3 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

3 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

tedbırlerı açıkladı Geçen yıl İstan- buld. ktedilen — Beynelmilel Para Fonu toplantısında Mr. Butler tara- fından ifade edilen "mâli bakımdan daha sıkı bir disiplin altına girmek" hususundakı fikirler, bu suretle tat- bik yoluna — girmiş bulunmaktadır Butçenın 11an edılmesıne bir uk y ka an bu açıklama dunya 1ktısat mahfîllerınde beklenmiyor de- ğildi. Ancak İngilterenin aldığı ted- birler beklenilenden çok daha sertti. Faiz hadlerinin yükseltilmesinin ya- nı başında mahalli idareler yatırım- larının kısılması ve hususi sermaye yatırımlarının — sıkı bir — muraka- be altına alınması İngilterenin bu hususta ne kadar azimli olduğunu göstermektedir. Nitekim Mr. Butler, icap ettiği takdirde ileride daha sert tedbirler almakta hiç tereddüt edil- miyeceğini de açıkça beyan etmiştir. Mr. Butler Sterlin uğruna İngiltere mali sahada maruz kal- dığı güçlükleri ithalâtı tahdit etmek suretiyle bertaraf etmek yolunu ter- cih etmemiştir. Böylelikle kendi yü- künü kendi taşımak ve bu yükün bir kısmım başka memleketlere yükle- memek arzusunda olduğunu ispat et- miştir. İngiltere, şampiyonluğunu yaptığı dünya piyasasının serbestleştirilmesi ve genışletılmesı politikasına ihanet etmektense dahil! ekonomiye baskı yaparak taleple_ri kısmak yoluna git- miştir. Fakat İngiltereyi bu fedakar- lığa sevkeden asıl amilin Sterlinin iş- tira gücünü kaybetmesini — önlemek olduğu da aşikârdır. Bu tedbirler sa- yesinde — Sterlinin iştira kuvvetinin arttırılması beklenmektedir. AKİS, 3 MART 1956