18 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

18 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P O R Atletizm Dümen suyunda sükünet Artık hıç kimse Belgrat ta yapılan 15 inci Balkan Oyunlarında uğ- radıgımız maglubıyetı yadırgamıyor. almış bulunuyorlar. tinden döndükten sonra, "20 gittik neden 18 Puvan alabildik? Bu atletizmde bir çöküntü değil midir? Alâkalılar nerede? Niye hareket göstermiyorlar, lar?" ları bükük "bizde Meğer boşuna üzülmüşüz" diye düşün inektedirler. Bu hükme varmakta geç bile kalınmıştır. Çünkü — atletizmde alarm çanları daha 4 sene evvel çal- mıştı. Ama bu mes'ul mevkide bulu- nanları uyandırmak, harekete getir- mek için kafi gelmemişti. Avrupada olduğu gibi şimdi de kendi sahamız- da, kendi seyircimiz önünde ağır bir mağlübiyete uğramıştık. İki süren yarışlarda ecnebi atletlerin ka- tıldıkları müsabakalardan sade bi- rinde Yüksek atlamada- Çetin Şa- hiner birinci olabilmişti. Bir de bu- n yanında yüzümüzü güldüren kız atletimiz Ulla. Diğerleri Ekrem Ko- çaklar, Cahit Önller, Fahir Özgü- derler, Muzaffer Selviler âdeta — yok Pistte kendilerini ariyan doğrusu onları bulmakta müşkülât çektıler Bu şöhretlere a- caba ne olmuştu Ekrem Koçak Rekor - değil, — hayal — kırdı AKİS, 18 AĞUSTOS 1956 Kapaktaki sporcu Engin Bından bir sene kadar evvel, Barcelon'daki Akdeniz —Olim- piyatları arefesınd zamanın e- Galatasarayın Bebekteki su lokalinde biri orta boylu, yapılı, adaleli 1 gençle sohbet ediyordu. Bunlar yüzmede elde et- i spor çevreleri- çekmeye, başlayan Yılmaz Özüak ile Engin Ünaldı. Faik Binal, "Çocuklar, sizi ba- na çok iyi yüzücüler olarak tanıt- tılar. Derecelerınızı bilmiyorum, hakkında da çok gençsi- niz, çalışmalarınıza devam ediniz. Söz veriyorum: sizi ilk fırsatta Avrupanın herhangi bir şehrinde şehrinde yapılacak müsabakalara göndereceğim" diyordu. Fakat bu sözler genç şampiyonların yarası- na merhem olmamıştı. İki yüzücü Genel Müdürün yanından bir milli karşılaşmaya katılmak fırsatım el- de edememenin üzüntüsüyle ayrıl- dılar. Eğer Genel Müdürü ikna e- debilmiş olsaydı, Engin Ünal'ın Barcelon'dan Avrupa şampiyonu olarak dönmemesi için bir sebep yaktu. Zira Barcelon'da 200 metre kurbağalama yarışı 2.41,7/10 la bitmişti. Engin bu arada İstanbul- aynı' mesafeyı 2.41,3/10 la yü- Akdeniz Olimpiyatlarında uğranı- lan — muvaffakiyetsizlikler — karşısın- da canları sıkılan idarecilerin key- fi Engin'in bu — başarısıyla büsbü- tün/kaçtı. Fakat elden ne gelirdi ki.. Engin de gün geçtikçe saha- Müsabakaların cereyanı zmi Or müsabakaları yapıldığı ırada Istanbulda boğucu bir sı- cak vardı. Or müsabakala- rına katılan atlet]erı görmek için ilk gün hatırı sayılır bir kalabalık Mit- tihatpaşa Stadının lrıbunlerını doldur— yıtsız kalmıştı. de Yugoslav, Çek, Polonya ve İngi- liz atletleri arasında geçti. Bizimki- ler ıse çok çok 'beşincilikten yukarı— Mutat sporcu Cezmi Or'un Bu mevzuda konu- genç yaşta ha- Cezminin büyük hiz- ya sonra hakiki hatırası anıldı. sene evvel, kapay Türk atletizmine yaptıgı metleri anlattılar. Cumartesi günki yarışmada Anka- Ünal sında adetâ devleşiyordu Gerçi teşvik görmüyordu, gerçi alâkadan uzaktı ama, yüzmeye karşı duy- duğu bağlılık, yaradılışındaki ka- biliyet Engin Ünal'ı her gün yeni bir başarıya ulaştırıyordu., Engin Ünal bundan 20 sene önce Ankara'da dünyaya geldi. Babası yüksek mühendis Bekir İhsan Ün al'dı. Yüzmeye 6 yaşındayken Bu— yükdere'de başladı. Halen mühen- dis kısmında talebe bulunduğu Ro- ber Kolejde de bu spora çalıştı 1951'de Orhan Saka ve Daskaloviç'in yardımıyla sahasını genişletti. Gün geç kabiliyeti ortaya çıktı, ne rekor kırmaya başladı. korunu 1952'de 100 metre kelebe- ği. 1,164/10 la yüzerek kırdı. Za- manla bu rekorların sayısı 25 i buldu Engin Ünal muhtelif stilleri de- nemiş olmasına rağmen en çok ke- lebek tâbir edilen tarzda muvaffak oluyordu. Genç rekortmenin 2 metre kelebekte en iyi — derecesi -şimdilik- 2.36,5/10 dur. 1952 o- limpiyatlarmda bu stilde yapılan üsabakanın finalinde birincilikle sekızıncılık arasında derece alan yüzücüler en iyi 2,34, en fena 244 lük dereceler elde etmişlerdi ki, Engin'in bugünkü performansı bu müsabakada en aşağı bir üçün- cülüğe tekabül etmektedir. Yaşından daha fazla rekora sa- hip olan bu genç kabiliyetin M 1- burn da yapılacak 1956 Olim larına götürülüp götürülmiyeceği henüz belli degıldır Engın Unal ın bir kazanç ve rumuz için vesilesi teşkil edecekti ra Bölgesi atletlerinden Ulla, kızlar- arası 100 metre yarışında 12,7 ile bi- rinci oldu. Gene kızlararası 800 met- re yarışında Ankara Bölgesinden Gül Çıray 2,21, 3/10 ile yeni Türki- ye rakoru tesis etti. Günün en mü- him yarışı 800 metre idi. Bu yarışa Çek, Polonya, Yugoslav, İngiliz ve Türk atletleri katıldı. Ekrem Koçak'- in en iyi derecesi | , 5 0 idi. Diger at- letlerin derecelerinin daha aşağı ol- uğu biliniyordu ama, herşeye Trağ- n birşeyler yap- masını bekleyenler ekseriyette |I idi- r. Fakat istenilen olmadı. İngiliz Rawson 1.49,7/ ile birinci geldi. ek Jimgxirt ayni derece ile ikinci ol nu Polonya ve Yugoslav at- letlerı takip ettiler. Büyük ümit.Ek- ancak beşinci olabildi. Sırıkla atlamayı Lezek (Yugoslav- ya) 4,10 ile kazandı. Üç adımda ise 33