18 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

18 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN. 1 numaralı dost Fakat kadınların 1 numaralı dos- tu muhakkak ki mimarlardır. Bil- hassa İskandinav memleketlerinde, İngiltere ve Amerikada kadınların her türlü konforu en ön plâna alınır ve ev inşa edilirken herşeyden evvel o evde çalışacak olan ev kadınının rahatı ve saadeti hesaba katıhr A- merikada mutfak evin en caz rahat ve en güzel koşelerınden biri- dir.. Rahat sandalyeleri, rahat ma- saları gayet pratik dolapları vardır. Çocuklar ve bütün ev halkı orada ra- hatça yemek yiyebilirler. Böylece iş kolaylaşır. Bulaşık çukuru ve mus- luk daima pencere önündedir. Ka- dın, bulaşık yıkarken duvarı seyre- dip kara düşüncelere kapılacağı yer- de mümkün mertebe guzel ve İç açı- cı bir manzaraya bakar Mimarlar kilitli duracak — misafir odaları değil, bütün ev halkının her dakika içinde zevkle oturacağı ge- niş bir "living-room" sistemi üzerin- den plânlarını hazırlarlar. En küçük yerden azami şekilde istifada etmek, süs gösterişinden kaçınarak ıhtıyaç prensibi üzerinde durmak, teferruat- sız, göze rahatlık veren temiz ve sa- de bir stil seçmek bugünkü mimari- nin ve dekorasyonun ana prensibidir. Mimarların evi hazırlarken yaptık- ları yerli dolaplar, yerli kütüphane- ler ve hattâ yerli koltuklar hem eve güzellik vermekte, hem de sonradan Misafir salonundan köşe İkram — için rahatsızlık ilâve edilecek eşya miktarını bir hay- li azaltmaktadırlar Bütün ihtiyaç unsurları düşünül- dükten sonra bir eve ilâve edilecek en güzel süs eşyası duvarları kaplıyacak olan tablolar, uzun bir büfenin üze- rine konulacak tek bir tabak, tek bir vazo, bir şamdandır. Bunların da bi- rer hatırayı canlandırması daha mak- bul sayılmaktadır. Evde imarlar, dekoratörler ve fabrika- törler ev kadınının rahatı için çalışadursunlar, kadınlar kendi ev- lerinde birçok yenilikler yaparak, ev işlerini kolaylaştırabilir ve evde ça- lışmayı zevk haline getirebilirler. Ya- pılacak ilk şey fazla ve lüzumsuz eş- yadan kurtulmak, onları atmaktır. Hele hergün tozu alınsın diye bakli- yen ve başka sebebi mevcudiyeti ol- mıyan fuzuli bıblolar muhakkak or- tadan kaldırılmalıdır. Fazlalıklar or- tadan kaldırıldıktan sonra her kadın şöyle bir evini gözden geçirmeli, on- dan en ufak köşesine kadar azanı! şekilde istifade etmek yolunu arama- lıdır. Battal bir kapı girintisi güzel bir kitaplık olabilir veya perde ile kapatılarak fazla eşyaların kaldırıl masına yarıyabilir. Göz önünde o yan dar bir koridorun üstüne, duvardan bir duvara gerılen çubuk— lar vasıtası ile, güzel bir bavul rafı yapılabilir. Bir duvar oyuntusuna şık bir etajer manzarası verilebilir. duran veya daha fenası sandık sepet muhafaza etmeye yarıyan bal- kon çocuğun yazlık oyun odası veya karıkocanın kahvelerini başbaşa içe- cekleri samimi bir köşe olabilir. AKİS, 18 AĞUSTOS 1956