16 Mart 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

16 Mart 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

ATÇILIK İzmir Foto-finiş Bu Pazar, İzmirli yarış meraklıları ihtimal günün çok erken saatla- rında çamlar içindeki sevimli Şirin- yer koşuyerine gelecekler ve mevsi- min ilk yarışlarını seyredeceklerdir. Yarış meraklılarının ne koşu yerini, ne de koşuları beyenmeleri ve Kızıl- çulludan evlerine memnuniyetle dön- meleri beklenmemelidir. Zira ilk haf- ta yarışlarına, İzmirde şimdiye ka- dar görülmemiş sayıda at toplanma- sına rağmen ancak 50 kadar at ka- yıtlı bulunmaktadır. Bunların bazıla- rının da koşu günü yarışlardan çekil- mesi kuvvetli bir ihtimaldir. Çünkü üzerinde yarışların — yapılacağı pist, atların sakat olmasına yol açabilecek kadar bozuk bulunmaktadır. Yarış idaresi, koşuların 17 Mart Pazar gü- nü baglıyacagını ilân ettiği halde, İz- mir pistlerinin tamir ve ıslahına za- manında başlıyamamıştır. Yarışların başlamak üzere bulunduğu şu gün- lerde bile, pist eskisinden çok daha kötü bir haldedir. İzmir yarışlarına bu sene büyük te- veccüh gösteren at sahipleri ve ant- renörler, bozuk pistlerin doğurduğu sakatlık tehlikesinden çekinerek id- manlarına gereken hızı verememişler- dir. Atlarım yarışlara hazırlamaya muvaffak olanlar da, yarış pistinin bugünkü hali karşısında koşulara ka- tılmak mı, yoksa katılmamak mı la- -1m geldıgını kestirememektedirler. Bu durumun İzmir yarışlarının zev- kini ve cazibesini bir hayli azaltaca- ği muhakkaktır İzmirli yarış meraklılarını bekliyen bir başka sürpriz de tribünlerin va- ziyetidir. İzmir yarış sahasının tari- hi denecek kadar eski, sevimli küçük balkonunun kısmen yıktırılması ve bütün guzellıgını kaybettıren bir tah- ta tribünle önünün kapatılman çok kimseyi — üzecektir. Bu üzüntüyü kısmen giderecek bir nokta; İz- mirin nihayet foto-finişe kavuştu- rulmasıdır.. Bu —maksatla beton tribünün Üüstüne bir kule yaptırıl- mış ve poto da 10 - 15 metre ka- dar geriye alınmıştır. Foto-finişin yarış meselelerını halle kâfi bir mu- cize olmadığı muhakkaktır, ama ya- rışlardaki bırçok ihtilaflı durumu çok kesin bir şekilde hallettiği de inkâr edilemez. İki seneden beri İstanbul ve Ankarada kullanılmakta olan fo- to-finiş cihazı bu mevzuda cidden çok faydalı olmuş ve halkın muvas- salat hakemlerine beslediği itimatsız- lık hissini gidermiştir. Foto-finiş ci- hazına kavuşmak, şüphe ettikleri muvasalatın resmini — gözleriyle gör- mek şüphe yok ki, İzmirli yarış me- raklılarım son derece sevindirecektir. akat bu sevinç uzun sürmiyecektir. Zira 28 Nisanda Ankara ilkbahar at yarışları da başlıyacak ve memleke- timizde sadece bir adet foto-finiş ci- hazı bulunduğu için İzmirliler bu im- kândan uzun müddet faydalanama- yacaklardır. Hele foto-finişin şüphe ve tereddüte yer bırakmayan kat'i- yetine alışan meraklıların, kısa bir zaman sonra bu imkandan mahrum olmaları ihtimal bazı üzüntülerin u- yanmasına sebeb olacaktır. Hatta madem iki üç gün sonra götürecek- tiniz, ne diye bu cihazı buraya kadar getırdınız diye soranlara kolayca ce- vap vermek mümkün olmıyacaktır. Aslına bakılırsa programların daha yüklü ve büyük ikramiyeli klasıklere iştirak edecek atların daha yükse olacağı Ankaranın foto-finişe 1ht1ya— cı İzmirden daha çoktur. Bu sebeble foto-finişin ilk yarış gününden iti- baren Ankaraya getırılıp çalıştırıl- ması Zzaruridir. Bütün zorluk, bu lü- zumlu cihazdan memleketımızde an- cak bir tanecik bulunmasıdır. Tatbi- katın ortaya koyduğu neticelere gö- re hareket edildiği takdirde, gerek İzmirin, gerek İstanbulun bu tesisle- re devamlı olarak kavuşturulması i- cap eder. Yarışların tertip ve idaresi- ni deruhte eden Jokey Klübünün bu istikamette bir gayret gösterdiğini müşahede etmemek ne kadar üzüntü uyandırsa azdır Ama Jokey Klübünün üzüntü uyan- dırıcı hareketleri bundan ibaret bu- lunsaydı öpüp te başa koymak lâ- zım gelirdi. Yarışlar başladıkça ne dertler ortaya çıkacak ne şikâyetler yükselecekti. Zira geçen hafta ilan edilen isimlerden de anlaşıldığı gibi ne startların halkı memnun etmesi kabildi, ne de komiserler heyetinin i ve tatminkâr kararlar al- ması.. resinin de bazı itirazlara yol açması beklenmeliydi. Zira İzmir Hipodrom müdürlügüne ne yarışçılıkla, ne de pist ve sair tesislerin bakımıyla ha- yatında alâkalanmamış bir kimse tâ- yin edilmişti: Sezai Akdağ.. Sezai dağ, D.P. İzmir İl idare kurulu ikinci başkanıydı ve bu vasıf, hipod- rom idaresindeki ehliyeti için kuvvet- li bir referans addedilmişti! Foto-finiş vasıtasıyla tesbit edilen bir muvasalat İzmirlilerin de gözleri boyanacak 34 AKİS, 16 MART 1957