21 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

21 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR ğer dört millet arasında paylaşıla- caktır. Hafta içersinde tesbit ve lân edilen Milli Takım iyi teşkil e- dilmiştir. Derece yapıp barajı aşan hiç bir atlet kafile dışında bırakıl- mamıştır. Keza hazırlık bakımından da bir aksaklık mevcut değildir. Ge- çen senelerin tamamen aksine olarak gençler samanında kampa sokulmuş- tur. Başlarında da daimi bir antre- nör bulunmaktadır. İlk defa — tat- bik edilen bu dısıplınlı hareketin na- sıl netice vereceği ancak Belgrad mü- sabakalarından sonra belli olacaktır. mumi kanaat Balkan oyunlarında Türk Takımının geçen seneden ço daha iyi netice alacağı merkezinde- dir. Tenis Şöhretler geliyor saçlı bir adam ge- içerisin- Kısa boylu kır ride bıraktığımız hafta görmeye başladı. İki ezeli rakibin bu sahada da rekabete başlaması ve Yıl- maz Özüak, Engin Unal gibi hakika- ten büyük kabiliyetlerin birden orta- ya çıkıvermeleri bu gelişmenin baş- lıca amili oldu. Senelerce önce kı- rılmış bulunan rekorları bu gençler daha mevsim başında, uzun boylu ça— lışmaya fırsat bulmadan kırm başlamışlardır. Bu kabiliyetler kış yaz yüzebilecek bir havuza, kendile- rine bir şeyler ogretebılecek hocala- ra ve daha iyi şart ve imkânlara sa- hip olsalardı herhalde bu günkünden çok daha fazlasını yapabilirlerdi. Sa- dece gazete sütunlarındaki bir iki si- tayişkâr cümleden ve müsabakayı seyre gelenlerın alkışlarından başka alaka görmiyen bu sporculara hakla- rı olan imkânları vermek zamanı gel- miştir. Lidonun Tütün deposu olma- sından sonra Moda Plajında yapılan müsabakalarda Engin Unal geçen hafta da 100 metre kelebek kurba- Drobny de İstanbul turnuvasına katılıyor Maçlar zevkli olacak de Tenis sporuna gönül verenlerin nazarlarının toplandığı — Wimbledon turnuvasında çarpışan şöhretlerle an- laşmak üzere İngiltereye gıttı Kısa boylu kır saçlı adam Tenis Kulübü namına Organizasyonu yapacak o0- lan Hasan Akevdi. Akev, hafta içer- sinde dünyanın sayılı — tenisçileriyle görüşmüş ve Ağustosun son hafta- sında İstanbulda yapılacak olan Te- nis Şampiyonasına bu şöhretlerin gelmesini temin etmiştir. — Gelecek Tenisçiler içersinde Davitson veç), Drobny (Mısır), D. Candy (A- vusturalya), T. Ulrich (Danimarka). Vermaak (Cenubi Afrika) da vardır. Turnuvaya 26 tenisçi iştirak ede- cektir Su Sporları Herşeye rağmen Senelerce hareketsiz kalan su sporları son zamanlarda alâka ğalamada 1.16,5 ile yeni Türkiye re- koru tesis etmiştir. Bu derece kü- çümsenecek neviden değildir. Transfer Topa iyi vuranlar Transfer piyasası birden hızlan- dı. Geride bıraktığımız hafta i- çersinde İzmirden gelen bir idareci- nin Lefter ve Mehmet Ali' ye yap- tığı astronomik teklifler piyasanın yükselmesine sebeb oldu. İzmir Al- tınordu Kulübü İdarecilerinden olan Muammer Erolun yaptığı teşebbüsler müsbet bir netice vermemiştir. nerbahçe Kulübü, bu idareciye "Sa- tılık oyuncumuz yok" Meh- met Ali ise İstanbuldan ayrılamıya- cağını bildirmiştir. Piyasanın birden yükselmesi İzmirli İdarecinin faali- yet sahasını dar altmıştır. Lefter ve Mehmet Aliden sonra idareci hangi futbolcuya el uzattıysa ateş pahası olduğunu görerek elini çekmek mec- buriyetinde kalmıştır. Muam rol demiştir ki: "Faalıyetlerımı gızlı tutamamam tamamen kulübümün a- leyhine oldu. Bazı futbolcular değerle- rinden çok fazlasını benden istediler. EBee., biz de bu işten anlarız. İzmir- de bulunuruz ama İstanbulda kimin topa iyi vurduğunu biliriz." Muam- mer Erol İstanbuldan müsbet inti- balarla ayrılmadı. Piyasayı Leftere in lira vererek açtı. Fakat ne- ticede Yeşil direğin orta hafı Kâ- zımda karar kıldı. u hâdise bize şu hakikati göstermiştir: — Transfer piyasasında at koşturmak kolay de- ğildir. Bu böyle olsaydı, İzmirli ida- reciler ellerindeki futbolcuları İstan- bula kaptırıp sonra da İstanbuldan oyuncu teminine çalışmazlardı. Fenerbahçe Genç takımı Iki maç yapmak üzere Bulgarista- na davet edilen Fenerbahçe Genç Takımı ilk maçını 12 Temmuz Per- şembe günü Sofyadaki 30 bin kişi- lik Vasilevski Stadında Lokomatic takımıyla yaptı. Fenerbahçenin 6-1 gibi çok farklı mağlubiyetiyle netice- lenen bu maçta. Bulgarlar hem yaşlı futbolcular — oynatmışlar, do başka takımlardan takviye almışl dı. Sıcak bir günde ve kalabalık bır seyirci kütlesi .önünde genç futbol- culardan kurulu Fenerbahçenin mağ- lübiyetinde halkın aleyhte tezahüra- tı da mühim bir rol oynamıştır. Fe nerbahçe genç takımı ikinci karşı- laşmasını 15 Temmuz Pazar gürü Filibe Lokomatif takımı ile yaptı. Gayet canlı bir oyundan sonra Sarı- lacivertli gençler sahadan 3-1 galin ayrıldılar. İdareciler maçtan — evvel Lokomatif kulübü idarecilerine 19 ya- -ından yukarı futbolcu oynatmamayı ve başka takımlardan takviye alma- malarını şart koşmuşlardı. Bu teşeb- büsleri müsbet karşılanmıştı. Fener- bahçeliler hafta içersinde yurda dön- müşlerdir. Aynı takım Kurbân Bay- ramından sonra bir Karadeniz turu yapacaktır.