25 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

25 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

Hayat, kaliteye bağlı olduğu zaman - Sguibb itimad edebileceğiniz bir isimdir Bugünün yenı ilaçları çocuğu- nuz için daha n bir ömrü ifade ede Dünyasın her tarafında imal edilen bütün Sguible müstahzarlan üzerinde mevcud olan "kontrol, numaraları: 1) Iptıdaı maddelerin nereden gel- ) ilacın kimil tarafından ımal olunduğu, 3) hangi testlerin yapılmış bulunduğu hakkında der- hal malümat teminini mümkün B lular Herbır kontrol numarası ga- teferru: bir raporla birlikte Bırleşık Devlet]erdekı Satuibb Mer- kez Laborotuarlarındaki hususi bir kontrol, ktadı kütüphanesinde saklan- Sg uıbb'm zerke mahsus Stı'ep- hzartal muaye' lill satışa çıkanlmadığına emin bulun aktadır. Hayatı bir kontrol numarasına bağlıdır. Bugün, tam şu anda, İstanbul- daki Sguibb Laboratuarı gayet da- kik kalite kontrolu testleri yap- maktadır. Muayene edilmekte olan ilâç partisine de halen bir numara verilmiş bulunmaktadır. 9 gün içinde Amerika Birleşik Devletlerinde, New Jersey, New Brunswick'deki Sguibb Merkez La- boratuarı da aynı ilaç partisinin İs- tanbuldan hava yolile 8000 kilomet- re kat ederek gelen bir numunesi üzerinde aynı dakik «kalite kontrol lu« testlerini yapacaktır. Dünyanın iki ucundaki bu karışık kontrol sistemine ne lüzum vardır ? Bütün Sguibb müstahzarları, ne- rede imal edilirlerse edilsinler, bir- birinin tamamen aynı olan yüksek kalite standartlarına sahip olmalı- dır. Sguibb'ın denizaşırı ülkelerde- ki Laboratuarları aynı formülleri, aynı iptidai maddeleri ve aynı kon- rol metodlarını kullanır ve her ilâcı Birleşik Devletlerdeki Sguibb Mer- kez Laboratuarıle birlikte iki defa kontrole tâbi tutar. Eğer bir ilâç partisi Sguibb'in yüksek standartlarına tevafuk et- mezse piyasaya çıkarılmaz ve asla eczanenizin rafında yahut hastane- lerde görünmez. Sguibb müstahzarlarının mut- lak olarak daima aynı evsafı, safi- yeti ve müessiriyeti haiz olmasını temin eden bir kontrolden -çifte kontrolden - geçirildiğini ifade et- mesi itibarile Sguibb -kontrol- numarası doktorunuz için bir ga- ranti teşkil eder. İstanbulda Sguibb Laboratuar- larının tesis edilmesile, Türkiyede- ki doktor ve eczacılar, bir zaman- lar yâlnız Birleşik, Devletlerden ge- len aynı Sguibb ilâçlarını daha ça- buk, daha kolay ve daha çok mik- tarda temin edebilmektedirler.