7 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

7 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR | WKaVVrakoğlu ve Zeki Rıza Sporel | Kimdir 0? lah Güvenir, "Rüştü ve ben yalnız kulübü kazandırdık ve sizlerin ayak- larınızdan topladığımız yüz bin İlira- yı bunlara teslim ettik. Keşke size dağıtsaydık" demiş ve — bugünkülere anda sağlam bir kulüp dev- rettıklerını behrtmıştır Fakat o Za- manki umumi heyet sanki bir kaç cümleyle elektriklenmişti. Dağlar— oğlu ve Güvenir Fenerbahçeyi yıyıp bitirmişlerdir" denmişti. Ancak, şaattı Kongreye gırerken Fener— bahçenin dış görünüşü öyle sağlam, bir kulüp olarak o kadar kuvvetlıy— di ki, İfşaattan sonra umumi heyet ahşmadığı şeyler duymuş, — kulübün içten çöktüğü sanılmıştı. Fakat Fe- nerhahçenin bugünkü haline şahit o- lan aynı umumı heyet üyeleri, yıl önce büyük bir gürültü, acele alkışlar arasında aldıkları kararla -ın ne kadar isabetsiz olduğunu görü- yor, karışık ve anlaşılmaz taraflarla dolu bir ifşaatı yapanları bir ham- lede Türkiyenin en büyük kulübünün başına getirmekle aynı büyük kulübü ne korkunç bır yola soktuklarını an- lıyorlardı. O an fark edilmeyen bir sürü eksik Vardı İfşaatı yanan Muhittin Bulgurlu, Fenerbahçede i- darecilik yapamayacak kadar az ko- nuşan bir şahıstır. Bulgurlunun ka- der arkadaşlarından Ertuğrul Akça sadece kongrelerde parlak nutuklar çeker, Talât Ataman yalnız para iş- lerinden anlar, Müslüm Bağcılar bu paraları demetler haline getirir, Se- dat Bayur idare heyeti toplantılarına iştirak eder. Hele bu grubun başına kulüpte olup bitenlerden asla haberi olmayan Zeki Rıza Sporel gibi bir başkan geçince Fenerbahçenin işi ta- 34 mamlanmıştır. Artık meydan, — Bul- gurlu ve taraftarlarına kalmıştır. Türkiyenin en büyük kulübü, kısa zamanda ifşaatçıların elinde sıfırı bulmuştur. Çökme hızlı ve korkunç- tur. Kulüp, tarihinde görmediği ka- dar büyük borç ıçmd edir. Sporcular arasında öyle bir disiplinsizlik hü- küm sürmektedir ki, idareciler ve o- yuncuların beraberken yaptıklarına, konuştuklarına inanmak güçtür. Fe- nerbahçede Haysiyet Divanı diye saygı duyulması gereken bir yer kal- mamıştır. Fenerbahçenin hemen her transfer sezonunda tevessül ettiği hiç de hoş olmayan bazı hareketler kulübün diğer kulüpler nezdindeki kuvvet ve sevgisini silip süpürmüş- tür. Bilet ve defter işlerinde, kongre- lerde çıkan gürültüler Fenerbahçe kulübüne dolan bir sürü alâkasız in- san, hakiki Fenerbahçelileri kaçırmış küstürmüştür. Kongrede üzerinde durulması gereken para ve borç söylentileri hergün bir parça daha fazlalaşırken, sporcuların sahada, darecilerin — tribünlerde veya içkili gazinolardaki hadiseleri sıralanmaya Haydarpaşalılar başlamıştır. Bütün bunlar, Fenerbah- enin tarihinde görmediği — olaylar- dır, ifşaatçılara acele ile inananlar, cezayı sanki Fenerbahçeye vermiş- Fenerbahçeyi kurtarmalı Osman Kavrakoğlu Ankaradan gelerek muhalefetın çalışmaları— na katıldıktan sonra, nerbahçe ile 1lgılı çevrelerde büyük bır politik fa- aliyet başlamış, bir ndan — basın, bir yandan komiteler sankı Halkın 1 Numaralı kulübünü kurtarmak için elbirliği etmişlerdir. PKavrakoğlunun iştiraki ile Pendikte yapılan gizli bir İdealistler toplantısında Yavuz — İs- mete yeni bir şans tanınmış, fakat eski lider hâlâ kulüpçülük havasına uyamadığını göstererek saf dışı kal- mıştır. Kavrakoğlunun teklifleri a- çıktır: "Grup yapın sizinle olayım, Grup yoktur derseniz bütün kongre heyeti ile olayım, kuvvetliyseniz ge- ne sizinleyim, zayıfsak da beraberiz." Hakiki Fenerbahçeliler artık idealis lerin yanındadır. Bugünkü İdare He- yeti üyelerinden bir çoğu da sert be- yanatlar vererek muhalefete sempa- ti beslediklerini açıklamaktadır. Fe- nerbahçenin başına talihsiz bir ma- cera sonunda gelenleri, geldikleri ye- re göndermek için çalışmalar baş- lıyordu. Fenerbahçede ikinci cephe açılmıştır. Idealistlerin sözcüsü Dr. Semih Bayülken "Artık mesele bir post kavgası huvıyetınden çıkmıştır Bugün tehlikede olan Fen çe var Onu kurtaracağız" demektedir Ge— çen kongredeki politik barajlar bu sefer kurulamaz. İktidarın elinde sa- dece D. P. Milletvekili Agâh Erozan vardır. Agâh Erozanın, Zeki Rıza ile olan sıkı münasebetleri, Kavrakoglun— da hiç bir tesir yapmamış, D. P. Rize Milletvekili gazetecılere "Zekiyi seç- tirmiyeceğim”" demiştir defa resmi makamlar, Kongrede daha ti- tiz davranacaklardır. Bunlardan baş- ka, Genel Kurulda artık — gürültülü ve dikte ile hatta kurulmuş listeler-. le hareket etmiyecektir. İktidarcılar arasında kopan kavgalar ise işe, ayrı bir çeşni katmaktadır. Kavrakoğlu, en tehlikeli zamanda yeniden kulübe hakim olmaktadır. İdealistler artık kulüpçü, cemiyetçi, İstanbullu veya Kadıköylü değildir, bütün hakiki Fe- nerbahçeliler, dört yıl önce acele ile yapılan bir hatayı tamire çalışacak- lardır. FFenerbahçenin tarihindeki, ilk fikir birliğinin temeli atılmıştır. Albümü Kuruluşundan bu güne kadar Haydarpaşa Lisesinden mezun olan- ların tamamının isimlerini ve ekserisinin de fotoğraflarını ihtiva eden HAYDARPAŞALILAR ALBÜMÜ Neşredilmektedir. nefis sekilde fakat az miktarda tabedilen Albümden edinmek Çok İsteyenlerin P. K- 264 Beyoğlu adresine mektupla yazmaları rica olu- AKİS, 7 HAZİRAN 1958