7 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

7 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Spor Sarayının kazadan sonraki hali nın hesap ve kontrol projeleri mem- leketimizin bu sahadaki en mümtaz elemanlarına yaptırılmışsa da, ğu İstanbul — Teknik — Universitesi İnşaat Fakültesinde profesör olan bu elemanların her zaman hesapları bizzat yapmayıp işi çoğu zaman yar- dımcılarına bıraktıkları, bunların tip hatalar yapabıleceklerı ; lenmektedir. Gene bu arada ileri sü- rülen ihtimallerden biri, bu tip in- şaatların prOJelerını kontrolla mü- kellef Belediye Fen üdürlüklerin- de yetkili elemanların çok az olma- sı, hattâ bazen bu işin sadece fen AKİS, 7 HAZİRAN, 1958 Baki kalan bu kubbede... memurları ile idare edilerek baştan savma yapılmasıdır. Her ne hal ve şart altında olursa olsun, Ankara- nın göbeğinde memleketın en ta- nınmış inşaat firmalarından birine inşa ettirilen ve yetkililerce teslim alnıp kullanılmağa başlanan bir binanın böyle günün bırınde göçüp gitmesi ve milletin milyonlarca lira- sının bir anda heder olması kolay ko- lay affedilecek bir hata sayılmasa gerektir. Hele muazzam eserler yap- tık diye öğünenler, yarım inşaatları tamamlanmış gibi işletmeye açanlar herhalde bu acı netice karşısında if- Spor Sarayı inşa edildiği günlerde Acele işe şeytan karışır YURTTA OLUP BİTENLER tihar edemiyeceklerdir. Şimd' Anka- ralıların tek tesellisi -eğer teselli ol- mümkünse- Vali Kemal Aygü- nün hemen hâdiseden sonra verdiği beyanatında, Spor Saraysız kalan Ankaralılara en kısa bir zamanda yeni bir spor sarayı hediye etmenin başlıca vazifeleri olduğunu söyleme- sidir. Ama Ankaralıları asıl üzüntü- den kurtaran şey, bu binanın göç- mesinin geçen yıl vuku bulan sel fe- lâketi veya bir iki önce cereyan eden Üsküdar faciası misilli yüz- lerce insanın canına mal olmaması-