3 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

3 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P O R Beşiktaş : Netice iyi, ümitler zayıf !.. Futbol Millt takım Ankara'da Geride bıraktığımız haftanın da en ü spor hadisesini, gene kiye * Macaristan milli maçı teşkıl etti. Kazanılan — maç yurtta ve dış memleketlerde muhtelif şekilde tef- sirlere mevzu teşkil etti. Dahilde bu başarıdan, yedisinden yetmişine ka- ar, memnun olmayan yoktu. Fut- bolcularımız her gittikleri yerde hai- lem alaka ve sevgisine muhatap olu- yorlardı. Bu alaka hükümet erkânı- na kadar sırayet etmişti. Nitekim ge- çen hafta M akım —mensupları Başbakan Adnan Menderesin davet- lisi olarak Ankara'ya günü birlik bir hava seyahati yaptılar. Perşembe sabahı tam kadrosu ile Yeşilköyden havalanan ımız Esenbo- a'da aralarında Ankara valisi Ce- mal Göktan, Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Osman Farul Beden Terbiyesi Genel Müdürü Faik Binalın da bulunduğu büyük bir halk kitlesi tarafından tezahuratla karşı- andı. Karşılama merasiminden son- ra Anıt Kabir ziyarete giden Milli akım oyuncuları beraberinde getir- dikleri İstanbul çıçeklerınden yayıl- mış bir çelengi kabre — koydular ve sura ile defteri mahsusu imzaladılar. Başbakanın kabulü Kafile, Anıt Kabirden doğruca Baş bakanlıga Futbolcuları Başbakan Menderes tebessümle kar- . Bütün oyuncuları teker teker tebrik etti ve birer imzalı saat ver- i. "Milli takımımız bundan sonra nerede olursa ben de orada olacağım. Memleket bir zafer kazanmış kadar bahtıyarım Allah sizleri de bahti- yar etsin" diyen Başbakan futbolcu- Iarla hasbihalde bulundu ve Muüus'ta- AKİS, 3 MART 1956 3 -Emniyet: 0 faya "O Puskaşa adım attırmayan ğil mi deftere" diyerek şakalaştı. Başbakan futbolcuları dış kapıya ka- dar teşyi etti ve Başbakanlık önün- de toplanan halkın tezahüratı üzeri- ne de Leftere "Halk sizi alkışlıyor, mukabele edin" dedi. Cumhurbaşkanını ziyaret S aat 11,30 da Başbakanlıktan ay- rılan — futbolcular Çankayadaki köşkte Cumhurbaşkanı Celal Bayar tarafından kabul edildiler. Cumhur- başkanı futbolcularımıza — ayrı ayrı iltifatta bulundu ve kazanılan baş - rıyı övdü. Sohbet sırasında, kafileye milletvekili ve Beşiktaş Klübu f: am Nuri Tugay "Başbakan çocuklara birer altın saat hediye etti" deyince Ba- yar hayret içinde, "Ta... Demek siz oradan geliyorsunuz" dedi. Biraz sonra gene Nuri Tugay "Müsaade ederseniz biz gideceğiz. Zira Başba- kanın yemeğine yetişmemiz lâzım*' deyince, Bayar içinde takip eden Miltt takım men- 4 YENİ supları Cumhurbaşkanı ile vedalaştı- lar ve Ankara Palastaki öğle yeme- ğginden sonra uçakla İstanbula dön- düler. Gökay'ın rozetleri A nkara seyahatının ertesi günü - 24 Şubat Cuma - Şehir Meclisi ıçtıma salonunda Vali Fahrettin Ke- milli takım futbolcuları- na nevi şahsına münhasır üslubuyla kısa bir nutuk çekti. Kazanılan ba- şarırım ehemmiyeti üzerinde duran Gökay, "Şehir Maeclisi sizlere birer şehircilik rozeti ve diploma verilme- sini karar altına almış ve bu şerefli vazifeye beni memur etmiştir. Bu rozet, unutmayın ki, herkese veril- başarılara kavuştursun" dedi. Salon- da bulunanların alkışlarıyla karşıla- nan bu sözlerden sonra Gökay, fut- bolcularla hasbihal etti ve fotograf- çılara onlarla — beraber poz veri futbolcuların resmi zıyaretlerı de böylece tamamlandı. Portekiz maçı 1954 senesinde İsviçrede Macarları mağlup eden man milli takımı futbolcularını Berlinde — Olimpiyad stadında yapılan bir merasimde teb- rik eden Federal Almanya Cumhur- başkanının şu sözlerim — hiç bir za- man hatırdan çıkarmamak İâzımdır. "Topa iyi tekme atmakla insan mil- H kahraman olmaz? Bu söz hortlamak istidadı göste- ren Alman milliyetçiliğini öldürmek gayesi ile sarf edilmişti ama topa iyi tekme atmakla hakikaten insan milli kahraman mertebesine yüksele* mezdi. Hareketlerin' muayyen öl- çülere göre Aayarlanması herhalde faydalı bir yol olacaktır. Önümüzde bir Portekiz maçı vardır, İtstanbul- aki 3—1 ilk mağlubiyetin rövanşı- nı almak için — Portekizliler canla başla çalışmaktadır. Yabancı bir sa- ada, yabancı seyirci önünde ve bam başka bir atmosferde maç kazan- mama zorluğu hiç bir zaman göz- den uzak tutulmamalıdır. Dünyanın bir numaralı spor otoritesi Dr. Se- bes'in de dediği gibi futbolumuzun ilerliyebilmesi için yabancı sahalarda n az üç maç kazanmamız lazımdır. Hem de bu vadide ileri gıdenlere kar şı. O halde yapılacak iş bir an ev- vel zafer sarhoşluğundan kendımızı kurtarmak ve Lizbon maçı için ça- lışmak olmalıdır. Şu sıralarda — Av- KİTAP 1) KİRALIK ODA © Ataç'ın temiz Türkçesiyle George Simenon'- dan. 2) SANIK - Rus toplama kamplarında geçen korkunç macera. 3) ŞU BABAMIN İŞLERİ e Filipin'li Carlos Bulosan'ın en güzel eseri. 4) BİR DÜNYA Ki - Suat Taşer'in Tiyatro yazıları. SHD. KİTAPLARI ARASINDA Yakında Çıkıyor. P. K.: 133 -Ankara 33