21 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

21 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

kemenızı kaybetmiş' olmanıza şaşıyo- Tuileries sarayında bulunmamı- zın kıymetı oktur. Saint-Denis soka- ğında bir fakırın evinde imişsiniz gibi serbeste hareket — edebilirsiniz. Tabiatın iki ayrı kanunu yoktur Ben elinizden geleni yapacagınıza İ- nanıyorum. Size hiçbir söz gelmiye- ceğine de güvenebilirsiniz". Emir D ubois bütün bunları — biliyordu. Yalnız bir noktada — tereddütte kalmıştı. Müdahale sırasında anası veya çocuk tehlikeye maruz kalabi- lirdi. Bu hususta bır tercih yapmak am bir çocuk verdikten Marie-Louise'in ödevi bitmiş olmıya- cak mıydı? Bütün Fransa, kendisile beraber, asıl doğacak çocuğun ilk nefesini beklemiyor- uyı:l ? Müs- takbel Roma Kralını mı yoksa ana- sını mı kurtarmak lazımdı" İşte o sırada tarihi emir Napoleon'un du- daklarından döküldü: "Anayı kurta- Artık Corvisart'la beraber başka doktorlar da yetişmişlerdi. Kısa bir konsültasyon yapıldı. Çocuk ters ge- liyordu. Forceps konacaktı. Ana bi- rinci plânda düşünülecek ve kurta- rılaca Kurtuluş apoleon alnını bitişik odanın ca- mına dayamış, gözlerini gökyü- züne di , savaş meydanlarındaki uzuntulerının en amansızını çekiyor- du. İçerde Dubois artık tamamen kendine gelmiş, mukaddes mesleğinin vazife şuuru içinde çalışıyordu. Bü- tün üzüntüleri dağılmıştı. Artık mü- tereddid ve çekınge de değildi. Bi- İinen ustalığı ile işini yapıyordu. İm- parator oğlunun başı kıskaçların a- rasında gün ışığına ulaşırken — dü- şündüğü sadece ananın hayatını kur- tarmaktı. Doğan çocuğu hemen ya- nına, halının üstüne bıraktı. Erkek veya kız olduğuna bile bakmadı ya- şayıp yaşamadığını da düşünmi du. Ananın hayatı lâzımdı ve bütün dikkati bu noktada toplanmıştı. başka doktor, gizlice doğum odasın- dan sıyrılmış, Napoleon'un yanına u- laşmıştı. İmparator 'dalgındı, koluna dokundu: "Efendimiz, İmparatoriçe kurtuldu" dedi. O sırada çocuk yer- den alınmış, gerekli ihtimam yapılı- yordu. Nefes alması için yedi da- kıka uğraşıldı. Napoleon'un ilk emri şu oldu: "101 itere top atılsın". Za- ten bütün Paris bu top seslerini beklıyordu 21 pare top bir prense- sın dunyaya geldiğini müjdeleyecek- 2 nci atımı herkes (heyecanla beklıyordu Burbon sarayının etra- fında kalabalık birdenbire arttı. Se- vinç son haddini bulmuştu. Top atı- şı devam ediyordu. Artık hem İmpa- rator hem baba olan eski topçu su- bayı da gözünü karanlıkta — sevinç çığlıkları atan bu şekilsiz kalabalığa dikmiş top seslerını sayıyordu. O; sı- rada gözülerinden iki, damla yaş gel- dir. Roma Imparatoru doğmuştu . E.E. AKİS, 21 TEMMUZ 1956