallaç pamuğu gibi atmış önüne gelen bütün rakipleri bir si- lindir hızı ile ezip geçmiştir. 954 se- nesinde İsviçrede yapılan Dünya ku- pası maçlarında iki Cenubi Amerika takımlarının bulunduğu gruba düş- mesine rağmen finale gelmiş ve 2-0 galip durumda iken sonradan - manlardan peş peşe yediği 3 golle şampiyonluğu kaptırmıştı. O tarih- ten bu tarafa, Macar milli takımı i- kinci mağlübiyetini geride bıraktığı- mız hafta' Mithatpaşa stadında biz- den almış bulunuyor. Hem de öyle bir mağlubıyet ki, su götürecek bir tarafı da Macarlar ııe dedıler ? Kısa — boylu, şişmanca, hafif kır saçlı bir adam etrafını saranlara: "Türk takımı böyle bir oyun tuttur- duktan sonra hangi rakip olursa ol- sun onu kolayca yenebilir. Kocsis'in okluğu netice üzerinde büyük bir değişiklik yapmaz. Eğer daha fazla çalışır, futbolcularınızı kollektif oyu- na alıştırabilirseniz dünya pıyasasın- da isminizden bahsettirmek pek güç olmaz. Bu mağlubiyet bizler için bü- Eşfak Aykaç Öyle seçti ki... 34 yük bir ders olmuştur. Öyle tahmin ediyorum ki, kazandığınız başarının derecesini bugün değil 956 senesi so- nunda daha iyi anlamış olacaksınız". Mithatpaşa stadında soyunma oda- sında dünyanın bir numaralı spor o- toritesi Dr. Sebes böyle diyordu. Yü- zünün rengi solmuştu. Teessür duy- duğu hiç beklemediği bir akibetle karşılaştıgı muhakkaktı. Eee. Meşin toptu bu.. Onun kendine, mahsus a- zızlık[erı cılvelerı vardı. Buyuk söy- lemek basan böyle neticeler verebi- liyordu. Sebesten sonra konuşan ant- renör Mandi Kaptanı Puskas ta aşağı yukarı aynı şeyleri soyledıler Hepsi beklenmedik akibetin teessürü içinde idiler. Ama herşeye Trağmen sportmence hareket ediyorlar ve iki lafın birinde "Türk kardeşlerımızden, dostlarımızdan, kelimeleri kullanıyorlar ve hakkımızı teslım e- diyorlardı. Doğrusu bu onlara yakı- şan bir spor anlayışı idi. Mithatpaşa stadının hali Maçtan sonra seyirciler Vali Gö- kay'a Stat yaptır, görüyorsun şu halimizi, — diye bağırdılar. Vakıa Mithatpaşa stadı bugüne kadar ilâ- ve edilen portatif trübünlerle sahaya konan, sıralar ve hasırlarla en fazla seyirci alabilecek bir hale sokulmuş- tu. Ama bu devede kulaktı. En az, o gün beş misli bir kalabalık tur- nike önünde takılıp kalmış ve maçı stada hakim tepelerden seyretmişti. Bir kısım halk ta bilet bulamıyacağı- nı hesaba katarak — maçı radyodan takıp etmek yolunu tutmuştu. Bu maç için yüz bin kişilik bir stadın 'dahi dar geleceğini söylemek yalnış bir iddia olmazdı. Gazeteciler bermu- tat "L" trübününün yabancıların iş- galine uğraması yüzünden gene a- yakta kaldılar Galibiyetin akıslerı Galibiyetin akisleri sadece Türki- yede değil bütün dünyada bir bomba tesiri yarattı. Haberi zama- nında alan Avrupa gazeteleri herşe- ye rağmen muhabirlerine itimat et- memiş ve resmi ajansları beklemek luzumunu duymuşlardı. Neticeden n çok memnıınıyet duyan İngilizler olmuştu B. B. radyosu saat 20.00 e bu' başarımızı parlak kelimelerle butun dünyaya ilân ediyordu. Ayni akşam Pariste çıkan meşhur L'guipe gazetesinin, Türklerin 3—1 galip gel diğini bildiren muhabırıne verdiği cevap şu olmuştu: "İskoç şakasını bırak" İskoç şakasının sogukl ğu malümdu. Neticeye onlar da inanma mış, ve bir şaka sanmışlardı. Ke- za Italyanın tanınmış spor gazetele- ri de haberi zamanında almışlar fa- kat,bu mevzuda bir yorumda bulun- maktan kaçınmışlardı. — Şu satırları yazdığımız anda bütün dünya mat- buatı elde ettiğimiz — bu başarıdan sıtayışle bahsetmekte altı seneden eri Macarlar karşısında hezimete uğrayan milletler bu neticeyi istis- mar ederek artık Macar futbolünün yediği son darbe ile zirveden aşağı yuvarlandığım iddia etmektedirler. Kapıda bekleyenler Spor «mürid>leri Revanş maçı Macar idarecisi Dr. Sebes Budapeş- te ile yaptığı bir telefon ko- nuşmasından sonra Futbol Federas- yonumuza hiç beklenmıyen bir tek- lif yaptı; Macarlar 15 anda Bu- dapeşte de Milli takımımız ile bir daha karşılaşmak istiyorlardı. Futbol Federasyonu Başkam Ha- san Polat bu teklifi hemen cevaplan- dırmanın mümkün olamıyacagını bu sebeple düşünmek için biraz muddet verilmesini istedi. Şüphe yok derasyon Başkam bu teklıfi dıger ıl— gılılerle yapacağı temaslardan sonra cevaplandırmak — istiyordu. libiyetimizle Dünya futbol piyasasın- da büyük bir sükse kazanan takımı- mızın, Macarlarla bu defa da kendi sahalarında bir karşılaşma yapmala rında elbette fayda vardır. Takımı- mız ayni neticeyi bu defa da Buda- peşte de tekrarlarsa veya hiç olmaz- sa bir beraberlik elde ederse, dünya spor âlemi İstanbul galibiyetinin ma nasını daha iyi anlamış olacaktır. Helikon Derneği tarafından tertiplene MODERN TÜRK RESİM SERGİSİ 25 Şubat - 6 Mart Mithat Paşa Caddesi, 35 Türk - Amerikan Derneği Sergi her gün 18.00-20.00 arası açıktır. AKİS, 25 ŞUBAT 1956