21 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

21 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Çok süslü bir elbise Yaz. çılgınlığı kilde. Şehirde yaz geçirenler için keten adeta vazgeçilmesi imkânsız bir kumaş olmuştur. Çünkü yumuşak bir sertliğe sahip olan ve yıkanıp ü- tülendikçe güzelleşen ve — gençleşen bu kumaş, son moda olan şehir tay- yörleri, şehir robmantoları için bi- çilmiş kaftandır. kısa, kısaltılmış, yakaları biraz Keten tayyörlerin ceketleri kolları kala arkaya kaçıktır. turtulmamıştır. Etekler daima boyu Beller pek fazla o- uzatacak, dardır En çok revaçta olan renk beyaz- dır. Fath'ın — meşhur su yeşili de mebzulen mevcuttur. Renk sevenler için en cazibi nefis bir domates ren- gidir ki, bu sonuncu ile beyaz çanta, 'beyaz eldiven, beyaz şapka şarttır. inceltecek şekilde düz ve Zaten bu şehir tayyörlerinin (hepsi şapka ve eldivenle giyilmekte ve bunlarla uzun, sapsız çantalar ter- cih edilmektedir. Jean Paton bu şe- hir tayyörlerinin en güzelini hazır- lamıştır. Açık yakalı, beyaz keten tayyörün siyah zeminli ve beyaz pu- anlı şüradan bir bluzu — vardır ve manken aynı süradan yapılmış mu- azzam bir kaplin şapka giyinmiştir. Robmantolar ayyörle pek arası hoş — olmıyan kadınlar için, büyük terziler so- kak kıyafeti olarak, rob mantoları düşünmüşlerdir. Çunku zengin ve ge- niş etekli, cicili bicili basmalar şe- hir için degıl sayfiye yerleri ve kır- lar içindir. 24 Rob mantoların önleri umumiyet- le aşağıya kadar düğmeli, ekserisi belden kesiksizdir. Bu kıyafet için- de tiril tiril duran bir keten doğ- rusu biçilmiş kaftandır Büyük — mağazalarda arisli büyük terziler şehirde ge- çecek bir yaz için gayet mazbut fakat cazip yaz kıyafetleri hazırlı- ya dursunlar, Parisin büyük mağa- zaları da kadınlara hışırtılı lerden aynı derecede sade fakat ca- zip ve hafif şehir kıyafetleri hazır- lamışlardır. Bunların kimi ince ner- vürlerle çalışılmış şömizye biçimi poplin, süra, şantung elbiselerdir, ki- mi de baştan aşağı plilidir. Fakat umumi hat şudur: düz bir etek, ha- fifçe açık bir yaka, japone veya tak- ma kısa kollar. Hafta, sonu elbisesi Fakat şehirde yaz geçiren kadın- ların bile gardrobunda bu sene, hiç olmazsa bir tane "yaz deliliği entarisi vardı. Koyu zemin üzerine beyaz puanlı veya beyaz zemin ü- zerine koyu puanlı ince kumaşlar- dan hat hat volanlı İspanyol elbise- leri, pembe beyaz kareli basmalar- dan zengin etekli, açık yakalı, çıplak kollu elbiseler hafta sonu tatili için her kadının hayalinde yatan delilik- tir. Muazzam küpeler bu hafta sonu elbiselerinin ayrılmaz dostlarıdır. Bu elbiseyi giyen kadın yeşil çimenlere çıplak ayakları ile basa basa iftihar- la dolaşabilecektir. Çünkü bu «tane- nin bir modası da plajda» çimende ve evde zarif kadınların, itinalı ayak- larım göstererek ayakkabısız dolaş- malarıdır. AKİS, 21 TEMMUZ 1956