21 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

21 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Z A B Amerika Kaçırılan çocuk merika'da zaman zaman rastla- nan çocuk kaçırma hadiselerinin en mühimmi şüphe yok ki meşhur tayyareci Lindberg'in çocuğunun ka- çırılması vak'asıydı. O günden bu güne aradan yıllar geçtıgı halde dberg'in çocuğunun başına ne geldiği bir türlü meydana çıkarıla- mamıştı. Evvelki hafta sona ererken Amerika ve bütün dünya bir baştan öbür başa ikinci bir" Lindberg hadi- sesiyle çalkalanıyordu New York't.a Westbury'de bir evin bahçesinde ogle uykusunu uyumakta olan 32 gü Peter Weinberger, annesi temiz bez almak için içeri girdiği sırada ara- basından alınıp- kaçırılmıştı. Annesi oğlunun yatağını boş görünce çıldıra- cak gibi olmuştu. Yerde bir kağıt vardı. Üzerinde büyük harflerle ya- kındaki bir garajın bir köşesine 2000 dolar bırakıldığı takdirde — çocuğun iade edileceği bıldırılıyor ve şuhlar i- lave ediliyordu: ok korkuyorum. Yarın Öğleye kadar pohse haber ver- meyın aksi halde çocugunuzu öldür- meğe mecbur olacağım Aradan bir kaç dakika geçtikten sonra çocuğun babası, eczacı Morris Weinberger büyük oğluyla beraber eve geldi. Karısı hıçkıra hıçkıra olup bitenleri kocasına anlatıyordu. Baba hadiseyi polise bildirmekte bir an bi- le, tereddüt etmedi. Haber çok kısa bir zaman içinde Long Island'a ya- yılmış, gazetelere — kadar ulaşmıştı. Peter'in kaçırılmasından beş saat sonra çıkan akşam gazeteleri hadi- Mrs. Beatrice televizyonda Faydasız - feryad AKİS, 21 TEMMUZ 1956 ITA seyi büyük başlıklarla bildiriyorlar- dı. Paranın istenilen yere konma müh- leti ertesi günü saat 10 da bitiyordu. Polis istenilen paranın istenilen yere konacağını açıklamıştı. Müddet bit- miş ne çocuktan ne de kadın olduğu zannedilen çocuk hırsızından ses çık- mamıştı. Polis, istenilen paranın az olmasından ve teklifin yazılış şeklın— u işi muvazenesiz bir n yaptığını tahmin ediyordu. Profesyo— nel bir çocuk hırsızı bu şekilde hare- ket etmezdi. Puslada tarif edilen ga- rajı polis ihtiyaten — açıklamamıştı. Kaçakçı, bıraktığı kâğıtta — paraya şiddetle ihtiyacı olduğundan bahsedi- yor, bu işi istemiye istemiye yaptığı- nı itiraf ediyor ve paraların bozuk olmasını istiyordu. Hadisenin olduğu yer, geçen Ekimde üç yaşında Step- nen Damman'ın kaçırıldığı — East Meadow'a uç mil mesafedeydi. Dam- man bir tü ulunamamıştı. Acaba bu iki hadısenın faili aynı kimse miy- di? Telefonla verilen haber W eihberger ailesi mateme bürün- müştü. İki gündür çocukların- dan hiç bir haber alamamışlar, hiç bir iz bulamamıştı. O gün Peter'i kaçırdığı zannedilen biri Weinberger- lerin evine telefon etti. Peter'in sıh- hatte olduğunu bildirdi. Telefon saat 9'u 40 geçe çalmıştı. Morris ger, telefonun öteki ucundaki meçhul şahsa, istediği parayı vermeğe hazr olduğunu bildirmiş, fakat aralarında geçen konuşmaya dair fazla izahat vermemişti. Öte yandan polis tarif edilen garaja kâğıt para büyüklüğün- de kesilmiş gazete kâğıtlarıyla dolu bir paket koymuştu. Fakat değil bu tuzağa düşen, garajın semtine uğra- yan bile olmamıştı. Polis çocuğun ba- bası ile yapılan telefon temasından sonra, iki tarafın hususi olarak an- laşmasına imkân vermek' için aradan çekilip çekilmiyeceğine — dair hiç bir şey söylemiyordu. Weinberger, çocuğunu bulmak için herşeyini fe- aya hazır olduğunu açıkça söylü- yordu. Televizyonla yapılan teklif ocuğun annesi Beatrice. çocuğu- nu kaçıran meçhul kimseye ağlı- ya ağlıya yalvarıyordu: "Yalvarırım kim olursa olsun, nereye isterseniz o- raya bir haber bırakın. Ne isterseniz yereceğiz". Mrs. Beatrice çocuğunun kendisine geri verilmesini istemek i- çin yaptığı televizyon konuşmasında neredeyse bayılacaktı. Elinde bir kâ- ğıt yardı, oradan elleri titreye titre- ye okumaya çalışıyordu "Ben Peter Weınbergerın annesiyim.. Kim oldu- ğunuzu bilmiyorum. Sizden çocuğu- mu geri getirmenizi rica ediyorum. Herhalde paraya çok ihtiyacınız var- dı... Sizinle anlaşmağa hazırım. Ço- cuğumun sıhhati her şey den mühim- dir, paha pek küçük, bir aylık..." Kâ- ğıtta bundan sonra çocuk için en- mü- Kaçırılan Peter Dünyadan haberi yok him olan kısım geliyordu. Peteğin yiyeceği şeyler yazılıydı. Bayan We* inberger bunları okuyamadı yanın- daki polislere, "si uyun" diyerek oradaki bir koltuğa yıgıldı Mrs. Beatrice, meçhul hırsıza, kiliselerin yardımı ile çocuğunu iade etmesini teklif ediyordu. — Papazlar polise haber vermiyeceklerdi. Her- hangi bir kiliseye çocuk veya bir not bırakabilirdi. Onlar intikam almak istemiyorlardı, bütün arzuları bir ay- lık yavrularına kavuşmaktı. Aradan dört gün geçmişti. Artık çocuğun ha- yatından endişe ediliyordu. Peter'in babasının açıkladıgına göre, meçhul şahıs Cuma günü bir daha telefon etmiş, kendileriyle temasa geçeceği- ni söylemiş ve bu seferinde 5000 do- lar istemişti. Polis olup bitenleri ya- kından takib ediyordu. Hırsızın henüz aile ile doğrudan — doğruya temasa geçmedıgını biliyordu. Polis müdürü- nün ifadesine göre, puslada hırsızın kendisini tanıtmasına yarayacak bir şifre de vardı. İki fıirsatçı M rs. Beatrice'in televizyonda ko- nuşmasından iki gün — sonra, kendilerine Peter'i kaçıranlar süsü veren iki fırsatçı, çocuğun annesine telefon ediyorlardı. Beşbin doları alıp New York Ci ity 'de tarif ettikleri yere getirirse, çocuğunu civardaki katolik kiliselerinden birinde bulacaktı. Tele- fonla yapılan bu davet akşam saat 7,30 da. olmuştu. Mrs. Beatrice oto- mobiline atlayıp tarif edilen yere git- mişti. Fırsatçılar, saat 22.20 ye ka- dar bir barda bekledikten sonra, oto- mobille Peter'in annesinin yanından geçmişler, fakat bir elektrik feneri ışığı gördükleri için, polisler var zan- niyle kaçıp gitmişlerdi. — Fırsatçılar 25