7 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

7 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

YURTTA — ni Harman sigarası — bi de öksürüyorum OLUP BİTENLER Neşir Y 1.6.1958 talihinde Çemberlitaş Ker- van salonunda C.H.P. İlçe Kongre- sinde söz alan hatiplerin konuşmala- rısuç mahiyetinde görülerek hazır- hk tahkikatına başlanması hasebiy- le mezkür tahkikatın selâmetle cere- yanını teminen mevzuubahis toplan- tıda konuşanlarla bu toplantıya ait her türlü neşriyatın men'ine İstanbul Sulh Ceza Hakimliğince 1.6.958/15 sayılı karar verilmiş olduğu, İstan- bul Cumhuriyet Müddeiumumiliğinin 1.6.958 tarihli ve 59 sayılı tel yazıla rıyla bildirilmiştir. Neşir yasağının arada munteşır bütün ga- zete ve dergilere tebliği rica olunur. 1.6.958 tarih ve 315 sayılıdır. 1.6.958 tarihinde Çemberlıtaş Kervan Salonunda C.H.P. İlçe Kon- gresinde söz alan hatıplerın konuş- maları suç mahiyetinde görülerek tahkikatın selâmeti bakımından bu toplantıya ait her türlü neşriyatın men'ine İstanbul Sulh Ceza Hâkim- liğinin 1.6.958 gün ve 958/15 sayılı kararı tarafımıza tebliğ edilmiştir. 1.6.958 Demokrasi "Paşa çizmeyi çekti!" İsmet İnönü çevik adımlarla ka- napeye dogru yürüdü, oturdu, ya- nındaki yeri Faık Ahmet Barutçuya gösterdi, sonra dedı, arkadaşlarım mu?" P. Meclis Grubu başkan ve- ! . H. kılı, Karadenızlı şivesiyle: n Paşam, dedı, memnun da Ama | söz mü? Uçuyorla! İnönü yurekten bir kahkaha attı çıkararak kıb- ritle -asla çakmak kullanmaz ve bir sigaranın eniyi kibritle yakılabilece- ğine kanidir- yaktı, elini Barutçunun dizi 'n oydu: — Sıgarayı ıçıyorum, aslanlar gi- güldü. Hâdise, bu hafta salı gunu, öğle vaktinin hayli geçmiş olduğu bir sa- atte C. H. P. Genel Başkanının Çan- kayadaki evinin geniş, yemek salo- nunda cereyan ediyordu. İsmet İnö- nü ciddi bir eda takınarak devam etti: "— Şimdi beni dinle! istanbulda bir kaç gün kaldım. Sadece dert sadece ıstırap ışıttım. Vatandaşlar asakları | .C Ankara Cumhuriyet Mud- deıumumılığı Sayı, B 316 - 79, rinci Şube Müdürlüğü - Ankara C.H. P. Genel Başkanının İs- tanbul C H. il Merkezinde 2. 6. 958 tarihinde saat 11.55 de yaptığı basın toplantısında verdiği beyanat münderecatı hedef ve gayesi ba- kımlarından suç görülerek 6761 sa- yılı. kanun hükümleri gereğince Emniyet Müdürlüğünce suç ve de- İillerinin tesbıtıne başlandığı — bil- irilmesi üzerine tahkikatın se- lâmetle cereyanım teminen bu toplantıda verilen beyanatla bu toplantıya alt her türlü neşri- y men'ine İstanbul Beşinci Sulh Ceza Mahkemesince 2.6-1958 tarıhınde 1958/19 sayı ile karar verildiği İstanbul Cumhuriyet Müd- deiumumiliğinin 2. 6. 1958 tarih ve 958/857 sayılı tel yazılarıyle ış 'ar kılınmış olmakla Bas Kan nun 30. maddesi yasagının Ankar a münteşir bi- lüm zete ve dergılere der- hal teblığı rıca olunu mucıbınce neşır t 2.6.1958 SI. C. Müddeiumumisi Baş M. Ziya Ülgener geldiler, şıkayetlerını soyledıler İk- tisadi buhranın en İ cıklı halini İstanbulda görmek lâ- zımdır. İnsanın yüreği parçalanıyor Herkes bana, bu işin sonu lacağını sordu. Vatandaşları umıt- sizliğe düşmekten kurtarmak şarttır. Vatandaş ümitsizliğe düştü mü, ba- şımıza geleceklerin haddi hesabı ol- maz. Ben, buna çalışıyorum". Faik — Ahmet Barutçu, başıyla tasdik etti. İnönü sözünü bağla "— Bütün gayretim vatanda hu- zurun muhafazasıdır. CH.P. li ola- rak bize iki mühim —vazife düşüyor. Evvelâ, Cumhuriyetin — muhafızıyız. Büyük Atatürk bize, memleketle be- raber Cumhuriyeti emanet etmiştir. İkincisi, çektiğimiz sıkıntılar kar- ısında bir ümit meşalesi olmalıyız. İstanbulda toplantısında karşılaşmışındır. dır ve hepsini Karşılaşmışız- yenmişizdir. Yemek salonunda, — büfenin üze- rinde asılı duran ve bizzat resmin sahibi tarafından hediye edilmiş olan Atatürkün büyük boy yağlı boya res- mi sanki memnun — gözlerle İsmet Paşaya bakıyordu. AKİS, 7 HAZİRAN 1958