18 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

18 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

Uygun bir beslenmeyle SIHHATİNİZ düzelir ve GÖRÜNÜŞÜNÜZ daha iyi olur. Ağız ve diş etlerindeki iltihaplar basit bir beslenme değişikliği ile tamamen kaybolabilirler Yeni bir beslenme tarzına ihti- yacınız olduğunu gösteren beş İşaret. Renginizin — solgunluğu; çabuk yorulma veya sinirlilik, iştihasızlık, hazım veya def'i ta- bit bozuklukları; şişmanlık yahut “zayıflık, ağız veya diş etlerinde iltihaplanmalar Bu halleri tabit zannedebilirsiniz, ama değildir. Bu —belirtilerden — herhangibiri varsa, doktorunuzu görünüz ! Ba- sir bir beslenme değişikliği tav- siye edebilir... ve bunlar da ta- mamen zail olabilir ! Hergün bu esas besin gruplarının her- birinden bir şeyler yiyor musunuz ? Yemeniz lâzımdır ! İyi gıda almak için bir yol: Yu- karda sağlığınız için lüzumlu olan esas besinler gösterilmiştir. Bunlar herkesin severek yiyece- ği şeylerdir! Bu listeyi kesin ve ailenizin bu esas besinleri yeme- sini temin edin. —Yemeklerinizi bunlara göre tertipleyin. Sizin- ki gibi, ailenizin de sağlık ve ha- yatiyeti bahis mevzuudur. Keza unutmayın ki hiç bir gıda mad- desi yalnız başına bütün ihtiya- cınızı karşılayamaz. Siz ve aile- niz bütün bu gıdalara "hergün muhtaçsınızdır. -—J 1858 Fena yemek itiyadlarından iyisine geç- mek harikalar yaratabilir Hayalın tadını çıkarınız : Eğer münasip şekilde gıdalanmıyor- sanız, doktorunuzun tavsiye et- tiği en uygun beslenme rejimini takip ettiğiniz zaman hayatiyeti- nizdeki aşikâr artıştan büyük zevk d uyacaksınızdı.r İyi bir- tıbbi muayeneye girmekte gecik- menin o kadar mühim olmasının sebebi budur. Bu, —kendinizi yorgun, sinirli, - mukavemetsiz hissettiğiniz takdirde — bilhassa doğrudur. Belki de doktorunuz size, yediklerinizde mevcut olan- dan daha çok vitamin ve mine- rallere ziyadesile muhtaç oldu- ğunuzu söyleyecektir 'SOUIBB LAÇLAR I DENBERİ