18 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

18 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Rehak (Çek). 15.50 metre gibi çok kıymetli bir derece yaptı. En çok a- lâka çeken bir yar 5000 metre ış ta idi. İngiliz Parkins'in 14.25,2/10, Tor- mis (Çek) 14,27,7/10, Stritof 14,28, 5/10 ile bırıncı ikinci ve üçüncü oldular. Bu yarışta İlhami Koç 14,59, 5/10 ile dördüncü gelebildi. Derece- ler arasındaki farka bir göz atmak aradaki mesafenin büyüklüğünü an- latmak için kâfidir. Pazar günü yapılan müsabakalar- da Rehak uzun atlamada 7.51 metre, atladı. 1500 metre en fazla iddia ta- şıyan yarıştı. Form düşüklüğü gös- teren Ekrem Koçak — müsabakaya hızlı bir tempo ile başladı ve zama- nından evvel, finişe kalkarak beşin- ci oldu. Çek Jingwirt 3.47,9/10 ile bu yarışı birincilikle bitirdi. Cezmi r müsabakalarında elde — ettiğimiz tek birinciliği Çetin Şahıner Yüksek- e 1.90 atlıyarak elde e Organizasyon ezmi Or müsabakalarının organi- zasyonu için - "fena" demek kö- tümserlik sayılmamalıdır. Vakıa tek bir şansın -atletizm ajanı Nariman Tekil- böyle ağır bir organizasyo- nun altından çıkması ve muvaffak olması beklenemezdi. Neriman Te- kil bu yolda çok gayret göstermiş ve kendisinden bekleneni fazlası ile yapmıştı. Fakat tertip hey'eti bu 1şe lâyık olduğu ehemmiyeti vermemiş- lerdi. Bunun neticesi olarak, işler ak- samış ve âdeta arap saçına dön- Futbol Federasyonun kararı eride bıraktığımız hafta içersin- de spor severlerin nazarları An- karada toplanan ve üç futbolcunun durumu hakkında karar verecek olan futbol federasyonuna çevrilmişti. Bu sırada kulüp idarecileri bermutat gene büyük lâflar etmekte ve blöf savurmaktaydılar. Meselâ — Fener- bahçelilere göre Ahmet Fenerbahçe- yi istemişti, Beşiktaş onu zorla a- lakoyamazdı. Bu bir nevi, — şahsın hürriyetini tahdit etmek — demekti. alde Varılacak hüküm -bu iddi- aya göre- Ahmet'in Fenerbahçenin malı olduğu idi. Beşiktaşlı idareci- ler ise mümkün mertebe soğukkanlı gözükmeye çalışıyorlardı. İşin aslına Ulla Teselli bakılırsa Ahmet hâdisesi onları bir hayli müşkül duruma — düşürmüştü. Taraftarlar Ahmet ayarında bir fut- bolcunun neden memnun edilmediği- ni soruyorlardı. Ankara nisbeten bu havadan uzaktı. Federasyon azaları bu sebeble İstanbulda toplanmaktan vazgeçmişti.İki gün süren toplantı neticesinde varılan karar şu idi: Ah- met Berman Beşiktaşta — kalacaktı. Beyko'zlu Şirzat Fenerbahçe tarafın- dan 15 bin lira transfer ücreti öden- diği takdirde, Fenerbahçenin malı idi. Galatasarayla mukavele imzala- yan İstanbulsporun sağhafı Unal ise gene eski kulübünde kalacaktı. Kararın akisleri Federasyonun bu kararı spor çev- relerinde olduğu gibi kulüp ida- BASIN REKLAM BUROSU ÇETİN EVEN TÜRKİYE'NİN BÜTÜN GAZETE VE MECMUALARI İÇİN İLÂN KABUL EDER. Merkez : Cağaloğlu Şubesi : Matbaa : Beyoğlu, Mis Sokak 16. Tel: Molla Fenari Sokak Ar Han Divanyolu, Sağlık Müzesi arkası 44 94 50 Açıksöz İş Hanı Tel: 224151 34 recileri üzerinde de bir sürpriz tesi- ri yaratmadı. Gerçekten hukuki bir müessese olmamakla beraber fede- rasyon, makul bir karar vermişti. A- ma bu karar menfaatleri haleldar o- lanları memnun etmeye kâfi gelme- di. Hafta içinde Fenerbahçelılerın yemekli basın toplantısında Osman Kavrakoğlu şöyle diyordu: "Bu hu- kuki bir meseledir. Ferdin hürriyeti hiç bir zaman tahdit edilemez. Ah- met bizde kalacağını söyledi. Kendi- sini bağrımıza bastık. Oynasın veya oynamasın her ay muntazam olarak maaş ve primlerini alacaktır. Önü- müzdeki günlerde mahkemeye mü- racaat edecek olan Ahmedi. İ müzün 4 avukatı temsil edecektir" Sadri Usuoğlu bu beyanata evvelâ sert bir mukabelede bulunmak iste- di. Hattâ düşüncelerini kaleme aldı bile... Son dakikada idare — heybeti umumi kaptanı, bu hareketınden vaz geçirdiler. Kulüpler Firar eden antrenör . 0 Ağustos Cuma günü Divan ote- linde oturan İngiliz antrenör de- ke'e mukaveleyi imzalatmaya gelen Galatasaray idarecileri, antrenör ye- rine kendilerine bırakılmış bir mek- tupla karşılaştılar. Dicke tarafından yasılan mektu muhtevası şuydu "Babam rahatsız Onun için size Ve— da edemeden ayrılıyorum." İdar ler şaşkın şaşkın birbirlerine baktı— lar, bırşey anlamamışlardı. Doğrusu antrenör'ün gitmesini izah etmek im- kânsızdı. İdareciler kendi kendileri- ne söylenerek Divan otelinden ayrıl- dılar. İş karışmıştı. Şimdi ne ola- caktı? Antrenör Gündüz bazı pren- siplerinden sırf kulübüne hizmet et- miş olmak mülâhazası ile feragat da- hi göstermişti. Buna rağmen kendi- sini tutmayanlar onu son saniyede feda etmişlerdi. Ama Dicke'nin vaz- geçivermesi bu şekilde hareket eden- ler üzerinde soğuk bir duş tesiri yap- mıştı. Geriye dönmek, Gündüz Kı- lıica sokulup durumu anlatmak ko- lay iş değildi. İşe Galatasaray kulü- bü Başkanı Refik Selimoğlu müda- hele etmek mecburiyetinde kaldı. Başkan, Gündüz'ün kendisine olan hürmetini biliyordu. Suadiyedeki e- vine haber gönderdi. Teklif — Refik Selimoğlundan geldiği için Gündüz Kılıç fazla birşey '_söylemedi Tek- rar kulübüne döndü. Ama bu dönüş hiç şüphe yok ki, bir bıçak gibi Ga- latasaraydaki iç huzursuzluğu söküp atmaya kâfi değildi. Halil Burnaz ve Adnan Alaska İdare hey'etinden ani olarak istifa etmişlerdi. İstifa- nın sebebini Gündüz'ün antrenörlü- ğe getirilmiş olması teşkil ediyordu. u sırada İngiliz Futbol Federasyo- undan gelen bir telgrafta arzu e- dildiği takdirde Dicke'in tekrar Tür- kiyeye gelerek vazifesine başlıyabile- ceğinin bildirilmesi işleri - büsbütün karıştırdı. Galatasaray kulübü idare heyeti, toptan istifa etmekten baş- ka çare bulamadı. AKİS, 18 AĞUSTOS 1956