3 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

3 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR rupada kazandığımız muvaffakiyeti "kasa kelimesi — ile izah edenlerin sayısı fasladır. Onlara hak ettikleri cevabı verebilmek ancak ve ancal Portekizi su götürmez şekilde yen- mekle kabil olacaktır. Bunun için teşkilât mensuplarının şimdiden ha- rekete geçmeleri ve işe layık olduğu ehemmiyeti vermeleri icab etmekte- dir. Lig maçları Profesyonel küme lik maçlarının ilk haftası gayet sönük geçti. martesi günü usun bir tehirden son- ra ilk macun Emniyete karşı oyna- yan ve şampiyonluğunda iddiası hu- lunan Beşiktaş bu maçı 3—0 kazan- yun çıkarmaya Pazar günü Vefa ile Beyoğluspor a- rasındaki karşılaşmayı da Beyoğlu- spor tahminler hilafına 2—0 kazan" dı. Bu maçın en şayanı dikkat tara- g Vefa müdafaasının kendı kalesine atmış olmasıdır. Ordu maçları Dünya Ordular arası futbol şam- piyonasına katılacak — olan Ordu takımımız bir müddetten beri bu iş için hazırlanmaktadırlar Fakat ant- renör Bedri Kaya ile Vahap Özaltay arasındaki re ve profesyonel takımlarda oynayan asker futbolcu- lara müsaade edilmeyişi , gibi bazı meseleler hem takımın çalışmalarım .aksatmakta hem de lig maçlarını çıkmaza sokmaktadır. Henüz her iki taraf ta bu vadide bir anlayış göster- mediği için dava hal yoluna girmiş değildir. Bu sür'atle halledilmesi ge- reken ve her bakımdan ihtilaf doğu- rabilecek ciddi bır mevzu olarak or- tada durmakta komıtesının ükusturde yap tığı degışıklıkl erle u anlaşmazlık- ardan biri önlenmiş bulunmaktadır. Antrenör meselesinin de kısa zaman- da halledilmesi Ordu takımının katı- lacagı şampiyonda, iyi-bir derece al- ası bakımından son derece önemli- Kulüpler Fenerbahçe Geçen hafta Salı günü akşamı Sı- raselvilerdeki Fenerbahçeliler Ce- miyetinin kapısından içeriye lacivert paltolu, relöve şapkalı biri girdi. Ce- miyette bulunanlar hayretlerini giz» lemekte güçlük çektiler. Ankaradaki mühim — vazifeleri yüzünde uzun müddetten beri İstanbulla rabıtasını oğlu aralarındaydı. lübüne birçok — noktalardan muhalif olan bu cemiyette Osman Kavrakoğ- lu'yu görmek doğrusu uyandırmıştı. Fakat rucuları kendilerini çabucak topla- yarak bu beklenmeyen misafiri te- bessümler ve iltifatlarla karşıladılar 34 Osman Kavrakoğlu Yeni manevralar ve salona aldılar. Kavrakoglu şöyle bir etrafına baktı: hep aşina sima- lar.. "Arkadaşlar, dıye söze başladı. Fenerbahçenin sosyal bir noksanı bu cemiyetle tamamlanmıştır. Ben şah- sen böyle bir cemiyetin — kurulm! olmasını — memnuniyetle karşılıyo- rum". Kavrakoğlu baktı ki sözleri tasviple karşılanıyor, hemen mevzu dan mevzuya atlayarak konuşmasını arzu ettiği mecraya ktu: O da basın mensuplarından şıkayetçı idi. Gazetelerin birinci sayfalarını Adnan Menderese' ait haber ve yazılar - dol- duruyordu. Son sayfaları ise sp başlığı — altında Fenerbahçeden Kavrakoğlundan — bahseden yazılar- la doluydu. Bunların hiç mi işi yok- tu da Kavra koglu ve sevgili kulübü ile ugraşıyorl telerde bugunlerde hakika- ten Fenerbahçede ve dolayısıyla Kavrakogludan sık sık bahsediliyor- Ama asın mensuplarının kendılerı ile uğraştığı manasına ge- lemezdi. Kulüp çevreleri de Osman Kav- rakoğlunun bu ziyareti ile yakından alâkadar olmuştur. Bu mevzuda çe- şitli tahmınler ileri sürülmüştür. İda- re kulübün olağanüstü bir toplantı akdetmesi için idare heyetine yap- mış olduğu teklifin ıyı karşılanma- ması karsısında Kavra saflarına a bu mevzudaki tahminlerden biri, belki de hakikata en yakındır. Samim Göreç'in kitabı Basketbol gün geçtikçe memle- ketimizde de sevilen ve seyirci top- ren rekabetin seyircilere de intikali bu spor etrafında toplanan alâkanın daha da artmasına yol açmıştır. Basketbol Milli takımımızın ant- renörlerinden Samim Göreçin, bu sporun oyuncu, seyirci ve antrenör- ler tarafından daha iyi anlaşılması- ırladığı "Basketbo- i kitabın birin- ci cıldı geçen hafta neşredildi. mim Göreç'in basketbole olan bağlılığının bu spora hasrettiği se- nelerden elde edilen bilgi ve tecrübe- lerinin mahsulü olan bu kitabın sa- hasındaki ihtiyacı karşılamakta fay dalı olacağı tabiidir. Basketbol hak- kında birşeyler öğrenmek isteyenler kitapta aradıklarım bulacaklar- OMA Laboratuarı AKİS, 3 MART 1956