25 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

25 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKİS Haftalık Aktüalite Mecmuası Sene : 2, Cilt : VI, Sayı : 94 Rüzgarlı Sok. Ovehan Kat : 3 Daire : 7 P. K. 582 — Ankara Tel : 15221 (Başyazar) 18992 Yazı İşleri ve İdare) Fiatı : 60 Kuruş * İmtiyaz Sahibi Metin TOKER * Umumi Neşriyat Müdürü : Cüneyt ARCA YÜREK * Bu nüshada yazı işlerini fiilen idare eden mes'ul Müdür : Yusuf Ziya ADEMHAN Teknik Sekreter M. Nevzat ÜNLÜ * Karikatür TURHAN * Fotoğraf : Hüseyin EZER ASSOCIATED PRESS TÜRK HABERLER AJANSI * Klişe Doğan Klişe ATELYESİ * Abone Şartları : 3 aylık (12 nüsha) : G6lira 6 aylık (25 nüsha) : 12 lira 1 senelik : 24 lira (52 nüsha) * İlan Şartları 4 renkli arka kapak (Tam sayfa) 350 lira Kapak içi 300 lira metin sayfaları Santimi 4 lira * Dizildiği ve Basıldığı Yer : Yeni Matbaa — Ankara Kapak Resmimiz: Cahit Zamangil Bir namus erbabı Kendi Sevgili AKİS Okuyucuları imdi bizim mııhalefet ıktıdara 5 dönüp te şöyle dese lu 1 — Sovyet Rusyada yenı alma— lar iş başına geçince vaktile poli- tikasını alkışladıkları, elini öptük- leri, ilahlaştırdıkları eski devlet adamlarını vatan haini ilan eder- ler, — Sovyet Rusya komünist me todlarını kullanan bir devlettir, 3 ni simaların iş başına ge çınce vaktiyle politikasını — alkış- adıkları, elini öptükleri, — ilahlaş- tırdıkları eski devlet — adamlarını vatan haini ilân etmeleri bir ko- münist metodudur. evvela, mantık lisanıyla bir sillojizma olur; ama böyle bir sil- lojizmanın dahi altından Demok- rat parti liderleri ve onların söz- cüsü Zafer gazetesi kolay kolay kalkabilir mi? O Demokrat Parti liderleri ki muhalefetı mütemadi- yen komünist metodlarına benze- yen metodlar kııllanmakla suçlan- dırırlar, o zetes gün aşırı bir muhalif polıtıkacıyı vatan haini ilân eder. vatana hiyanet ithamı demokrat kalem- şörlerin elinde öylesine — dejenere olmuş, öylesine müptezelleşmiştir ki kimse aldırmaz bile... Daha doğ- rusu kimse ciddiye almaz bilakis kendisine reklam sayar ve gülüp İhtimal ki ateşli bir D. P. il başkanının Kasım Güleğin vatan haini ilan edilmesini isteyen telg- rafını Zafer; gazetesi birinci sayfa- sında günlerce ilân ettıgı sırada e arka- lde damgalamaları iktidar için hakiki bir talihsizliktir. Zira böy- fkâr bu gibi tedhiş usullerinin hangı diyarlarda revaç bulduğunu müşahhas şekilde rüp anlamak fırsatı ele ge çırmış tir. Demokrat liderlerin muhalefe- ti komünist metodlarına — benzer metodlar kullanmakla suçlandır- maları fiili bır misal day: l- yordu. uhalıf lıderler Sta- İinin afarozu hadisesini ıbret göstererek D. P. yi De erde gerisi usullerini andırarı usullere baş vurmakla itham etse kolay ko- lay cevap verilebilir mi? Hakika- ten iktidardan ölüm veya her han- gi başka bir sebeple uzaklaşan dev let adamlarının omuzlarına dünya- nın bütün suçunu üklen yapıldıkları zaman lüzumlu bazı hadiseleri ele alıp onlardan mlerin çıkarılması batı mem- gören metod- lardan değildir. İkinci Dünya Har- bini başbakan olduğunda selefi Churchil'i şu ve- ya bu hareketinden dolayı vatan haini ilan etmeye kalkmamıştır. Aynı şekilde Churchill'in de hatı- rından, iktidara avdet ettiği za- man Attlee'nin kabahatlerini an - Aramızda mak geçmemıştır Sıyası lıderlerııı hasımlarım kötülemek için onlar vatan haini dıye d galamaları ancak totaliter idarelerin taktiği- D. em bu gibi damgalamaların kelimenin tam manasıyla diktatör- lükle idare edilmeyen — memleket- lerde damgalananları değil, dam- galayanları gülünç hale düşürdü- n ğına müptela bulunmak — gerekir Demokrat liderlerden — bir çoğu- nun seneler senesi elini öptükleri, methü senasında birbirleriyle ya- rıştıkları Inonuye ikide bir vatan haini demeleri ancak İnönüye ya- ramıştır. Kasım Güleğe gelince bu alamerikan — politikacının — böyle ithamlar altında kalmaktan, mah- kemelere verilmekten, tevkif edil- mekten ne derece hoşlandığı ken- enel sekreterının en kıymetlı koz larıdır. O hal Aynı şe klde, parasız kalan y: hudi bakkalın e kı defterleri karış- tırması gibi itham barutu tükenen iktidarın kendisine mazinin hadi- selerinden sermaye toplamaya ça- lışması da anlaşılmaz bir hare- kettir. Hele liderleri, rarlarının hukuki nın münakaşasına girişilse, yahut kadar uzağa gitmeden Dersim harekatında gayrıkanuni cihetle- n b duğu iddiasıyla Maeclis tahkıkatları istense bu, memleke- tin aleyhinde mi olar,, yoksa lehin de mi? Belki eski defterleri karış- tırmak tehdidinin muhalefeti 6-7 eylül hadiselerinin hakiki — mesul- lerinin dan çıkarılmasını ta- lepten vaz geçirebileceği kanaati bazı Demokrat çevrel, haki dir? Belki Kas Gül "vatan haini ilân ederiz, ha" diye sustur- mak ümidi aynı mahfillerde mev- cuttur. Ama altı senelik tecrübe- ler, bu gibi koru gürültülere mem- lekette pabuç göstermiş olmalıdır. . Bilaki let böyle tedhiş usullerinden hiç hoşlanmıyor ve mağdurlara daha fazla sempati gösteriyor. ğ- durlar kuvvetleniyorlar, — devleşi- ir parti iktidarının başında değil sonunda "devr-i sa- bık yaratmak" hevesine kapılırsa karşısında bütün milleti bulur. Siyasi liderler için hasımlarıy- la mücadele etmenin yolları belki Sovyet Rusyada budur ama, bızde maalesef degıldır BU bizde aralar tan çok dikkatli olmak mecburi- yetindedir. Saygılarımızla